Pagina 1 van 1

cilinder tunen

Geplaatst: 31 mar 2010 22:46
door crosser75
ik heb een poortmap gemaakt van mij cilinder maar als ikhet invul bij jaaps puch calculator klopt er iets niet.
ik zal het even zeggen. poortbreedte spoelpoorten is 18mm en hoogte 7mm de uitlaatpooort is breedte 20mm en hoogt 9mm de hoogte van de inlaat is 25mm maar ik snap ook niet waar je de breedte moet meten want de inlaat word op het laatst breder. ik denk ook dat ik het deck verkeerd heb gemeten want heb net gelezen dat de meeste nog onder de 1mm zitten. ik zit op 2mm:S dus ik zal wel iets fout doen en ik heb borign 37mm. klopt dit en kan iemand mij anders even de maten geven van:
de slag:
de boring:
hoe ik nou de grades omreken in hoeveel je in de hoogte en breedte van een poort moet halen. en ik heb zojuist ook gezien dat de zuiger de spoelpoorten niet 100% opent maakt dit veel uit?.
alvast bedankt
mvg jim

Re: cilinder tunen

Geplaatst: 01 apr 2010 17:59
door siebren261
Hoi,

De timingen van je cilinder moet je van de bovenkant van je cilinder tot de bovenkant van de poort meten, de breedte en hoogte van de poort maken voor de timingen niets uit. Timingen staat voor wanneer een poort opent.

Je slag is, net als bij puch 43mm
Je boring is de diameter van de zuiger, dit is bij een 50cc 38mm, en bij een 65cc 44 mm.

Je deck is inderdaad wat hoog, heb je er toevallig meerdere voetpakkingen tussen zitten?

Dat je spoelers niet tot het onderste openen is op zich niet erg, maar is op te lossen door extra voetpakkingen. Wel gaan hierdoor je timingen omhoog, en wordt je compressie lager, ik zou het dus zo laten.

groeten.

Re: cilinder tunen

Geplaatst: 02 apr 2010 12:01
door crosser75
ok bedankt ook even een vraagje want ik heb dit wel eerder gevraagd maar ik kan het niet meer terug vinden. hoe je het spijltje van je cilinder er tussen ujit haalt want je kan bij het einde er niet bij. want dan moet je dat doen via de bovenkant van je cilinder en dan kan je er niet overal bij. ook even een vraagje wat je allemaal bij je zuiger kan veranderen. heeft het nut om daar tussen dat spijltje ook uit te halen en de gaten groter te maken. en kan het ook dat je gewoon van de onderkant tot die gaten gewoon een gat zaagt of maakt dat teveel uit voor de inlaat enzo. ik ga vandaag even verder met mijn cilinder timingen berekenen dus de rest hoor je binnenkort of het gelukt is.
gr jim

Re: cilinder tunen

Geplaatst: 04 apr 2010 13:11
door siebren261
Welk spijltje wil je ertussen weg halen dan?
Om je spoelers te tunen heb je wel een haakse frees nodig, weet niet of je dat van plan was?

In de zuiger kun je meer gaten maken, maar alleen aan de inlaat kant, maar als je te veel gaten maakt, of je maakt ze te groot, verzwak je natuurlijk wel je zuiger.