Pagina 1 van 1

timingen cilinder

Geplaatst: 02 apr 2010 18:06
door crosser75
hallo
ik heb nu een vraag want van welke kant moet je je poorten nou meten. van de krukas kant naar de kant van de kop of anderzom. want als ik het invul bij de timingberekener dan is het als ik van de kop naar de krukas meet maar 86.96(39mm) grades dus dat lijkt me een beetje weinig als ik de andere kant pak dan zijn het 140.93 (32mm) grades dus dit lijkt mij eerder. klopt dit dan ook of niet. hoe bereken je daarna je blowdown eigenlijk want dat weet ik ook niet goed. alvast bedankt
gr jim

Re: timingen cilinder

Geplaatst: 03 apr 2010 16:13
door crosser75
niemand:O?

Re: timingen cilinder

Geplaatst: 03 apr 2010 16:42
door PimW
Je meet altijd vanaf de bovenkant van je cilinder. Je moet ook je deckheight weten want die moet er weer af later.

Re: timingen cilinder

Geplaatst: 04 apr 2010 19:03
door crosser75
hoe bedoel je eraf deckheigt is 1 mm dusja ik ben ook benieuwd of het zin heeft om het spijltje van de cilinder bij de inlaat gedeeltelijk eraf te halen want ik zou niet weten hoe je die helemaal er uit zou moeten halen en of het verbreden van de gaten in de zuiger zin heeft. ook had ik een vraagje of het zin heeft een paar mm van de achterkant van de zuiger aftehalen want bij sommige mensen lees ik dit. hebben jullie nog tips voor het tunen van een cilinder? alvast bedankt voor alles. gr jim

Re: timingen cilinder

Geplaatst: 05 apr 2010 12:31
door crosser75
niemand?

Re: timingen cilinder

Geplaatst: 05 apr 2010 16:07
door tomos
je kan 2 mm van de zuiger afhalen. alleen aan de inlaat kant!!
de spijlen in de zuiger kan je 1 geheel van maken.
wat betreft je inlaat: bij het dikke gedeelte (dus achteraan) kan je de spijl weg halen en kan je hem ook breder maken.

Re: timingen cilinder

Geplaatst: 05 apr 2010 18:08
door crosser75
ok bedankt ik zal het morgen eens gaan proberen.