Pagina 1 van 1

Nieuwe tomos quadro opvoeren

Geplaatst: 03 apr 2010 10:36
door Xclusive
Ik heb een Tomos quadro, nu een paar weken oud, en ik wil hem opvoeren.

Ik heb een paar vragen voor jullie:

- Hoeveel km moet ik ongeveer gereden hebben met mijn tomos als ik hem opvoer?
- Welke uitlaat is het beste: Bullet, Proma GP of standaard snel?
- Als ik er een andere uitlaat onder zet wat moet er dan nog aan veranderd worden of hoeft dat niet?

Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij?
Ik hoorde dat een bromkop met een andere cilinder al veel wonderen verricht.... :)

Re: Nieuwe tomos quadro opvoeren

Geplaatst: 03 apr 2010 10:51
door benno0o
Is het een Snor ? of een Brom, Ik ga ervan uit dat je een Snor hebt.

Als je in de FAQ kijkt dan zie je daar een topic staan over uitlaten en wat uitleg.
viewtopic.php?t=1878
De beste uitlaat is de Proma GP, naar mijn mening.

Als je er een andere uitlaat onder zet moet je je sproeier ook vervangen ( in je carb. ) kies je voor Bullet of Std. snel moet je 2 sproeier maten omhoog, kies je voor de Proma GP dan moet je 4 maten omhoog.

Wat je nog kan veranderen is een nieuwe carberateur, groter spruitstuk, of zoals je zelf al zegt een bromkop of een snorcilinder.

Re: Nieuwe tomos quadro opvoeren

Geplaatst: 04 apr 2010 10:45
door Xclusive
Ja ik heb een Snor.
Maar hoeveel km moet ik omgeveer gereden hebben wil ik hem opvoeren?
Hoeveel km gaat hij harder met een Bullet en hoeveel met een Proma gp?
Ik was trouwens naar de winkel gegaan maar daar zeiden zij mij niks over een grotere sproeier... Wrm is dat eigenlijk nodig dan?

Ik denk dat ik of voor de Bullet ga of voor de Proma...:D

Welke maakt het meeste lawaai?

Re: Nieuwe tomos quadro opvoeren

Geplaatst: 04 apr 2010 16:13
door benno0o
Het inrijden ligt eraan, heb je een geheel nieuwe tomos net van de fabriek of heb je hem tweede hands gekocht ?
Als hij net van de fabriek komt zou ik hem na ongeveer 500 km beginnen met opvoeren, want dan is alles mooi ingereden, ( voornamelijk je cilinder en kop ).

Als je setup helemaal standaard is ( wat ik wel denk aangezien hij nieuw is ) dan gaat hij rond de 5/10 km/u harder met een bullet uitlaat.
Stel je je brommer goed af en zet je er een Proma GP uitlaat onder dan kan je mogelijk de 70 halen, dus ik zou uitgaan van 10/20 km/u harder ligt eraan hoe goed je brommer staat afgesteld.

Dit topic vond ik in de FAQ, hierin staat uitleg over de carburateur en het nut van de sproeier.
viewtopic.php?t=1864

De Proma GP maakt wel meer lawaai.

Re: Nieuwe tomos quadro opvoeren

Geplaatst: 15 sep 2011 18:14
door Xclusive
Ik wil er een bullet opzetten alleen zal hij niet passen.

Dit ligt aan het bouwjaar. Hij is namelijk van 2010.

Kan ik dat 'tussenplaatje' ook op internet bestellen?

Hoe hard gaat mijn tomos als ik er een bullet uitlaat op zet? En hoe hard gaat mijn tomos als ik er naast de bullet uitlaat ook mijn sproeiermaat verander?

Alvast bedankt!!

Re: Nieuwe tomos quadro opvoeren

Geplaatst: 15 sep 2011 18:33
door Alex..
ja tomoshop heb je dat plaatje

bij een snor + bullit en sproeier 2 maten hoger (is verplicht, dus niet sproeier zo houden)

zal je met GEHEEL std snor (naast je nieuwe uitlaat dan) ong 35 gaan

Re: Nieuwe tomos quadro opvoeren

Geplaatst: 15 sep 2011 19:31
door 2pac
Ik heb een Tomos quadro, nu een paar weken oud, en ik wil hem opvoeren.

Ik heb een paar vragen voor jullie:

- Hoeveel km moet ik ongeveer gereden hebben met mijn tomos als ik hem opvoer?

Maarkt niet uit als je hem maar goed in rijd

- Welke uitlaat is het beste: Bullet, Proma GP of standaard snel?

aangezien je een nieuwe tomos hebt gekocht zou ik voor een mooie en snelle uitlaat gaan
Denk hierbij aan een mooie technigas next R in het chroom

- Als ik er een andere uitlaat onder zet wat moet er dan nog aan veranderd worden of hoeft dat niet?

sproeier meestal 2 maten omhoog en je ontsteking afstellen
aleen gaat dat jammer genoeg niet meer goed met de nieuwere tiepe ontsteking

Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij?
Ik hoorde dat een bromkop met een andere cilinder al veel wonderen verricht.... :)
Spruitstuk ontgrenzen
en grotere cabarateur erop
en geschijden mengsysteem eraf halen en gewoon 2 takt benzine kopen