Pagina 1 van 1

Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 20 apr 2010 22:54
door El Capitano
Ik had ff een paar vragen . :P

Ik heb een Tomos Youngst'r (nieuw, sinds november) met tandwielverhouding 24 - 22 en ga ongeveer 32 k/m p uur. Omdat ik zeeeeer sloom optrek (het duurt eeuwen voordat ik in mijn 2 zit) had ik het volgende bedacht :

1 . Technigas Next erop
2 . TWV 28 - 22

Hoe hard zou mijn Tomos ongeveer lopen na bovenstaande aanpassingen en loopt ie gewoon nog lekker enzo (snel optrekken / niet stotterig) ?

Ten tweede heb ik sinds kort problemen met opstarten. Ik moet sowieso altijd mijn choke gebruiken (mits de motor een halfuur uitstaat) en sinds kort ruik ik 's ochtends achterlijk veel benzine rond mijn Tomos. Ook hapert de motor na het starten en soms ook tijdens het rijden (dan valt ie dus bijna uit). Wat zou ik hier aan kunnen doen?

PS: Is het de moeite waard om een contactslot op mijn Tosje te zetten? Want nu moet ik telkens die hele ketting om me wiel binden :shock: .

Alvast bedankt ! :)

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 20 apr 2010 22:59
door ar0ns
twv: zou niet kunnen..
Als je wilt optrekken dan is 24-31 wel mooi.
Met een technigas next krijg je meer trekkracht en ook een hogere top, dus dat zou dan goed moeten komen. Had je voor trekkracht ook al gedacht aan een bromcilinderkop of puch hd kop met vervroegde ontsteking?

Je vraag over het opstarten. Misschien een maatje grotere sproeier is een idee. Je kan ik het FAQ kijken bij het onderdeel afstellen.

En of het de moeite waard is om een contactslot erop te zetten?
Het zijn 2 draadjes doorbinden en je kan hem dan zo starten. Dus ik denk dat het verstandiger is als je gewoon een kettingslot blijft houden.

Hoop dat je er iets aan hebt

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 20 apr 2010 22:59
door boy-1993
Kijk is naar valse lucht doe de deo test en waar valse lucht zit vast draaien of pakking vervangen.
Carb>Spruitstuk
Spruitstuk>Cilinder
Cilinder>Kop
Gewoon daar tussen beetje deo spuiten wel 1 voor 1 dus gewoon in de volgorde van het rijtje dan gewoon 1min laten lopen en als je dan verandering in het toerental hoort dan zit daar de valse lucht.

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 20 apr 2010 23:07
door Ricker
Je zou een bromkop erop kunnen doen, goedkoopste en makkelijkste oplossing. Merk je echt.

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 20 apr 2010 23:10
door ar0ns
Ja inderdaad, denk ook dat je beter het geld dat je wilt besteden aan die tandwielen en nieuwe ketting. Kan besteden aan een puch hd kop of bromkop. Dan nog ontsteking op bromstand, dan moet hij wel lekker optrekken hoor. Dan ook nog met technigas erop, zou leuk gaan lopen.

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 21 apr 2010 11:23
door Sugi
Met twv 28-22 trek je voor geen meter meer op, ga dan eerder richting 26-26.
Om op te trekken kan je verder zoals eerdergenoemd bromkop/hd-kop en ontsteking op brom.

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 21 apr 2010 14:34
door Muggetje
Heh wat raar.
Ik heb bijna een standaard tomos en ik haal de 39 bijna ( GPS applicatie op mijn iPhone)
Mijn setup is:
Hogedruk kop
Twv standaard- 33
Origineel luchtfilter + origineel cabr ( sproeier 48)
Ik hed dat ook s'ochtends dat ik em soms neit pakt maar 50 gaat ie heel erg stotteren.

Ontopic:
Je kan idd wat hierboven gezegd wordt een hogedruk kop kopen, ik was maar 20 euro kwijt.
Verder kanje idd altijd nog je uitlaat vervangen!

Mvg,

Arthur

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 25 apr 2010 00:05
door El Capitano
Bedankt. Ik zal me twv ff veranderen naar 26-26 en ik zit nu te twijfelen tussen een Technigas Next en een Tomos snelle uitlaat (chroom) . Mijn bromboer zegt dat ik juist voor geen meter meer optrek als ik een Technigas erop gooi...

Help ? :S

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 25 apr 2010 00:33
door Muggetje
Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 25 apr 2010 14:11
door Ricker
Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.
Zo natuurlijk is dat niet. Meestal hoeft dat niet eens.

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 25 apr 2010 14:18
door Renault
Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.
Volgens mij zei de brommer boer dat je voor geen meter meer optrekt, niet dat je harder gaat..... Lezen is moeilijk of niet?

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 25 apr 2010 21:20
door Muggetje
Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.
Volgens mij zei de brommer boer dat je voor geen meter meer optrekt, niet dat je harder gaat..... Lezen is moeilijk of niet?
Dat bedoelde de ik maar ik was vast aan het dromen :P

Re: Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Geplaatst: 25 apr 2010 21:55
door benno0o
Bedankt. Ik zal me twv ff veranderen naar 26-26 en ik zit nu te twijfelen tussen een Technigas Next en een Tomos snelle uitlaat (chroom) . Mijn bromboer zegt dat ik juist voor geen meter meer optrek als ik een Technigas erop gooi...

Help ? :S
Ik had ff een paar vragen . :P

Ik heb een Tomos Youngst'r (nieuw, sinds november) met tandwielverhouding 24 - 22 en ga ongeveer 32 k/m p uur. Omdat ik zeeeeer sloom optrek (het duurt eeuwen voordat ik in mijn 2 zit) had ik het volgende bedacht :

1 . Technigas Next erop
2 . TWV 28 - 22

Hoe hard zou mijn Tomos ongeveer lopen na bovenstaande aanpassingen en loopt ie gewoon nog lekker enzo (snel optrekken / niet stotterig) ?

Ten tweede heb ik sinds kort problemen met opstarten. Ik moet sowieso altijd mijn choke gebruiken (mits de motor een halfuur uitstaat) en sinds kort ruik ik 's ochtends achterlijk veel benzine rond mijn Tomos. Ook hapert de motor na het starten en soms ook tijdens het rijden (dan valt ie dus bijna uit). Wat zou ik hier aan kunnen doen?

PS: Is het de moeite waard om een contactslot op mijn Tosje te zetten? Want nu moet ik telkens die hele ketting om me wiel binden :shock: .

Alvast bedankt ! :)

Ik heb eventjes een eerder bericht gelezen, maar je wilt harder optrekken en een hogere top ?
Met een snoruitlaat ( s bocht ) trek je sneller op, dit omdat een snoruitlaat meer tegendruk levert. Dus kan het wel zijn dat je bromboer gelijk had met minder optrekken. Dit kan je compenseren door bromkop, bromstand, groter spruitstuk/carb en dan een Technigas next erop te zetten

Als je er een andere uitlaat onder zet dan zou ik 2/4 sproeiermaten groter als standaard eronder zetten.