Pagina 1 van 1

caburateur vraag.

Geplaatst: 02 mei 2010 21:06
door emmerick
hallo,

ik had eerst een caburateur die goed om mijn spruitstuk paste nu heb ik een 16 16 carb en ineens past hij niet meer goed strak om mijn spruitstuk , de diameter van die witte busjes komen overeen , dus overzetten van dta witte busje uit mijn oude carb heeft geen zin. Nu is het mij opgevallen dat mijn oude carb een rubbere ringetje in de carb heeft zitten net achter dat witte busjes , ik denk zodat het spruitstuk daar goed tegenaan zit, mijn nieuwqe carb heeft dat niet (2e hands gekocht maar ik neem aan dat niemand een rubertje uit zijn carb gaat halen) het zijn bijde dell ortho caburateurs . Hoort het zo te zijn dat in mijn nieuwe 16 16 carb dat ringetje niet zit?

oke hier de fotos:

dit is de 16 16 carb dus zonder ringetje :

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


dit is de oude 14 9 carb mwet ringetje (dat zwarte rondje)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

en hier zie je een zelfgeimporivseerd ringetje aan de buitenkant van het spruitstuk zdat hij toch strak zit (als ik hem er ghelemaal opschuif wat nu niet het gevalis op de foto)


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: caburateur vraag.

Geplaatst: 02 mei 2010 21:37
door emmerick
oke leuk, door dat veel op en af schuiven van het spruitstuk in me carb is de binnenkant van me cARB beschadigd , die rand die om dat naar boven en naar beneden kunnent schuivje zitis een beetje afgesleten, doordat er geen rubber tussen zit, heel iritant, nu INEENS loopt die stationair veeeeelste hoog , misschien komt er nu benzine tussen die rand door terwijl die stationair loopt ofzo, wat een teering merk dat dell ortho , als ze er een rubbertje tussen hadden gedaan was er niks aan de hand maar nu is me hele carb aan de binnenkant beschadigd, want ja metaal tegen metaal is nie echt handig ook lijkt me. Vreemd dat ze dat er nie ttussen stoppen, en als ik rubber buiten de carb doe loopt de tomos ook voor geen meter, hebben er meer mense hier ervaringen mee? ik moe nu heel erg zacht me spruitstuk in me carb ook schuiven wil ik niet nog meer schade aanrichten. leuk.

Re: caburateur vraag.

Geplaatst: 02 mei 2010 21:46
door fllex
Ik haalde gewoon het witte busje uit de 14/12 en zette die op de 16/16, werkte perfect

Re: caburateur vraag.

Geplaatst: 02 mei 2010 22:05
door emmerick
hallo,
ja klopt ze hebben dezelfde diameter dus het maakt niet uit. Maar kun je ook even de rets lezen :roll: wantdat over dat ringetje in de carb zelf vind ik iets belangrijker , aangezien mijn carb nu van binnen beschadigd is :S owhja en me witte ringetje ook door het uit en in de carb zettten is die rand kapot. Maar kun je zon rubber ringetje halen voor in je carb? want die zit er niet in en als je csarb can binnen beschadigd heb je wel een probleem dat is allemaal heel erg nauw he. Ik heb nu al het een en ander verprutst en wil het niet erger maken. ik blijf het vreemd vinden dat er geen rubber in die carb zit, ik bedoel zonde rdat rubertje mol je hem gewoon, zo kunnen ze dta toch neit uirt de fabriek leveren :S

Re: caburateur vraag.

Geplaatst: 03 mei 2010 09:02
door shadowranger
Dat ringetje op je spruitstuk heeft weinig nut, het lekt achter door waar je de carburateur op je spruitstuk klemt. Daar hoort ook het rubberen ringetje te zitten. Waarom haal je hem niet gewoon uit je 14/9?

Re: caburateur vraag.

Geplaatst: 03 mei 2010 11:52
door emmerick
ja dat ga ik dus nu proberen ja, wel vreemd dta hij niet in me 16 16 zit, die jonge nzij dat hij zijn 16 16 zo van een rijdende tomos af heel gehaald, die heeft er dus altijd zonder ring mee gereden, Past die oude ring zo in me nieuwe 16 16 ? en kun je die ook los kopen? want ik ben wel van plan ook me oude 14 9 of te verkopen of gewoon werkend te houden voor in de toekomst (altijd handig). En ik wou dat witte busje ook al overzetten , die is nu al kapot :S dus die moet ik al nieuw kopen, dus ik koop dat rubertje liever nieuw. Want straks mol ik dat ringetje ook nog perongeluk . Maar even voor de duidelijkheid , hij lekt niet hoor , me carb :P. maar hij rijdt nu wel heeel vreemd, stationair heeeel hoog rijdt zowat weg terwijl me stationair schroef is uitgedraaid, en daarna gaat valt die uit. zou dta kunnen door die beschadiging in me carb? (die rand in me carb waar nu dus me spruitstuk zo zonder rubber tegenaanvalt is een beetje op sommige plekjes geschaafd) of maakt dat niks uit?


mvg.

wel jammer dit :shock: mja dat krijg je als je iets 2e handskoopt