Pagina 1 van 1
Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:05
door Hans Klok
een zeer goedenavond allemaal.
ik heb net een warmloper ondervonden ik weet de oorzaak al verkeerde benzine

(dacht dat t gewone benzine was bleek test benzine te zijn dus tip gebruik nooit benzine wat je toch nog hebt staan) Dus mijn vraag was wat kan er allemaal kapot zijn of gooi er eerst maar even gewone mix in en rij wat en kijken of ie weer warmloopt
Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:09
door Enzyme88
Ik zou zeggen trek je cilinder er eens af en kijk goed of je geen plekken of krassen ziet. Zoniet,er weer opzetten en met goede mensmering weer doorrijden.

Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:11
door Hans Klok
nieuw probleem de cilinder zit vastgeroest aan me karter, zelfs met het schep idee wat ergens op t forum stond is het niet gelukt of is t genoeg om me zuiger op t laagste punt te zetten en dan te kijken
Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:20
door Enzyme88
Al met WD-40 oid bezig geweest? Wil ook erg helpen.
Je zuiger op het laagste punt zetten kan werken,als je direct iets ziet.
Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:24
door Dr.Tomos
ik zou er een FAQ over maken maar mijn camera is kapot.
Je kan de cilinder er af trekken met een paar draadeinden met moeren en een paar carrosserie ringen.
Eerst draai je een moer op het draadeind en daarop komt een ring.
Dat stop je tussen de koelribben en je zorgt ervoor dat de moer+ring onder de cilinder zit.
Als je nu doe moer omhoog gaat draaien dan pers je dus ook de cilinder omhoog.
Zo kan je stukje bij beetje de cilinder eraf draaien en ik raad je wel aan flink wat olie te gebruiken.
* als je kop eraf is en je zuiger gaat nog soepel en je ziet geen krassen in de cilinder als je met een zaklamp kijkt ,dan kan je ook gewoon kijken of hij nog loopt want misschien valt het mee.
Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:27
door tomos
gewoon kop eraf, zie je niks geen vegen/krassen. kop er weer op, mengsmering erin en rijden maar.
Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:41
door Sebastiaankl
ik zou er een FAQ over maken maar mijn camera is kapot.
Je kan de cilinder er af trekken met een paar draadeinden met moeren en een paar carrosserie ringen.
Eerst draai je een moer op het draadeind en daarop komt een ring.
Dat stop je tussen de koelribben en je zorgt ervoor dat de moer+ring onder de cilinder zit.
Als je nu doe moer omhoog gaat draaien dan pers je dus ook de cilinder omhoog.
Zo kan je stukje bij beetje de cilinder eraf draaien en ik raad je wel aan flink wat olie te gebruiken.
* als je kop eraf is en je zuiger gaat nog soepel en je ziet geen krassen in de cilinder als je met een zaklamp kijkt ,dan kan je ook gewoon kijken of hij nog loopt want misschien valt het mee.
Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?
En inderdaad gewoon even kop eraf halen en op krassen controleren, is er niks te zien, goed smeren en doorrijden, merk je snel genoeg of 't nog goed zit.
Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:48
door Enzyme88
ik zou er een FAQ over maken maar mijn camera is kapot.
Je kan de cilinder er af trekken met een paar draadeinden met moeren en een paar carrosserie ringen.
Eerst draai je een moer op het draadeind en daarop komt een ring.
Dat stop je tussen de koelribben en je zorgt ervoor dat de moer+ring onder de cilinder zit.
Als je nu doe moer omhoog gaat draaien dan pers je dus ook de cilinder omhoog.
Zo kan je stukje bij beetje de cilinder eraf draaien en ik raad je wel aan flink wat olie te gebruiken.
* als je kop eraf is en je zuiger gaat nog soepel en je ziet geen krassen in de cilinder als je met een zaklamp kijkt ,dan kan je ook gewoon kijken of hij nog loopt want misschien valt het mee.
Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?
En inderdaad gewoon even kop eraf halen en op krassen controleren, is er niks te zien, goed smeren en doorrijden, merk je snel genoeg of 't nog goed zit.
Ik denk dat hij het hele draadeind erafhaalt? Of? Ik snap het zelf ook niet helemaal.

Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 22:59
door Hans Klok
het probleem is dat ik morgen maar 1 uurtje de tijd hiervoor heb en moet ook nog benzine halen FIETSEND!!! AAA
al een jaar niet gedaan

... dus ik houd t dit keer bij gewoon checken door de kop eraf te halen

Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 23:09
door Dr.Tomos
Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?
dat is het probleem zonder foto's
het draadeind staat op het blok.
dus als je dan de moer omhoogdraait dan duw je de cilinder er af.

Re: Warmloper!
Geplaatst: 21 mei 2010 23:17
door Hans Klok
Als je camera t weer doet kan je dan voor de horeca manager in opleiding hier fftjes een leuke faq maken want niet iedereen hier volgt een prachtige opleiding waar je leert beunen

Re: Warmloper!
Geplaatst: 22 mei 2010 00:41
door Dr.Tomos
ik ga die van mijn ma morgen meenemen okee

Re: Warmloper!
Geplaatst: 22 mei 2010 00:47
door Enzyme88
Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?
dat is het probleem zonder foto's
het draadeind staat op het blok.
dus als je dan de moer omhoogdraait dan duw je de cilinder er af.

Probeer hier een leuke FAQ van te maken,zullen veel mensen baat bij hebben!

Re: Warmloper!
Geplaatst: 23 mei 2010 10:26
door PimW
Als ik het goed begrijp is het dan een wedstrijdje wat er sterker is.
Je aluminium carter of je vastgerotte gietijzeren cilinder. Aangezien je de krachten op je blok op een piepklein oppervlakte verspreid...
Re: Warmloper!
Geplaatst: 23 mei 2010 12:51
door Dr.Tomos
ik heb deze methode al meerdere malen met succes toegepast.
als je zorgt dat er iets onder het draadeind zit wat de kracht een beetje verdeeld dan kan het goedgaan.
en als het echt te vast zit dan lukt het gewoon niet je ziet het vanzelf als je aluminium begint te buigen dus dan gaat het niet lukken.
hier is die FAQ:
viewtopic.php?f=53&t=13952
Re: Warmloper!
Geplaatst: 23 mei 2010 21:32
door Hans Klok
die ga ik proberen als ik miss een 50 cc snel erop ga zetten..
maar me cilinder was nog helemaal top en heb vandaag weer een eind gereden. dus van mij mag die dicht eigenlijk..
