Pagina 1 van 1

cilinder tapeind boutjes.

Geplaatst: 10 jun 2010 12:52
door emmerick
hallo allemaal.

ik had laatst mijn veroeste boutjes uit mijn cilinder geschroefd zodat ik een nieuwe uitlaat eronder kon hangen, dat gedaan en gelijk naar de ijzerhandel voor nieuwe moertjes want die veroeste konden weg. Ik had ze erin gedraaid. na een paar weken had ik een ander uyitlaatje er even ondergehangen en kwam erachter dat het schroefdraad in mijn cilinder ver%##%^^%@#kt was. ik ging even verglijken en die veroeste boutjes (die ik nog kon vinden) hadden een iets andere schroefdraad dan die nieuwe , oftewel: die ijzerhandel heeft alleen naar de maat gekeken en niet naar het type schroefdraad. nu is mijn zeer belangrijke vraag: welk mer/type boutjes, gaan er in een DMP 65CC tomos cilinder . Ik weetdat het maat 10 is , maar welk type bout moet ik hebben ivm het schroefdraad?

owhja ik heb het hier gewoon over boutjes niet over die kleine soort tapeindes die je in je cilinder kunt schroeven ( ik snap die dingen niet ;( )

Re: cilinder tapeind boutjes.

Geplaatst: 10 jun 2010 15:04
door Dr.Tomos
normaal is dat M6 metrische draad dus.
je kan gewoon een draadeind van een meter halen en er twee stukjes afzagen of je haalt M6 boutjes beiden hebben ze bij elke bouwmarkt.
let er wel op dat je trekkracht 8.8 is dat staat ook op die boutjes enzo want als je rvs neemt dan zijn ze niet zo sterk omdat er veel chroom doorheenzit tegen het roesten.

Re: cilinder tapeind boutjes.

Geplaatst: 10 jun 2010 15:07
door emmerick
ey ja op die oude stond 8.8 op die nieuwe niet.
er staat: a2-70 THE

maar het is wel metrisch schroefdraad ja, misshien zijn het dan toch de goede boutjes

Re: cilinder tapeind boutjes.

Geplaatst: 10 jun 2010 16:00
door Jan de Lasser
ey ja op die oude stond 8.8 op die nieuwe niet.
er staat: a2-70 THE

maar het is wel metrisch schroefdraad ja, misshien zijn het dan toch de goede boutjes
ff de boutgaatjes schoon maken met een tapje wil ook nog wel eens helpen.