Pagina 1 van 2
valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 10:47
door spranckx
beste forummers,
net een nieuwe bromkop gemonteerd, met dank aan koeieneus voor de geleverde waar
nu sluit mn cilinder niet goed aan op het blok. valse lucht.
hoe kan ik dit oplossen? vloeibare pakking? of zijn er andere voetpakkingen verkrijgbaar dan het papiertje wat er nu tussenzit?
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 10:56
door Timo
Na het monteren sluit je cilinder niet meer goed aan op het blok?
Hm, dan heb je m niet hard genoeg aangedraaid.
En zo wel, dan moet je inderdaad maar een andere pakking monteren. Misschien is de huidige kapot.
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 11:05
door spranckx
ik ga vanmiddag proberen er nog een tik op te geven, misschien kan de cilinder nog iets verder in t blok.
de pakking is overigens nog geen 24h oud. dit is alleen een papieren ding. heb je ze ook van katon of igg iets dikke dan dat papieren pakking?
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 11:09
door jada
je cilinder..?
denk alleen je cilinderkop, draai hem inderdaad kruislings strakker aan.
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 11:11
door spranckx
heb ik al gedaan met de cilinderkop.. die zit goed strak
maar ben ook letterlijk 2,5 uur bezig geweest om die cilinder uit het blok te krijgen dus misschien zit hij er net niet goed in nu.
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 11:22
door Timo
Mag ik vragen waarom je heel je cilinder eraf hebt gehaald terwijl je alleen de cilinderkop hebt vervangen?
En als jij 2,5 uur bezig bent geweest kan ik wel raden hoe. Scheppen, hamers, schroevendraaiers? Grote kans dat er dan wat kapot is. Maar goed. De cilinder goed naar beneden duwen, en vervolgens de kop goed aandraaien zou het probleem op moeten lossen als er niks kapot is. En anders een iets dikkere pakking gebruiken. Vloeibare pakking ben ik niet zo'n voorstander van.
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 12:30
door spranckx
haha moest de kop eraf omdat ik t idee had dat mn zuigerveren versleten waren vandaag de operatie
was inderdaad met schroevendraaier aan de gang, misschien is dat dan de oorzaak.
ik ga kijken voor dikkere pakking
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 12:54
door Joren
Ik kreeg mn cilinder nooit goed lucht dicht met koppakking

Keertje zonder geprobeerd en ging perfect!
Moet je wel even opletten dat hij niet gaat koptikken
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 13:03
door Timo
Het gaat hier over de voetpakking.
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 13:09
door Joren
Oh sorry

net wakker he.
Nou, dan even je kop eraf, cilinder eraf, nieuwe voetpakking met een beetje vloeibare pakking, cilinder erop, paar tikken met een rubberen hamer en dan de rest er netjes op.
natuurlijk wel kruislinks aandraaien

Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 13:15
door spranckx
bedankt,
ga zo ff kijken of het zonder vloeibare pakking te doen is. en anders morgen weer ff naar alkmaar.
Re: valse lucht
Geplaatst: 29 aug 2010 13:19
door Joren
Het hoeft idd niet met vloeibare, moet je ook 24 uur wachten voor het hard is. Maar dan weet je wel zeker dat het goed dicht zit.
Gewoon even nieuwe pakking met een paar tikken op de bovenkant van de cilinder
Je hebt geen ( diepe ) krassen gemaakt met de schroevendraaier op je carter of onderkant van de cilinder?
Re: valse lucht
Geplaatst: 30 aug 2010 08:24
door spranckx
heb de brommer gister gestart, maar als je geen gas geeft valt hij gelijk uit.
komt dit door die valse lucht? of zou dit te maken kunnen hebben met een te kleine sproeier vanwege de nieuwe uitlaat (techno revival)? heb dit nog niet met mn bougie gecontroleerd nl.
Re: valse lucht
Geplaatst: 30 aug 2010 08:35
door jada
stationerschroef moet je even indraaien bij je carb die met dat veertje eromheen.
Re: valse lucht
Geplaatst: 30 aug 2010 09:32
door Timo
Laat 'm eerst maar eens warm draaien. Ga daarna een stukje rijden (dan valt ie niet meer uit meestal) en bekijk dan na een paar km je bougie. Dan weet je welke kant je op moet met je sproeier.
Re: valse lucht
Geplaatst: 30 aug 2010 11:34
door Ricker
Maar het komt idd door te weinig benzine of teveel lucht.
Het onverklaarbare wat ik alleen had met valse lucht, is wanneer ik er een grotere sproeier in deed, hij nog slechter liep

Re: valse lucht
Geplaatst: 30 aug 2010 11:48
door spranckx
Laat 'm eerst maar eens warm draaien. Ga daarna een stukje rijden (dan valt ie niet meer uit meestal) en bekijk dan na een paar km je bougie. Dan weet je welke kant je op moet met je sproeier.
heb er gister wel 2 rondjes op gereden, zeg 500 meter. en toen was de cilinder al snoeiheet aan het worden. viel gewoon uit. dus denk toch echt door de valse lucht. ga straks nog ff de bougie checken ivm de sproeiermaat, maar heb met maat 58 denk niet een al te kleine gezien er mensen hier met minder rijden.
update volgt...
Re: valse lucht
Geplaatst: 31 aug 2010 08:42
door spranckx
sproeiermaat is goed, mooi koffiebruin! heb er een stuk mee naar de benzinepomp gereden ivm oppompen van mn nieuwe voorband. Brommer maakt bij de cilinder een fluitketel geluid. trekt ook niet zoals het moet, maar in fases. voor de rest ben ik wel blij met mn nieuwe uitlaatje want kan nu met het verkeer mee:D
heb gister vloeibare pakking aangebracht bij de cilinder, dus nu tot 8 uur vanavond wachten op het resultaat.. ben erg benieuwd of het werkt.
enige nadeel is dat de sleutel van mn schuurt brak en ik nu moet wachten op de slotenmaker...

Re: valse lucht
Geplaatst: 31 aug 2010 08:45
door Jan de Lasser
Brommer maakt bij de cilinder een fluitketel geluid
Of je hebt de boutjes niet goed aangedraaid, of de flens van de uitlaat is niet goed, of de pakking is kapot
Re: valse lucht
Geplaatst: 31 aug 2010 12:30
door drestar
als je met een schroevendraaier ertussen gaat wrikken, vervorm je heel de voet van je cilinder en waar die op je blok komt, nooit zo doen dus!