Pagina 1 van 1
Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 14:18
door druif
Omdat ik niet meer in het beginnersgedeelte kan, ga ik hier maar verder:D Mijn tomos die ik helemaal uit elkaar heb gehad, omdat hij niet lopend is gekocht heb ik weer in elkaar zitten. Ik probeerde hem te starten, dit lukte na 20 keer kicken ofzo. Eenmaal gestart begon hij heel veel toeren te maken en begon mijn achterwiel redelijk hard te draaien. Ik heb hem toen uitgezet, ben erop gaan zitten en heb nogmaals gestart. Toen reed ik dus weg... Hij reed zo ongeveer 30 km/u en kon nog extra gas geven. Er werd toen gezegd dat ik mijn gaskabel moest afstellen, hoe dit moet weet ik niet precies, maar als ik mijn gasschuifje zonder kabel in mijn carb laat zakken, (dus eigenlijk geen gas geven) dan geeft ie nog steeds zoveel gas??
Verder maak hij een flinke hoeveelheid geluid, in vergelijking tot de quadro van een vriend van me...
Iemand enig idee hoe deze dingen komen en wat er aan te doen valt? Ik heb een eicilinder met encarwi carb...
bvd,
tommie.
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 14:30
door wouter1191
Als je weer naar het beginnersforum wil moet jij je ff aamelden bij supporters.
Ik had zoiets ook,
bij mij was het valse lucht dus zou even op valse lucht testen
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 14:41
door dirkvanpol
heb je de gasnaald wel goed zitten?
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 15:04
door druif
OKe, hoe test je op valse lucht? En die gasnaald, enige wat ik heb is een schroef die je erin en eruit kan draaien, als je deze er uit draait komt er benzine mee, is dat de gasnaald? Deze naald zit iig helemaal dicht.
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 15:08
door Jan de Lasser
dat is je stationairschroef
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 15:23
door tomos
de dellorto 14/12 heeft geen gassnaald
heb je geen valse lucht?
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 15:44
door druif
Ik heb de carb op foto twee:
viewtopic.php?f=30&t=353 Zou iemand kunnen zeggen wat wat is?(A) Ben niet zo goed in carburateurs -.-
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 16:36
door tomos
dat is een encarwi, maar pin me er niet op vast.
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 06 sep 2010 17:39
door shadowranger
Da's idd een Encarwi, die heb ik ook. Prima carburateur. Jouw probleem komt voor uit het feit dat de aansluiting van de buitenkabel in het "hoedje" van de gasschuif niet goed zit, oftewel het lijkt alsof de kabel te strak staat. Check dit even of de buitenkabel goed in de houder zit.
Of je moet de stationairstelling eens goed doen, dat kan met de stelschroef die onder je gashendel zit. In tegenstelling met de Dellortho carburateurs (waar een aparte stelschroef opzit voor stationair) stel je hiermee zowel choke als stationair in. Hoe strakker je de kabel aandraait, hoe harder de motor gaat draaien. Als ik het goed heb zit er ook een knop naast de gashendel waardoor je deze net even verder naar voren kan draaien als je de grendel wegduwd. Kijk of je hiermee wat kan bereiken dat hij stationair langzamer wil lopen.
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 09 sep 2010 17:43
door druif
Ik kom er gewoon echt niet uit. Heb aan de stelschroef lopen draaien, verandert bijna niks in stationair, heel lichtelijk maar. Nu kan ik een dell'ortho van een iemand overkopen, 15/15 dacht ik, maar past dit op mijn eicilinder? En zo nee, zijn er aanpassingen mogelijk om dit wel te laten passen? Misschien dat ik dan dit doe, ivm meer hulp van buitenstaanders. Niemand die mijn carb kent hier in de omgeving nl...
Re: Heel hard in stationair...
Geplaatst: 10 sep 2010 00:01
door shadowranger
Ik weet zo niet of die plug en play past. Ik weet wel dat er in eerdere snormodellen met ei-cilinder dellortho carbs zij gebruikt. Daar hoorden naar mij weten een spruitstuk bij dat dikker was dan die voor de encarwi. Maar misschien weet iemand de binnendiameter van een dellortho bij de aansluiting van het spruitstuk, dan kun jij wel nameten of dat deze overeenkomt met die van jouw encarwi.