Pagina 1 van 1
65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 22:59
door roy_o26
Ik heb een tomos flexer ( snor ) , std snorcilinder , tandwiel achter is 28 , voor is std , cabarateur is std en een techno terugloop .
zal ik veel verschil merken met een airsal 65 cc ? en een bromkop ? of moet ik dan ook grotere cabarateur / spruitstuk kopen ???
en wat zal ong de topsnelheid dan zijn ?
Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:09
door tomostefan
Natuurlijk merk je verschil met een 65cc

Bromkop is aan te raden, grotere carb ook (hoeft niet)
De top zal met deze vertanding enz enz rond de 60/65 liggen.
Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:11
door Joren
Als je achtertandwiel 22 neemt ga je al een stuk harder samen met 65cc.
Ik ga dus 70 met onderstaande setup, bijna hetzelfde zoals jij het wilt hebben

Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:12
door tomostefan
Ik denk alleen niet dat je dat wil op een snor.
Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:14
door roy_o26
Natuurlijk merk je verschil met een 65cc

Bromkop is aan te raden, grotere carb ook (hoeft niet)
De top zal met deze vertanding enz enz rond de 60/65 liggen.
Dat het verschil maakt snap ik zelf ook wel

de vraag was alleen of het heel veel verschil zal maken ??
en wat voor cabarateur ? bom cabarateur groot genoeg of moet ik echt groter gaan ? en snorspruitstuk past dat zonder aanpassingen op een bromcabarateur ?
Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:25
door drestar
hoe hard rijd je nu dan? ik ging origineel met 14/12 carb en 12mm spruit + 53 sproeier al 55km met ATW 28, en dit was nog met standaard uitlaat, toen ik er een 65cc airsal met 15mm carb en homoet onder legde ging ik 65km,dus 10 km harder nog steeds met ATW 28, hij maakte wel veel meer toeren en zat 2 keer zo snel aan zijn top.doet ie nu nog meer met een andere uitlaat,ik ga denk ik weer mijn originele cilinder eronder doen want meer toeren is ook meer lawaai en op een snorfiets is dat toch niet zo relaxed vind ik,
Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:28
door tomostefan
Het spruitstuk moet je ontgrenzen (zie hiervoor de FAQ), een brom carb zal volstaan.
Het zal héél veel verschil maken (eigen ervaring).
Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:28
door roy_o26
hoe hard rijd je nu dan? ik ging origineel met 14/12 carb en 12mm spruit + 53 sproeier al 55km met ATW 28, en dit was nog met standaard uitlaat, toen ik er een 65cc airsal met 15mm carb en homoet onder legde ging ik 65km,dus 10 km harder nog steeds met ATW 28, hij maakte wel veel meer toeren en zat 2 keer zo snel aan zijn top.doet ie nu nog meer met een andere uitlaat,ik ga denk ik weer mijn originele cilinder eronder doen want meer toeren is ook meer lawaai en op een snorfiets is dat toch niet zo relaxed vind ik,
kga nu rond de 45 - 50
Re: 65 cc airsal
Geplaatst: 04 okt 2010 23:32
door drestar
en o ja mijn spruitstuk is ook nog eens helemaal opgeboord naar 15mm, maar met ATW 28 en 65cc airsal ga je denk ik niet erg veel harder dan 65 of je moet een hele goede uitlaat hebben,maar je kunt er beter gelijk ook ATW 22 opleggen,dan weet je zeker dat je meer snelheid boekt,