Pagina 1 van 2
Snor 40/45 laten lopen
Geplaatst: 17 nov 2004 21:33
door ex-tomosbezitter
Ik wil me snor 40 a 45 laten lopen.
Wat ik moet vervangen is me cilinder. Die heb ik de koelvinnen eraf geslagen omdat de cilinder er niet eraf wou. Dus die moet ik zoiezo vervangen. Me carb moet misschien ook vervangen worden omdat die niet goed loopt.
Er zit een bromuitlaat onder
En een SHA 14/12 dell orto.
tandwiel voor is 26
achter is 24.
Nou zit ik te twijfelen om een snor of bromcilinder te nemen. Want ik vind die uitlaatpoort wel erg klein bij snor. Ik wil zoiezo geen cilinder laten tunen. Hoe kan ik me tomos goed laten trekken en toch 40/45 halen?
Ik zat zelf te denken aan:
bromcilinder
bromuitlaat
achtertandwiel 28
hogedrukkop.
Zal die grotere tandwiel me topsnelheid afnemen? En hoe zal die tomos reageren?
Hoe moet niet over de 45 gaan want anders vind ik het te hard.
andere uitlaat?
Geplaatst: 17 nov 2004 22:56
door Mark
ey
ik weet niet of het helemaal klopt wat ik nu zeg maar koop gewoon een techno uitlaat.
en zorg ervoor dat je een nieuwe caberateur koopt dat alles weer goed werkt en dan loopt hij denk ik wel rond de 50.
Als je een beetje redelijke techno uitlaat hebt en dan met een.
iets groter tandwiel achter laat je hem gewoon iets harder trekken dat hij 40-45 loopt.
Gr's Mark
Re: andere uitlaat?
Geplaatst: 17 nov 2004 22:58
door ex-tomosbezitter
ey
ik weet niet of het helemaal klopt wat ik nu zeg maar koop gewoon een techno uitlaat.
en zorg ervoor dat je een nieuwe caberateur koopt dat alles weer goed werkt en dan loopt hij denk ik wel rond de 50.
Als je een beetje redelijke techno uitlaat hebt en dan met een.
iets groter tandwiel achter laat je hem gewoon iets harder trekken dat hij 40-45 loopt.
Gr's Mark
Uitlaat is niets mis mee, dus die laat ik lekker zo.

Geplaatst: 10 dec 2004 14:50
door Gast
cill is hetzelfde als die van een brom
Geplaatst: 22 dec 2004 14:37
door ex-tomosbezitter
cill is hetzelfde als die van een brom
Niet dus
Ik heb nou zelf een bromcilinder in me eigen handen gehad. De inlaat is veel groter. Uitlaatpoort is het zelfde maar kan eventueel iets groter gemaakt worden.
Deze kan ook dicht. Moet alleen nog even zien hoe hard die gaat als die wilt starten.
Geplaatst: 22 dec 2004 22:33
door Gast
nee joh, je moet er geen groter tandwiel op zetten, dan gaat hij super langzaam en maakt hij overtoeren als een wasdroger.
Geplaatst: 25 dec 2004 00:05
door tumba
Snel uillaatje bullet en tandwiel 24 ofzo dan loopt een snor al wel 45.
Geplaatst: 25 dec 2004 00:20
door ex-tomosbezitter
Ik heb de vraag als op me antwoord gehad.
Geplaatst: 25 dec 2004 09:28
door tomosforum
Je kan het topic openlaten want mensen die tips hebben mogen het hier nog plaatsen!!
Geplaatst: 25 dec 2004 12:10
door Snorro
ik heb een keer gelezen (ik weet niet of dit waar is) dat de brum begrensd zit in de carb, dus misschien is het wijs om deze te vervangen (hoewel een 15mm miss wel een beetje teveel van het goede is, maar met een bromcilinder zou het misschien nog kunnen?)
Geplaatst: 25 dec 2004 13:03
door ex-tomosbezitter
ik heb een keer gelezen (ik weet niet of dit waar is) dat de brum begrensd zit in de carb, dus misschien is het wijs om deze te vervangen (hoewel een 15mm miss wel een beetje teveel van het goede is, maar met een bromcilinder zou het misschien nog kunnen?)
De carbs zijn niet begrenst hoor, dat is alleen met het kromme spruiststuk zo. Daar zit een busje in, maar die kan je zo eruit halen.
Geplaatst: 25 dec 2004 13:17
door tomosforum
Een orginele tomos is begrenst in:
De caburateur
Het spruitstuk
De cilinder
De Uitlaatbocht
Ik heb dit gevraagd aan de brommer/fietsen maker
Waar zit dit in de carburateur dan?
Geplaatst: 25 dec 2004 23:35
door tomos-racer17
koop een techno krul uitlaat voor echt trekkracht+26 tandwiel dan moet hij wel 40 a 45 lopen
Geplaatst: 26 dec 2004 16:49
door Snorro
waar de begrenzer in de carburateur zit weet ik niet precies, maar dat ie erin zit had ik alleen gehoord... ik zou om te beginnen je carb en uitlaat veranderen, volgens mij wil ie dan al aardig hard hoor...
Geplaatst: 26 dec 2004 18:21
door lukei
ik heb mijn snor 50 laten lopen door:
uilaat (snel)
brom spruitstuk (zonder ringetje)
tandwielverhouding verandert (achter)
ik denk dat ik nog mijn luchtfilter stukje ga openboren en dat ik misschien uitlaat van de cilinder nog tunen
tuning snorfiets
Geplaatst: 27 dec 2004 11:52
door Erik1987
ey, kheb ook een snorfiets, hij rijdt nu ongeveer 40/45. Het gene dat ik er aan veranderd heb is. Een 28 tandwiel achter ipv een 33. Ik heb me gewone luchtfilter omgewisselt voor een sportfilter(nu trekt ieook iets beter op). Een standaard snel uitlaat (gewone uitlaat zonder -s erin dus
En als sproeier zit er een 50 op. Voor de rest is alles standaard.
Wat voor een uitlaat. en spruitstuk
Geplaatst: 27 dec 2004 21:02
door Mark
lukei wat verst jij onder uitlaat(snel)? heb je de bocht eruit gehaald
of is het bv een snellere uitlaat met bv een expansie pijp of terugloop? weet er trouwens iemand of je spruitstukken zonder buisje zo kunt kopen?
Geplaatst: 01 jan 2005 18:11
door ariej
TS: ik geloof niet dat de krukas van een snor en een brom hetzelfde is dus dat zal misschien moeilijk worden met het plaatsenvan je pistonpen/zuiger
Een snelle uitlaat bestaat uit een dikke bocht en meestal een expansiepot
en een terugloopuitlaat hoeft helemaal niet snel te zijn
terugloopuitlaten zijn eigenlijk voor scooters omdat er geen ruimte is voor een lange pot/demper, dus laten ze de demper maar teruglopen
en je kan geen andere spruitstukken kopen dan origineel, je zult zelf wat moeten maken of de originele moeten uitboren
Geplaatst: 02 jan 2005 10:32
door quadro
op
http://www.scoots.nl verkopen ze wel spruitstukken (15mm) weet niet precies wat ze kosten.
Geplaatst: 05 jan 2005 23:40
door ex-tomosbezitter
TS: ik geloof niet dat de krukas van een snor en een brom hetzelfde is dus dat zal misschien moeilijk worden met het plaatsenvan je pistonpen/zuiger
Een snelle uitlaat bestaat uit een dikke bocht en meestal een expansiepot
en een terugloopuitlaat hoeft helemaal niet snel te zijn
terugloopuitlaten zijn eigenlijk voor scooters omdat er geen ruimte is voor een lange pot/demper, dus laten ze de demper maar teruglopen
en je kan geen andere spruitstukken kopen dan origineel, je zult zelf wat moeten maken of de originele moeten uitboren
Krukas van brom en snor zijn wel het zelfde. Zo is in het oude type blok wel een andere krukas die heeft een PEN10 small-end en het nieuwere blokje heeft een PEN-12 small-end. En heeft verder niks met plaatsen te maken, het is alleen een andere dikte van je pistonpen.
Terugloop uitlaten hoeft niet alleen voor scooters te zijn, deze uitlaten presteren op elke 2takt moterblok goed want het is het zelfde princiepe.
Dat een terugloop uitlaat een bocht heeft heeft niet alleen met ruimte te maken. Als het een recht stuk is dan heb je nogal wat decibellen en word je echt snel doof. Die bocht zorgt voor de demping van het geluid.