Pagina 1 van 1

zuiger/snelheid probleem..

Geplaatst: 07 jan 2006 10:55
door bazdriez
Tijdje terug heb ik mijn zuigerveertjes vervangen,...en er een nieuwe bougie en alle pakkingen opgezet.

Alles zit zoals het behoort te zitten maar de tomos s25 loopt langzamer dan dat ie deed voordat ik de veertjes had vervangen...

Ik rijd er nu al een weekje mee rond...(dacht mischien moet ie inrijden) maar de snelheid is nog niet terug gekomen..

Heb ik mischien iets gemist of is er iets waar ik mischien nog even naar kan kijken...

Groetjes

Baz

Geplaatst: 07 jan 2006 11:32
door PraatPaal
heb je de veren goedom en zijn ze degoede dikte ?

heb je nog netzoveel compressie als eerst , dus tegedruk als je je kickstart naar beneden drukt ?

misschien zijn je veren te slap waardoor je minder druk opbouwt en dus minder kracht neer kan zetten

Geplaatst: 07 jan 2006 11:49
door skoeddies
heb je dezelfde dikte van de pakkingen genomen?
het kan zijn dat als je andere diktes neemt, dat hij dan slechter loopt.
als je bv een dikkere koppakking gebruikt hebt dan er eerst opzat, vergroot je de verbrandingsruimte en rijd hij dus langzamer..

Geplaatst: 07 jan 2006 12:46
door bazdriez
nou ik ben naar de winkel geweest met zuiger en al...
Daar hebben ze m opgemeten..

Mischien dat t m aan de pakking ligt..
Had er voor dat ik de zuigerveren ging vervangen vloeibare pakking tussen..en dat ik nieuwe veertjes heb gehaald heb ik meteen nieuwe pakkingen meegenomen..

Is bij goeie brommerboer en heb denkik wel de goeie spullen gehad..

Geplaatst: 09 jan 2006 14:35
door tomos dude
heb je je zuiger er ook vanaf gehaald.
Weet je dan zeker dat je je zuiger er goed heb opgezet.
Dus met het gat in je zuiger naar de inlaatpoort en niet naar je uitlaatpoort.
Want als dat het geval is loopt hij niet goed en gaat ie heel langzaam.

Weet je het niet vraag het maar.

Gr robert :P

Geplaatst: 09 jan 2006 14:45
door freak
je geeft het antwoord zelf al.
vloeibare pakking is heel erg dun,je hebt er nu dikkere pakkingen tussen zitten,dus minder compressie minder trek kracht en minder snelheid.
zou je bv de chilinderkop wat afvlakken heb je je oude trek kracht weer terug.

tja uuh

Geplaatst: 09 jan 2006 21:12
door bazdriez
cilinderkop afvlakken....haha das volgens mij een erg redelijk ogal lastig klusje.... moe je wel het nodige gereedschap voor hebbe..

Maar met vloeibare pakking....heb hele goeie....
kan ik dar wel lang mee rondrijden???

heb ook nog altijd problemen om alletwee de zuigerveren samen met de zuiger in de cilinder te krijgen
kutklus

groetjes

Geplaatst: 09 jan 2006 21:15
door fido
Haha, dat zal ook altijd een prutswerkje blijven. Je kan natuurlijk ook gewoon een dunnere pakking kopen :wink: Gr Fido

Geplaatst: 09 jan 2006 21:16
door freaky_Tomos
ja dat had ik ook, totdat ik erachter kwam dat de zuigerveren in de inkepingen moesten in de sleuven.
heb je je voetpakking goed gedaan niet andersom, dat de benzine niet goed meer stroomt.

Mvg ferry

Geplaatst: 10 jan 2006 00:11
door freak
kop af vlakken kan heel simpel.

wat je nodig hebt is een glas plaatje en schuurpasta.
schuurpasta kun je bij een gemiddelde doe het zelf zaak kopen.
dit doe je op het glas plaatje en vervolgens leg je de kop in de pasta en maakt een draaiende beweging.
de pasta schuurt je kop af en de glas plaat zorgt ervoor dat ie zuiver vlak word.

dus das niet zo moeilijk hoor.
grtz freak.

Geplaatst: 10 jan 2006 08:56
door skoeddies
het hoeft niet eens speciaal met pasta.. het kan eventueel ook gewoon met schuurpapier..
en dan met heel fijn papier eindigen..