Pagina 1 van 2
"Eivormige cilinder"
Geplaatst: 09 jan 2006 13:32
door Breggie
Hallo hallo,
Ik ben van plan een oude snor op de kop te tikken, althans.....ben op zoek, maar nu zag ik een aantrekkelijke...........alleen met zo'n oude
"eivormige" cili!! Kan iemand mij vertellen wat hier de voor-en nadelen van zijn? Restricties ed... Wilde namelijk een redelijk goede kopen, wat dingen aanpassen zoals dus bromkop monteren. Maar ja, nu loop ik dus vast!

Bij voorbaat dank.
Geplaatst: 09 jan 2006 13:39
door Breggie
En nog een vraagje eigenlijk.....
Is de sproeier bij een snor standaard een begrenzing? Helpt het om er een groter maatje in te gooien?
Geplaatst: 09 jan 2006 13:56
door s25 power
tuurlijk helpt een sproeier

maar een begrenser wil ik het ook weer nie noemen
en een eivormige cilinder is zonder membraam je kan er gewoon een brom kop enz opgooien boeid niks je kan ook een membraam cilinder halen kan er ook gewoon op dusz

mzzl s25 power
Geplaatst: 09 jan 2006 14:01
door Breggie
Dus dan heb je een "mini" cilinder, met daarop een "stuk grotere" kop?? Of zie ik dit verkeerd? Lijkt mij namelijk niet echt mooi

Geplaatst: 09 jan 2006 14:03
door Breggie
Ik heb namelijk nog twee bromblokkies liggen, met "normale" vierkante cilinderkits. Deze koppen zijn toch groter dan de kop van een eivormig cil?
Weet iemand eigenlijk ook hoe oud deze eivormige cilinders zijn?

Geplaatst: 09 jan 2006 14:07
door Milan
Nadelen ei cilinder: minder goede koeling door relatief klein koel oppervlak. Geen membraam: gaat dus anders met zijn gas lucht mengsel om.
Ik raad je dus aan om een tomos met membraam cilinder te kopen, dus zon grote vierkante cilinder. óf je zou op die tomos met ei cilinder die je noemde een membraam cilinder kunnen monteren. Dit past.
Sproeier is GEEN begrenser. Simpelweg om dat hij niet bedoelt is om te begrensen.
suc6 met kopen, er staan op dit forum nog tips voor Tomos-aankoop. MILAN
Geplaatst: 09 jan 2006 14:18
door Breggie

Hartstikke bedankt Milan! Dat word dus geen Tom met ei

omdat ik geen zin heb gelijk dat allemaal te vervangen. Zoek wel ff door naar vergelijkbaars met normale cilinder.
Geplaatst: 09 jan 2006 15:46
door PraatPaal
wat milan zegt klopt , en de ei modellen zijn vaak meer gesleten omdat ze al een stuk ouder zijn .
and for the record, dit hoort niet bij tuning

Geplaatst: 09 jan 2006 15:54
door JooL
Ik heb ei cilinders gehad die makkelijk 60 liepen.
Het maakt opzich niet uit maar je zorgen dat je er een heb een dell'orto caberateur die zijn makkelijker op te voeren.
Geplaatst: 09 jan 2006 16:31
door PraatPaal
Ik heb ei cilinders gehad die makkelijk 60 liepen.
Het maakt opzich niet uit maar je zorgen dat je er een heb een dell'orto caberateur die zijn makkelijker op te voeren.
dat is het snelle model met opengewerkte spoelpoorten toch?
die had ik ook was een snor met immi snelle pijp ging ook 55 ...
hoe 60
Geplaatst: 23 jan 2006 11:59
door Rick
hej ik heb een tomos snor met
ei cil. en 24 tandwiel achter.
loopt nu ong. 40
wil hem 50 laten lopen, kan ik er dan een andere uitlaat opzetten bv .proma gp
want ik heb gehoord dat hij dan niet sneller zou lopen.

Geplaatst: 23 jan 2006 12:10
door Vuile Beunkoe
of je maakt ff een eigen topic aan.
proma gp loopt ie wel sneller door, als je hem goed afstelt.
mijne liep er (als ie liep) wel 60 mee,
Geplaatst: 23 jan 2006 12:26
door Rick
bedankt
ben nieuw op forum daarom

Geplaatst: 23 jan 2006 14:56
door ex-gast
de verbrandingskamer van een ei-kop is nagenoeg het zelfde als die van de vierkante brom-kop
dat verwisselen heeft dus geen zin
wel kun je hem wat afvlakken
verder het inlaat poortje iets vergroten en hetzelfde met het uitlaat poortje
dan raakt ie wat makkelijker zijn gassen kwijt
helemaal goed afgesteld enz dan is een ei cilinder idd tot over de 60 te krijgen hoor
edit praatpaal: sales = sales, gebruik pb bijv. maar
Geplaatst: 05 feb 2006 12:54
door Mr.Dar-Q
of je maakt ff een eigen topic aan.
proma gp loopt ie wel sneller door, als je hem goed afstelt.
mijne liep er (als ie liep) wel 60 mee,
Hoe bedoel je dat precies hellracer??
Ik heb nu ook een tomos snorfiets met een eicilinder (zeggen ze) en de standaarduitlaat die eronder zat was helemaal doorgerot, dus heb ik op marktplaats een tweedehands proma gp uitlaatje gekocht, opnieuw gespoten en hij ziet er weer als nieuw uit. (zie ook mijn
opknapper)
Maar wat valt er aan af te stellen dan?? Het is toch gewoon: die uitlaat eronder schroeven en gaan..?
Geplaatst: 05 feb 2006 13:01
door freaky_Tomos
nee dat is het niet.
je
moet je sproeier vergroten.
anders krijgt je brommer te weinig benzine met de nieuwe uitlaat.
(Ik weet eigenlijk niet wrm je sproeier moet vergroten, ik vond het altijd wel vreemd dat je je sproeier moet vergroten

)
Geplaatst: 05 feb 2006 13:13
door Mr.Dar-Q
Ok, en waar zit die sproeier? bij de carborateur in de buurt ofzo?
Alles is nog standaard bij het motortje, wat voor maat zit er dan in en welke moet ik dan hebben?
Geplaatst: 05 feb 2006 13:27
door ex-gast
hij zit IN je carberateur in dat zwarte bakje wat er onder aan vast zit
dat heet het vlotterbakje
als je die los draaid zie je een koperkleurig schroefje in het midden zitten
dat is je sproeier
daar staat in het heel klein een nummer op
het nummer is dus je sproeiermaat
zoek maar eens op
Geplaatst: 05 feb 2006 13:37
door poekelen
zie ook
http://www.tomosforum.nl/tut_sproeier_vervangen.php
maar bij jouw zit de cabrateur onder het frame, en je hebt mischien een andere cabrateur genaamd encarwi, maar het principe is het zelfde
Geplaatst: 05 feb 2006 15:29
door tomos16
ik heb een tomos quadro e-start uit 2003,, alles is helemaal standaard,, pas geleden heb ik een technigas next terugloper er onder gelegt,, en me sproeier is standaard 50 gebleven,, en hij loopt prima,,dus ik heb me sproeier ook niet vergroot,, me bougie is ook gewoon koffiebruin
