Pagina 9 van 9

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 24 aug 2013 11:57
door Hardbreaktwo
sorry maar de gestickerbombde motorruimte vind ik geen gezicht maargoed ieder zn smaak en ieder zn eigen style :P
toch lekker dat er nu een 1.6 erin ligt :D
miss in de toekomst nog een stap verder gaan en een b18 turbo regelen? :evil:

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 28 aug 2013 19:19
door E880
haha ebbo, ben je weer trug xD
Ja tijdje op vakantie geweest, dingen van de wereld gezien. Maar wanneer turbo dan?

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 11 sep 2013 13:39
door sjeff!
sorry maar de gestickerbombde motorruimte vind ik geen gezicht maargoed ieder zn smaak en ieder zn eigen style :P
toch lekker dat er nu een 1.6 erin ligt :D
miss in de toekomst nog een stap verder gaan en een b18 turbo regelen? :evil:
nja was wel eerst mijn plan,
maar de kosten die dat met zig meebrengt..
en ook het verbruik,
heb juist voor dit blok gekozen om tog wat meer pk te hebben, en nog wel lekker zuinig te rijden.





heb het tering druk de laatste tijd

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 11 sep 2013 16:59
door Hardbreaktwo
hmm ja toevallig dat ik gisteravond nog naar de b18 blokjes zat te kijken wat zoiets kost maar dat is niet kinderachtig die prijzen... en dan de turbo kit nog!!
nougoed verder is een 1.6je ook wel lekker snel :D

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 13 sep 2013 10:38
door sjeff!
voor een "geode" b18 swap, en dan dus de 200pk verzie ben je zo 3500 kwijt,
ben je zelf handig hang je um er zelf in, scheelt een hoop

dan moet je je kabelboom aanpassen, en een harnash kopen dus reken er maar 300euro bij
ga dan ook maar meteen kijken voor een goed catback systeem en een leuk uitlaat spruitstuk want anders zit je met een enorme begrenzer qua uitlaat, dus reken er nog maar minimal 1200 euro bij (als je voor qualitijd gaat)

dan zit ik met een civic na 99 dus dan zou het me nog 800-1000 euro kosten om het op kenteken legal te krijgen
kortom dat heb ik er niet voor over,

wil je idd gaan boosten,
nja voor een bserie kost een geode turbo setup ongeveer 2k, voor de *standaard kantenklaar setjes, wil je wat goeds hebben 3,5k dan zou het de moeite waard zijn om te kijken naar hoge compressie kleppen en klepveeren., en laage compressie zuigers (anders gaat het niet heel lang goed)

dus reken er nog maar 2k bij om het langer goed te laate loopen en om het ook werkelijk richting de 500pk te krijgen!

dan moet je naar nog wat klijne dingentjes kijken,

boost controller, grotere injectoren, sterkere brandstof pomp en brandstof regelaas (500eu total)
ohja, laat je um niet mappen loopt I verot de eerste x dat je boost draait
sneaky tuning is een hele geode, maar reken voor het hele geheel maar 600-1000euro


betaal jij even whaha


ik vin dan dat mijn d16z6 met 125pk *standaard het tog best doet
ik zal dalijk tog rond de 150 uitkoomen dus dat vinik wel best
en rij dan nog gwn 1/15 :D

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 13 sep 2013 10:52
door sjeff!
intusse heb ik al best weer wat updates aan mn civic, zal binnen kort weer wat dingentjes opgoooie

maar ook warom dit blok er gekomen is:

civic blijft daily
komt een Nissan 240sx met een rb30 twinturbo (+/-500pk) dat blok heb ik al liggen bij een maat van me,
komt uit een skyline r34, is complete gerevizeert en goed ingereden en gemapt, loopt op een vijlige 1,2bar net iets over de500pk, dat in combinatie met een rwd auto van (gestript) 800 kilo!

dat wil best driften

en ik zal ook een witte supra tt koopen met de tijd, dit word echter een show auto, wil hem rond de 450pk laaten draaie
en echt een show auto van maaken!
geen tuner bak maar JDM


dus met die plannen heb je geen daily nodig die porshes smoked xD
en als strx alles goed loopt met de civic (geen tijd voor) dan gaat het nog aardig snel :D

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 13 sep 2013 11:00
door Zeurdoos
komt een Nissan 240sx met een rb30 twinturbo (+/-500pk) dat blok heb ik al liggen bij een maat van me,
komt uit een skyline r34

Nice , is dat een opgeboord blok ofzo omdat ze normaal maar RB25 of het GTR blok RB26DETT zijn ;)

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 13 sep 2013 11:58
door sjeff!
exact
blok is geboort en overmaat erin
tis *standaard een rb26tt
is geboort naar een 3,1blablabla lieter blok
en er zitten 2 redelijk groote turbo's op
dus niet het *standaard twinturbo systeem maar 2grote, dus 1per 3 cilinders
hierdoor kan je dus een klijnere turbo plaatsen voor en wat laager toeren berijk maar tog flink vermogen hebben
hierdoor dus het vermogen van een grote single turbo, enkel full boost tussen 3k en ongeveer 8k
ig tot de begrenzer volle bak boost,

heb zelf het blok niet rijdend gezien, maar volgens de builder is het een monster
en dus dat gaat worden ingezet als ik een 240sx koop,


nice, iemand die oplet :D

-edit-
ik weet niet precies of het een gtr blok is of niet,
volgens mij is het idd een RB26DETT geweest ofzo

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 13 sep 2013 12:39
door Zeurdoos
Ja de 2,6L twinturbo is het GTR blok ;) Een maatje van mij is bezig met een RB26DETT in een 200SX en hij wil 1000Whp gaan draaien ;) en hij stript de 200SX en vervangt veel plaat werk voor Carbon (zijn kg doel is onder de 1000Kg) ;) hij heeft ook een Nissan micra uit 1987 met een SR20DE+T er in met zo'n 350Whp dus gaat hem wel lukken hij is er gek genoeg voor ;)

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 16 sep 2013 10:36
door sjeff!
1000pk uit een gtr blok is zeker wel tedoen ja, gaat wel een boel geld in zitten hoor

ken iemand met een 240sx (is infijte het zelfde) die weegt 940 met rolkooi
volgens mij niet eens echt veel karbon shit

maar wat wil je met een 1000hp 200sx dan haha daar kan je echt nix mee xD

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 16 sep 2013 13:32
door Zeurdoos
Ja hij bouwt hem volgens mij puur alleen maar omdat het kan ;)

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 16 sep 2013 15:01
door homoetje
Altijd kippenvel als ik zo`n GTR blok hoor brullen. Zijn echt mooie plannen allemaal sjeff!

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 17 sep 2013 23:49
door sjeff!
klinkt nie meer als gtr haha,

maar eerst maar eens mn civic helenmaal afmaaken naar mn zin,
kan nog wel even duuren haha

en dan tog maar lekker door spare voor een supra en een 240sx

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 18 sep 2013 18:17
door boeat
die gtr's echt die snelle die worden hier in Helmond getuned bij skyingeneringhttp://www.sky-engineering.com/index.php?module=home& Zie ze dan ook regel matig rijden maar dan zijn ze die aan het afstellen en hangen er allemaal meters op en rond die wagens. En ze komen van heel Europa hier heen want ik zie de gekste kentekens voorbij komen.

Mijn Volvo 850 19T maakt wel een mooier geluid met zijn 5 pitten.

Re: sjeff's ek. d16z6 hangt erin

Geplaatst: 18 okt 2013 20:13
door sjeff!
voor degene die Japanse auto gek zijn,

ik ben sins kort begonnnen met een pagina op facebook, en ben ook een forum aan het opzetten,
dus like mijn page voor veel foto's van dikke Japanse auto's en voor het volgen van mijn aanstaande club

jap4real

https://www.facebook.com/Jap4real

Re: sjeff's ek

Geplaatst: 08 feb 2015 18:47
door sjeff!
hier een kort filmpke van de civic


https://www.youtube.com/watch?v=eB7937JV3r8

Re: sjeff's ek

Geplaatst: 09 feb 2015 23:07
door Jolt
Dat geluid :-D :-D :-D

Re: sjeff's ek

Geplaatst: 11 feb 2015 18:31
door Jespertje
Waarom heb je gekozen voor een d16 en niet gelijk een b16 aangezien het verbruik van een b16 niet super hoog is, RB30 is trouwens geen opgeboorde RB26 maar een apart blok. Al foto's van je S13/14? :mrgreen:

Re: sjeff's ek

Geplaatst: 15 feb 2015 18:47
door sjeff!
die s13 i helaas nog uitgestelt

kon dit blok voor een leuk prijske krijgen, en t zou me wel perfect passen in de plannen met deze vic,
helaas zoveel elende, hoe de planning nu staat is de civic dit jaar helenmaal klaar maken, eind van het jaar een typ-r b18 erin, en 2016 ingaan met een s13

Re: sjeff's ek

Geplaatst: 22 feb 2015 10:37
door Denn
Jammer, ik heb vorig jaar mijn EK met B18C-R verkocht.