Pagina 1 van 1
std cilinder getuned.
Geplaatst: 21 apr 2011 13:53
door aprilia86
Hallo
Ik heb mijn std cilinder laten bewerken. Tevens ook mijn std kop, deze weer gemonteerd met een 15/15 carburateur en std luchtfilter dit ivm de herrie en een terugloop gemonteerd
Maar nu trekt hij voor geen meter!! , er zit een 66 groeier in en 15 mm sluitstuk
Wat doe ik fout
Het betreft een brom tomos
Ons ik moest er 3 verpakkingen en 1 koppakking op doen
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 21 apr 2011 15:31
door Ingmar.
lol ik denk dat je cilinder fout getuned is
en 3 voetpakkingen en 1 kop is al helemaal fout
dus die kop zal ook wel niet goed zijn
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 21 apr 2011 15:34
door brombertje
Check eerst even op valse lucht. Veel voetpakkingen kan wel eens problemen geven. Waarom moest je 3 voetpakkingen monteren? En misschien te grote sproeier? Ik kwam met standaard filter niet boven de sproeier 60 uit, en toch haalde ik de 60 km/h.
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 21 apr 2011 20:14
door aprilia86
diegene die hem bewerkt had, zei dat er 3 voetpakkingen bij moesten en 1 koppakking ivm afgevlakte kop!!
dus ik heb deze al allemaal tussen gezet, maar zo te horen was dat dus niet nodig, zit nu een 68sproeier in, maar zal terug gaan naar de 60
gr
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 21 apr 2011 22:52
door brombertje
Als een cilinder goed is bewerkt dan heb je maar 1 voet, en 1 koppakking nodig. (Er bestaan een aantal slechte cilinders uit 2003/2004 die te lage spoelpoorten hebben, de kans is niet zo groot dat je die hebt.)
Als je de cilinder goed hebt gemonteerd, dan een stukje rijden en naar de bougiekleur kijken of je de goede sproeier hebt.
Goed monteren cilinder: 1 voetpakking nemen. cilinder erop zetten, dan de zuiger helemaal naar onder bewegen en kijken of de spoelpoorten en uitlaatpoort helemaal open komen. Als dat niet zo is, heb je misschien een foute cilinder of hij is fout bewerkt. Daarna kijken hoever de zuiger bovenin komt, en aan de hand daarvan de dikte van de koppakking bepalen zodat je tussen de rand van de zuiger, en de rand van de cilinderkop 0,7mm hebt. Dan zit je vrijwel ideaal.
Edit: een cilinder hoort altijd op de bijbehorend carter op maat gemaakt te worden.
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 22 apr 2011 19:39
door aprilia86
Ik heb alles nagekeken, maar komt er idd rook bij het blok vandaag., de boogie kleur is goed maat trekt nog steeds voor geen meter, maar als hij bij de 50 is dan vliegt hij vooruit...
Ik heb er wel een estoril terugloop op zitten, zou het misschien daar aan liggen ivm te weinig tegendruk
Gr
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 22 apr 2011 20:43
door tvdtomos
als er rook bij het blok vandaan komt, waar bedoel je precies dan? bij de uitlaat poort? of die plek waar je al die pakkingen tussen hebt gedaan? Als het uit je uitlaatpoort komt, oftewel de plek waar je uitlaat aan de cilinder vast zit, dan moet je daar een nieuwe pakking plaatsen + goed de uitlaat bevestigen aan de cilinder. Als het bij die pakkingen zit, dan moet je al die pakkingen wegschrapen en dan weer een nieuwe plaatsen (DIT KEER 1tje!!!), en dan denk ik dat je het probleem niet meer hebt en m boekt als een malle
groet,

Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 22 apr 2011 21:03
door markvanrijn
denken jullie niet dat die jongen die de cilinder heeft bewerkt de kop te veel heeft afgevlakt? en tegem Aprilia86 heeft gezegd dat hij er maar 3 voetpakkingen tussen moet doen om een kop tikker te voorkomen ?
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 22 apr 2011 21:07
door aprilia86
Het lijkt alsof het bij het spruitstuk vandaan komt of idd de voetpakking....
Maar ik heb geen zin meer om weer alles los te maken
Dus neem het maar voor genoegen
Gr
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 22 apr 2011 22:18
door aprilia86
Misschien noet ik de koppaking er tussenuit laten, of krijg dan juist een koptikker
Gr
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 22 apr 2011 22:55
door tvdtomos
beter pak je gewoon een puch hogedruk cilinderkop en dan al die pakkingen weghalen bij je cilinder plaats er nu van elk 1tje. En dan ga je m boeken.
groet,

Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 23 apr 2011 07:35
door aprilia86
ga ik ook doen!!
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 24 apr 2011 18:57
door aprilia86
Is het BTW ook mogelijk om met maar 1 voetpakking te rijden!
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 24 apr 2011 19:19
door Joren
uitroepteken = vraagteken ?
Maar ja, dat hoort zelfs zo. een pakking word gebruikt als afdichting en niet als ophoging, dus 1 pakking is goed.
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 24 apr 2011 20:58
door brombertje
Normaal gesproken gebruik je ook 1 voetpakking en 1 koppakking. Je kan de dikte daarin variƫren zodat je het gewenste resultaat hebt, daarom zijn er ook verschillende diktes pakkingsmateriaal. (Normale dikte voetpakking is 0,3 mm bij A5 bromcilinder op A35 carter, 0,4 mm voetpakking met grote spoelpoort op A52 carter) Koppakking kan je in verschillende diktes kopen en daarmee je squish goed zetten. Voor een goed getuned cilinder heb je 1 voet- en 1 dunne koppakking nodig.
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 04 mei 2011 22:44
door aprilia86
alleen zit ik nu nog met de verkeerde uitlaat, ik had er een techno terugloop op zitten , maar dat liep voor geen meter
nu zit de std uitlaat eronder en trekt en rijd al een stuk beter, alleen is de top nog wat laag
misschien een speedy gebruiken???
gr
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 04 mei 2011 23:09
door brombertje
Het verbaast me dat een terugloop het slecht doet. Een standaard snel gaat sowieso op bijna elke cilinder wel een stuk beter dan een gewone standaard uitlaat.
Re: std cilinder getuned.
Geplaatst: 05 mei 2011 19:07
door aprilia86
In het begin trek hij erg langzaam op bij de 55 schiet hij vooruit.......
Dus iid maar eens gaan kijken voor een speedy
[ Post made via Mobile Device ] 