Pagina 1 van 2

Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 10 mei 2011 23:01
door Bobanos
Bobanos is weer terug van weggeweest!

14 september een ongeluk gehad, met als resultaat:

- één dubbele enkelbreuk.
- één Tomos total loss.

Mááááár, ik heb inmiddels weer een ander gekocht, en ik zou graag wat advies willen.

Model? Tomos A35
Jaar? 2005
Snor of brom? Snor
Problemen? Niet echt een probleem, alleen wat advies nodig

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?

Bromkop (DMP)
Chome standaard-snel uitlaat
Crossfilter
Del ortho 14/9 SHA
Sproeier 54
Achtertandwiel 28
Digitale kmteller
Chrome 32cm veren

Hij rijd 50 km per uur.
(Ontsteking staat nog op snorstand, morgen (de goede :x) vliegwieltrekker halen)

Mijn vragen:
1. Is er een manier om het harde lawaai van de crossfilter te reduceren (maar wel de trekkracht te behouden) en daardoor dus ook de ongewenste aandacht?
Standaard filter gebruiken en hierin meer openingen boren?
En zo ja, hoe moet dat dan?

2. Wat kan ik nog veranderen om, laten we zeggen, 10 km per uur harder te gaan? En wat voor verschil maakt het veranderen van de ontsteking van snor- naar bromstand?

3. Wat zou ik qua uiterlijk nog kunnen doen aan mijn Tomos wat hem echt bruter maakt?
Heb aan de andere kant op de carterkap de zwarte verf al van het woord Tomos gevijld, gaat ook nog aan deze kant gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 10 mei 2011 23:06
door Ping
WB

Gewoon een standaard luchtfilter plaatsen. 8)

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 10 mei 2011 23:14
door Bobanos
WB?!

Standaard luchtfilter heb ik gister erop gezet, trekt minder hard op, en scheelt aan het eind van een klein recht stuk in vergelijking met de crossfilter toch 8km per uur, dus dat is geen optie. Tenzij uitgeboort ofzo, als iemand hier meer over weet?

En als je antwoord hebt op mn andere vragen ook altijd welkom.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 00:25
door Ping
WB = Welcome Back ...

De ontsteking op snor laten staan is toch wel de grootste begrenzer,
deze op bromstand zetten is toch wel cruciaal.
Een grotere carb ... 14/12 , 15/15 , 16/16 incl grotere spoeier.
Snellere uitlaat.

Uiterlijk is toch iets wat je naar eigen smaak moet maken.
Speedgas , Hendels , Voetsteunen , Striping , etc etc.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 01:08
door beenham0
Op deze Tomos lijkt mij chrome handvaatjes wel mooi staan.

Ik zou voor de dingen die jij wil een standaard snel uitlaat nemen, en idd een 15/15 carb nemen + spruitstuk.
Valt beide niet op maar merkt goed resultaat.

Wat ik nog bedacht, een oldchool ronde koplamp met chrome randje lijkt me heul mooi staan bij deze Tos.

Succes ermee nog.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 01:15
door brombertje
Wel de begrenzer uit de luchtfilter halen. Bij snor zit er zelfs een smallere begrenzer in dan brom. ;)

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 07:17
door Bobanos
Standaard snel uitlaat zit er al op ;)

Een grotere carb levert mij meer trekkracht en een ietwat hogere topsnelheid toch? Welke sproeier zou ik dan moeten gebruikwen bij een 14/12 carb? En nogmaals, wat levert mij het vervroegen van de ontsteking op?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 09:08
door Ping
Standaard snel uitlaat zit er al op ;)

Een grotere carb levert mij meer trekkracht en een ietwat hogere topsnelheid toch? Welke sproeier zou ik dan moeten gebruikwen bij een 14/12 carb? En nogmaals, wat levert mij het vervroegen van de ontsteking op?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
WB = Welcome Back ...

De ontsteking op snor laten staan is toch wel de grootste begrenzer,
deze op bromstand zetten is toch wel cruciaal.
De namen van de standen zeggen eigenlijk al genoeg heh.

De sproeier kan iedere keer een maatje verschillen per motorblok
met een 54 zit je er wel in de buurt

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 09:52
door Bobanos
Vanavond de ontsteking maar even vervroegen, heb net de goede vliegwieltrekker gehaald. Heb gelezen dat, net als met een grotere carb, dit de trekkracht en ook de topsnelheid ietwat verbeterd.

Nog meer tips mbt het uiterlijk? Vind hem nu nog zo simpel.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 10:26
door Ping
Neem even een kijkje bij straattomossen , daar kan je ideeen opdoen :wink:

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 11 mei 2011 12:45
door TheStealthSpy
Spullen die de Tomos mooi zullen staan:
-Chromen handvaten.
-Chromen achterbrug.
-Led-achterlicht.
-Streetfighterkap.
-Unieke stickers laten maken op http://www.stickerdump.com.

Opvoeren;
-Onsteking op brom zetten.
-Ander uitlaatje.
-Achtertandwiel 24 of 26.
-15/15 of 14/12 carburateur.

Genoeg om uit te kiezen, dacht ik zo.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 00:50
door Bobanos
Onsteking op bromstand gezet, merk allen op top een verschil van 3km per uur, verder loopt ie exact hetzelfde als op snorstand. Wel valt hij uit als ik bijna stil sta, whats going on?

En niemand een oplossing voor een stillere luchtfilter met wel dezelfde prestaties als de powerfilter? De mannen in blauw hadden me vandaag al in de smiezen namelijk maar heb ze via het bos kunnen afschudden :p

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 01:04
door beenham0
Hoe stiller je luchtfilter, hoe minder hij presteert.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 01:44
door Jan de Lasser
prestatie mag gerust onderdoen voor STEALTH :lol:

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 07:54
door TheStealthSpy
Onsteking op bromstand gezet, merk allen op top een verschil van 3km per uur, verder loopt ie exact hetzelfde als op snorstand. Wel valt hij uit als ik bijna stil sta, whats going on?
[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Je kunt je stationairschroef een stukje naar rechts draaien, zodat je brommer minder snel uitvalt. Deze zit naast de choke op je carburateur.
En niemand een oplossing voor een stillere luchtfilter met wel dezelfde prestaties als de powerfilter? De mannen in blauw hadden me vandaag al in de smiezen namelijk maar heb ze via het bos kunnen afschudden :p

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Haha, dan had jij meer geluk dan ik. Ik moest gisteren met mijn Tomos snor op de rollerbank en ging 70 km/h.
Ben ik mijn papieren kwijt en moest ik naar huis lopen. :r
Nu moet ik de brommer weer opnieuw laten keuren op het politie bureau!
Verder wordt de boete bepaald door de officier van justitie.

Ontopic: Ik ben nog nooit een luchtfilter tegengekomen dat weinig geluid maakt, maar toch netzo goed presteerd als een powerfilter.
Al beweert brombertje dat hij er een heeft, dus dan kan je hem een PB sturen over hoe en wat.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 11:57
door brombertje
Ik heb geen stille luchtfilter. ;) Ik heb juist een originele filter in bestelling staan omdat mijne zoveel geluid maakt.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 15:41
door Bobanos
Oke, heb hem nu iets stiller gekregen.

Gewoon standaard luchtfilter een aantal gaten ingeboord, stuk of 10 - 12 denk ik, en schuim eruit.

Tikt nu af en toe net de 50km per uur aan.

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 18:02
door rivered
en toch rijdt mijn snor met origineel luchtfilter 70..

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 20:21
door Bobanos
met wat voor setup dat dan?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Advies voor uiterlijk en setup

Geplaatst: 12 mei 2011 20:52
door happyownage
maakt een 15/15 carb. icm een gaasfilter veel geluid?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding