Pagina 1 van 3

Start Probleem

Geplaatst: 18 mei 2011 19:28
door Vizzalvis
hey allemaal

Sinds kort heb ik een Hd puch pet 50 cc , en een carb 15/15 van delerto..en een 15 mm Spruitstuk

maar nu krijg ik hem niet gestart hij deed het heel even..
Toen ik beetje gas gaf sloeg die af en startte ook niet meer..
Dus tankte ik bij sproeier schoon gemaakt

Enig idee wat dat kan zijn ??

Re: Start Probleem

Geplaatst: 18 mei 2011 19:59
door brombertje
Welke maat sproeier en welke luchtfilter heb je? Misschien is je sproeier te groot of te klein.

Re: Start Probleem

Geplaatst: 18 mei 2011 20:17
door Vizzalvis
sproeier maat weet ik juist niet hij zat standaard in de carb die ik compleet heb gekocht dus ik nam aan dat het wel kon

Re: Start Probleem

Geplaatst: 18 mei 2011 20:18
door Hans Klok
zet je volledige setup hier eens neer dan kunnen wij kijken wat erop hoort

Re: Start Probleem

Geplaatst: 18 mei 2011 20:37
door Vizzalvis
HD puch pet 50 cc , en een carb 15/15 van delerto..en een 15 mm Spruitstuk en een techno krul uitlaat standaard zuiger en blok is verder ook standaard filter daar in tegen is een tjah aluminium rooster met een zwart kapje erop soort van powerfilter sproeier onbekend want ik kan niet zien zo welke maat het is voor de over gebleven dingen is alles standaard

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 07:28
door Vizzalvis
Ik keeek sproeier na en het is maat 89 staat erop me oude was 49 en ook met die sproeier wil hij niet starten

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 08:33
door Jan de Lasser
dan ligt de waarheid (de juiste maat sproeier) daar dus ergens tussen.
Je zou met sproeier 60 kunnen beginnen?

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 12:07
door brombertje
Ik meen dat de meeste met een vergelijkbare setup rond de 66 zitten. Draai ook je stationair schroef wat verder in zodat ie iets meer benzine pakt met de eerste keer starten. Die kan je later, als je de goede maat sproeier hebt gevonden wel weer met een warme motor afstellen.

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 16:41
door Vizzalvis
Oke dan zal ik daarmee veginnen ik nam aan dat ik de sproeier die in de carb zat wel kon houden magoed ik zal andere sproeier doen dan horen/ezen jullie het vervolg nog wel

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 17:47
door 2pac
is sproeier 68 geen 89 draai maar om

enk dat je zuiger tegen je bougie is gekomen
en anders valse lucht

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 18:31
door Vizzalvis
is sproeier 68 geen 89 draai maar om

enk dat je zuiger tegen je bougie is gekomen
en anders valse lucht
het zou ook 68 kunnen zijn het was nog vroeg :evil: :P

en hoezo zuiger tegen de bougie wist niet dat die dat kon :O
valse lucht is het niet daar heb ik 2 keer na gekeken of alles goed en goed vast zat voor ik uberhaubt eerste keer weer ging starten :)
mocht het zijn dat zuiger tegen bougie komt wat kan ik daar aan doen gewoon de andere pet erop doen ?
of is er een andere mogelijkheid ?

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 22:01
door brombertje
Standaard hebben ze idd 68 erin zitten. Dat zou prima moeten gaan, sowieso om te starten. Heb je ook geprobeerd om met wat meer stationair te starten?
Kijk eerst met de cilinderkop (pet) eraf of je zuiger tegen de bougie aan is gekomen, dat kan je aan de bougie en zuiger wel zien, dan is je puntje van de bougie verbogen en je hebt misschien een klein deukje in de zuiger. Wat je daar tegen kan doen is de juiste dikte koppakking gebruiken.

Re: Start Probleem

Geplaatst: 19 mei 2011 22:17
door 2pac
Ik zou even je bougie eruitdraaien kan zijn dat er nog een haartje tussenzit dan vonkt hij zwaar beroerd heb ik ook gehad
En dan doet hij zo vreemd of start niet meer

Re: Start Probleem

Geplaatst: 20 mei 2011 07:39
door Vizzalvis
Er zit geeen duekje in de zuiger en bougie is goeden vonkt ook nog ik heb ook de stationar schroef naar binnen gedaaid maar hij pakt hem gewoon niet aan

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Start Probleem

Geplaatst: 20 mei 2011 17:56
door Vizzalvis
Ik kwam thuis en ik haalde de kop eraf na hij heeeeeeeeel eventjes deed en toen heb ik die kop eraf gehaald en dit is het resultaat.........

Afbeelding

Afbeelding


en ik zag dat er een hap uit de zuiger/cilinder was boven kant onder

Re: Start Probleem

Geplaatst: 20 mei 2011 21:26
door Wolf1993
Is je zuiger nou verbrand :o
zo te zien is ook je kop ddels egsmolten :o

Re: Start Probleem

Geplaatst: 20 mei 2011 22:35
door Vizzalvis
dus ik heb een andere zuiger nodig en een andere kop..????
ik moet blok wel los halen omdat stukje te vinden dat van zuiger is tjah geknapt anders loopt me de boel nog verder kapot
snap er echt niks van hoe dit kon gebeuren...

Re: Start Probleem

Geplaatst: 20 mei 2011 22:47
door brombertje
Andere zuiger met veren, cilinder, kop, alle pakkingen en neem voor de zekerheid ook maar een nieuwe pistonpen met lager. die zullen ook wel een paar flinke klappen hebben gehad.
Spoel ook je carter uit met benzine, zodat het vuil daar ook uit is.
Het blok van het frame afhalen is dus handig.
Duur grapje, en let bij het monteren goed op de hoogte van de zuiger op bovenste dode punt, en kijk hoe dik de koppakking moet zijn zodat het niet nog een keer gebeurt.

Re: Start Probleem

Geplaatst: 21 mei 2011 08:31
door Vizzalvis
Dat is indd een duur grapje :|

de bougie heeft nooit de zuiger geraakt
dat word dus rond neuzen voor onderdelen bah

Re: Start Probleem

Geplaatst: 21 mei 2011 09:52
door Jan de Lasser
valt ook wel weer mee.
Nieuwe koppakking bij een auto is duurder
Je zou eens in de: te koop sectie van het forum kunnen kijken?