Pagina 1 van 1

Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 14:28
door Tomos-Revival
Ik zit met een probleem met mijn cilinderkop. ik krijg hem er niet af. ik heb nu zo'n druppelgeval erin en wil een 45-kop erop zetten
Ik heb al heetgestookt, ruim een week in de wd40 gezet, makrablue, makraflon en makramove erop gespoten(die laatste 3 zijn verbeterde versies van wd40).
ik heb ook wigjes geprobeert, een beitel en zelfs een breekijzer maar het enige wat gebeurt is dat mijn koelribben beginnen te buigen. ik kom nu niet verder dus vraag me af of iemand anders nog een idee heeft. ik denk zelf dat er iets van een spuitpakking tussenzit of dat hij zit vastgeroest op de kopbouten.

iig hij zit vast en snap er niks van. HELP :cry:

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 14:36
door atjebartje
Huh ik snap er ook niks van

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 14:50
door Tomos-Revival
ja, zeg jij nou maar niks bart... normale reacties kan je ook op school tegen me vertellen...

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 14:58
door tvdtomos
uhmm. Misschien kan je, je tapeindes losschroeven? :roll:

Groet, :koning:

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 15:08
door rickert1993
Heb je de bouten er wel vanaf gedraaid. Vriend van mij had dit bij zn uitlaat. Moest toen een nieuwe cilinder kopen.

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 15:13
door Tomos-Revival
@tdvtomos

het opzetstuk past niet tussen de koelribben door. ook met 2 moertjes lukt het niet aangezien je er niet van de zijkant bij kan. ook al geprobeert dus.

@rickert1993

ik doe een autoopleiding. ik weet dat je eerst de moeren los moet halen:) dus tenzij er meer zijn dan de 4 aan de vookant zijn heb ik dat ook al gedaan. sterker nog. zonder de moeren op de tapeindes kan ik mijn brommer aanzetten en er vol gas mee wegrijden zonder dat de kop eraf vliegt...

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 15:16
door Tomos-Revival
een vriend van me had het over met een hamer in de cilinder erop slaan ofzo maar dan moest het hele blok eruit. ik ben bang dat me timing dan verkeerd raakt of is dat alleen met 4-takt motoren? en weet iemand of dat hamer idee dan wel werkt?

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 15:21
door rickert1993
[quote="Tomos-Revival'']
@rickert1993

ik doe een autoopleiding. ik weet dat je eerst de moeren los moet halen:) dus tenzij er meer zijn dan de 4 aan de vookant zijn heb ik dat ook al gedaan. sterker nog. zonder de moeren op de tapeindes kan ik mijn brommer aanzetten en er vol gas mee wegrijden zonder dat de kop eraf vliegt...[/quote]

Dan zit dat ding verrekte goed vastgeroest. Misschien koppakking gaan roesten???

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 15:29
door Tomos-Revival
dat of een spuitpakking denk ik. er staat ook al 12000 op de teller en hij was 2e hands. hij heeft ook wat andere problemen maar daar kom ik voorlopig zelf nog uit:P ik denk dat hij altijd buiten heeft gestaan en dat daardoor de kop is vastgeroest.
maar dan zou je denken dat als je hem liet schrikken met een hamer de kop wel los zou komen maar dat is ook niet zo.

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 17:04
door Hoplala
dat of een spuitpakking denk ik. er staat ook al 12000 op de teller en hij was 2e hands. hij heeft ook wat andere problemen maar daar kom ik voorlopig zelf nog uit:P ik denk dat hij altijd buiten heeft gestaan en dat daardoor de kop is vastgeroest.
maar dan zou je denken dat als je hem liet schrikken met een hamer de kop wel los zou komen maar dat is ook niet zo.

Misschien moet je of harder BOE zeggen, schrikt hij mischien harder.
Of met meer mensen,en meer hamers, dan zijn ze meestal ook al bang, en schrikken ze sneller. <O~

Nee ik heb geen idee :O

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 18:14
door tvdtomos
pak een krant, neem een hamer. Doe de krant onder de cilinder, sla zachtjes naar boven toe en je kan de cilinder omhoog krijgen:)

Groet, :koning:

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 23 mei 2011 18:52
door Ping
Houten plankje , Metalen plaatje ( kan je aan elkaar tapen )en met een betonboor op het metalen plaatje boren op klopstand.
Doe het wel met een warmemotor en lekker inspuiten met wd40.

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 24 mei 2011 00:24
door Tomos-Revival
kreeg net zelf een ingeving: hij komt er nu niet vanaf maar miss kwam hij er ook moeilijk op. als ze dan de tapeinden verbogen hebben krijg je hem ook niet los. ik denk dat ik het blok er onderuit haal en dan kijk ik of iets dan wel werkt. zal ook dat klopbooridee proberen, al denk ik dat ik dan wel een oude boor op zoek:P

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 24 mei 2011 11:40
door pepko
bij mij werkte het volgende:
-pak een hamer
-pak een priem/spijker
-zet deze priem/spijker op tapeind nr. 1
- pak de hamer en geef een stuk of 5 harde tikken op het tapeinde
-herhaal dit bij elk tapeind

bij mij was ie toen los :)

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 24 mei 2011 14:52
door Tomos-Revival
lolz daar was ik nog niet eens opgekomen.
ach ja ik moet toch eerst een nieuwe pakking halen. die oude zal wel kapot zijn...

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 24 mei 2011 20:25
door atjebartje
lolz daar was ik nog niet eens opgekomen.
ach ja ik moet toch eerst een nieuwe pakking halen. die oude zal wel kapot zijn...
Sjonge jonge LennarD dat had ik niet van je verwacht! :lol:

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 24 mei 2011 20:43
door Jan de Lasser
voordat je een nieuwe pakking plaatst moet je wel eers de vlakken goed schoon maken anders kun je net zo goed geen pakking gebruiken.
Echt alle oude pakking wegschrapen voordat je de nieuwe plaatst en de boel weer vastzet.

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 24 mei 2011 23:31
door Tomos-Revival
ik heb een nieuwe gestraalde kop dus die is wel goed. me pa verkoopt schuurpapier en slijpschijven dus de cilinder zelf is ook geen probleem. anders is er altijd nog de verfkrabber:P

en bart, ga niet proberen grappig te zijn... dat ben je gewoon niet. PUNT

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 24 mei 2011 23:50
door brombertje
Ik gebruik altijd een nieuwe pakkingen bij het plaatsen van een cilinder of kop. Ik gebruik een scheermesje om het weg te halen, maar een verfkrabbertje gaat ook goed. Gebruik geen (grove) schuurmiddelen, dat laat krassen achter en dat is niet fijn.

Re: Cilinderkop demonteren

Geplaatst: 25 mei 2011 08:33
door Tomos-Revival
wat bij ons ligt aan schuurmiddelden loopt van korrel 20 tot 2000
ik gebruik een verfkrabber voor de pakking alleen het pasvlak moet mooi vlak zijn en daar is het schuurpapier voor.