Pagina 1 van 1
gaarheid.
Geplaatst: 13 jun 2011 14:17
door rivered
Oke, ik draai gewoon normaal mijn carterkap terug op mn blokje, wat gebeurt er? Breekt het schroefgat aan de onderkant van mijn frame gewoon af (denk toch wel bij t ena belangrijkste imbusje), toch maar alles vastgedraait, maarjah mijn atf loopt er nu dus wel heel langzaam uit.. und das ist nicht so toll, dus, wat ga ik hieraan doen? ik dacht zelf aan veel vloeibare pakking, maar kan natuurlijk beter eventjes de experts inlichten

Re: gaarheid.
Geplaatst: 13 jun 2011 14:35
door rickert1993
of vloeibare pakking, maar dit kan niet veel hitte weerstaan. ik had het ook op mn carters en dat werkte maar half.
Je kunt ook nu schroefdraad tappen
Re: gaarheid.
Geplaatst: 13 jun 2011 15:16
door rivered
Nee nieuw schroefdraad kan dus niet, want dat hele. Stuk metaal zei krak en is weg.. misschien is er hittebestendige pakking..?
Re: gaarheid.
Geplaatst: 13 jun 2011 15:17
door shadowranger
Is dat schroefdraadgat open aan de binnenkant? Dan kun je ook een 5-10 mm langere bout nemen en een contramoer erop zetten. Zit ook veel steviger. Anders zit er niets anders op dan er een helicoil in te (laten) zetten.
Edit: ik lees dat hele gat weg is. Zit niets anders op dan een ander carter te gebruiken.
Re: gaarheid.
Geplaatst: 13 jun 2011 15:20
door rickert1993
Ooh is het zon opstaande schroefdraad
Dan is het probleem ineens een stuk moeilijker op te lossen. Je kunt natuurlijk altijd proberen met vloeibare pakking. Ik had de middencarter pakking gescheurd. En toen heb ik vloeibare pakking(een hele hoop) met duct tape. Als ik niet te lang en te hard reed hielt hij het wel.
Dus proberen kan geen kwaad zo duur is vloeibare pakking niet
Re: gaarheid.
Geplaatst: 13 jun 2011 16:20
door rivered
ik vind t sowieso stom dat die lekt, want er zitten ook nog 5 andere bouten in.. maar dat word denk inderdaad vloeibare pakking overdosis, en als dat niet werkt, zal ik inderdaad op zoek moeten gaan naar een andere middencarter, maar daar heb ik dus helemaal geen zin in,

, atf olie kost toch niet veel, en ik denk dat het wel een week duurt eer die leeg is, het is maar 3 euro extra kosten per week, en een klein beetje milieuvervuiling :p
Re: gaarheid.
Geplaatst: 13 jun 2011 19:43
door brombertje
Oude pakking wel weggeschraapt en een nieuwe ertussen gedaan?
ATF olie is niet de fijnste olie om in de natuur achter te laten. Beter goedkoop een nieuw carter kopen. Middencarters zijn soms maar 10 euro, en als je een heel middencarter neemt, en die niet wilt splitsen, moet je er wel op letten dat je dezelfde neemt als dat je nu hebt, ivm verschillende bevestigingen van de ontsteking.
Re: gaarheid.
Geplaatst: 14 jun 2011 14:21
door rivered
brombertje.. geniaal!, ik ben helemaal vergeten de pakkingrestjes weg te halen, en ik denk dat als ik even de moeite neem om dat goed te doen, dat ik een heel eind ga komen.
Mijn dank is dan ook gigantisch.
Re: gaarheid.
Geplaatst: 14 jun 2011 14:28
door brombertje
Daar gaan carters/pakkingen vaak door lekken. Carter, en voetpakkingen scheuren bijna altijd, en lekken daardoor ook bijna altijd als je dat niet goed vernieuwt. Met een scheermesje kan je ze zo voorzichtig wegschrapen. Pas op dat je geen krassen in de rand maakt.
Re: gaarheid.
Geplaatst: 14 jun 2011 19:24
door rivered
was inderdaad het probleem

, was het echt gewoon helemaal vergeten omdat ik zo erg baalde van dat stuk wat afbrak

.
hulde
Re: gaarheid.
Geplaatst: 14 jun 2011 19:46
door brombertje
Hulde? Ja. Aan de rijder die er niet mee blijft rijden en het oplost.

Re: gaarheid.
Geplaatst: 14 jun 2011 20:05
door PimW
Ik heb ook eens een stuk uit mijn carter gebroken. Heel mooi precies 1 inbus losgebroken.
Als je alle stukken hebt (liefst 1 stuk anders word het moeilijk) kun je twee componenten metaal epoxy halen bij de doe-het-zelf en het stuk hiermee teruglijmen.
Je kunt hier ook lekkende bezine tanks mee dichten en als ik de verpakking mag geloven interne vertandingen repareren ( jaja

).
Voor gebroken carters werkt het in ieder geval uitstekend.
Misschien kun je daar nog wat mee fiksen en anders voor de volgende keer dat je je carter kapotmaakt.
Re: gaarheid.
Geplaatst: 15 jun 2011 17:59
door rivered
twee componenten metaal epoxy lijm? en gaan ze dat verkopen bij een bouwmarkt?
Want het stukje heb ik inderdaad nog in een doosje liggen, ik dacht zelf aan superlijm, en toen dacht ik, alles wat ik met superlijm heb geprobeerd terug te plakken op mijn tosje liet los, dus doe het maar niet

.
en wat gaat dit goedje mij kosten? want klinkt opzich wel erg handig

Re: gaarheid.
Geplaatst: 15 jun 2011 18:01
door MichielWolthaus
Kost ik dacht 8 euro, ik heb het ook gekocht om een tapeind vast te lijmen.
Maar dat laat helaas weer los
Re: gaarheid.
Geplaatst: 15 jun 2011 18:02
door rivered
komt denk omdat tapeindjes te dun zijn om echt stevig terug te kunnen lijmen.. maar 8 euro valt wel mee

Re: gaarheid.
Geplaatst: 15 jun 2011 18:03
door MichielWolthaus
Het had moeten werken volgens de mensen van Loctite, maar dat deed het niet, tenminste niet voor lange tijd, het heeft het 12 kilometer ofzo overleefd :S
Re: gaarheid.
Geplaatst: 15 jun 2011 18:19
door rivered
misschien had je het tapeindje alle 2 de gebroken stukken even mooi glad moeten schuren o.i.d.? t feit dat die het al 12 kilometer overleefd heeft vind ik best knap:P
Re: gaarheid.
Geplaatst: 15 jun 2011 18:23
door MichielWolthaus
Ik had alles netjes schoon gemaakt en zo, precies zoals het hoort, maar goed, het ging toch kapot.
Maar voor een carter moet het sterk genoeg zijn, hier komt namelijk niet echt druk/kracht op te staan.