hoe zet je de ontsteking op bromstandDan zou ik voor een grotere sproeier kiezen (bijv. 53-56, moet je kijken welke jouw brommer het lekkerst op wil draaien) en de ontsteking zowiezo naar bromstand zetten ivm het verbrandingsproces in de cilinder.
hoe zet je de ontsteking op bromstandDan zou ik voor een grotere sproeier kiezen (bijv. 53-56, moet je kijken welke jouw brommer het lekkerst op wil draaien) en de ontsteking zowiezo naar bromstand zetten ivm het verbrandingsproces in de cilinder.
De bougie word zwart dus hoe kan het dat er een grooter sproeier opzetten het moet toch juist een kleinere sproeier opEr moet juist een grotere sproeier in. Verder kan de ontsteking ook verkeerd staan -> stel deze af.
gooi je bougie maar 2 hittegraden naar beneden dus NGK B6HS zal al wat helpenIk heb eenAangezien je verhaal mbt de choke tijdens het rijden, vermoed ik een slechte afstelling met de sproeier. Gezien de klacht dat ie met choke wel kracht heeft en zonder niet --> grotere sproeier monteren. Dat de bougie nu op je foto nat en zwart is komt doordat deze steeds op de choke is gebruikt. Dit geeft geen goede indikatie.
Vwb de opmerkingen die hierboven al zijn geventilieerd, kijk eens naar de afstelling van de ontsteking. Bij snorfietsen is de ontsteking naar het BDP gedraaid (onderste streepje op het carter) terwijl je op bromstand (bovenste streepje) meer gasreactie krijgt (=betere verbranding) en iets meer trekkracht mits goed afgesteld.
Ik ga ervanuit dat er origineel nog een 14/9 carburateur op zit en daar hoort een 49-51 sproeier in te zitten. Dat kun je controleren door het zwarte bakje van je carburateur af te schroeven en op de zijkand van de koperkleurige schroef naar de maat te zoeken. Deze kan ook losgetrilt zijn, dus check of deze ook vastzit. Verder is het voor ons wel interessant om te weten wat je gehele setup is (luchtfilter met/ zonder begrenzer, spruitstuk schuin of recht en eventuele begrenzer, wat staat er op de rechter koelvin op de kop (d25?) en wat voor type bougie gebruik je nu?, etc...)
Tomos A5
14/12 Cab
Sproeier 50
Spruitstuk 12 mm (schuine spruitstuk)
Luchtfilter zonder begrenzer denk ik
Bougie NKG B8HS
Standaard uitlaat denk ik
hallo ik heb de carter deksel al dicht gemaakt maar der kwam een veertje er uitZiet er goed uit, de koppeling heeft nog genoeg kurk. Controleer even of je vraagtekenveer nog heel is, dit kan makkelijk als de carterkap er toch al af is. Verder las ik dat je de verkeerde bougie gebruikt, de bougie die jij gebruikt is geschikt voor een snelle 65cc setup. Monteer een NGK B6HS.
Niet stationair lopen dat moet je prutsen met de stationairschroef.ik heb vandaag een nieuwe vraagteken veertje erop gezet
en een nieuwe bougie champion L86
en sproeier 56 erop gezet
maar hij loopt niet stationair
iemand een idea
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 1 gast