Pagina 1 van 3
Hwieckse tomos project
Geplaatst: 28 jun 2012 23:41
door Hwieck tuning
Hallo,
Als eerste zal ik mij voorstellen,ik ben chris 18 jaar.
Ik zat eerst altijd met de citta's en vespa ciao te sleutelen,maar wou toch een keer wat anders.
Ik kwam een leuke tomos tegen voor 140,00 euro.
Het is een opknapper want veel roest,en uitlaat ophanging is afgebroken,maar dat komt wel goed.
De tomos loopt ook nog niet goed,heeft lang stil gestaan,wilt wel starten maar geen vermogen,ik ga er van de week mee aan de gang.
Ik laat de tomos vrij standaard,alleen een sportuitlaatje en voor de rest standaard.
foto van tomos
foto van tecnigas next r

Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 30 jun 2012 01:02
door Hwieck tuning
Update:
Tomos liep slecht,dus carburateur+luchtfilter eraf gehaald,sproeier was lekker dicht met troep,verder mooi schoongemaakt(p.s.heb sproeier 50).Benzine slangetje schoongespoten met wd40 en schoongemaakt.
Nieuwe bougie gekocht(hittegraad 6),verder oude benzine eruit gehaald en nieuwe erin gedaan,na twee keer kicken liep die,helemaal happy,maar hapert nog een beetje maar komt vast doordat die lang heeft stil gestaan.
bokstandaard eraf gehaald,en stepjes ook.
tecnigas uitlaat erop gehangen,wat komt daar een herrie vanaf.
Heeft nu nog een te kleine sproeier,en kettingspanning is niet goed, loopt nu tegen de 35-40.
foto's volgen.
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 30 jun 2012 08:35
door 15melvin15
Ik zag ook geen demper op je technigas. dus wss komt daarom er zoveel lawaai vanaf.
te kleine sproeier is gevaarlijk voor je cilinder he.
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 30 jun 2012 15:38
door Hwieck tuning
Natuurlijk heb ik er wel een demper opzitten,maar die had ik eraf gehaald want anders gaat het schuren zo moeilijk.
En ik heb nu sproier 54 erin zitten en loopt prima,tik de 40 wel aan.
Het enige probleem is dat me ketting te los zit,en dat dingetje om hem vast te zetten werk niet.
En zou een malossi filter van een citta op een tomos kunnen?
foto's:

Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 30 jun 2012 15:57
door 15melvin15
hoe bedoel je werkt niet?
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 30 jun 2012 18:30
door Hwieck tuning
Nou dat halve rondje laat ik het maar zo noemen,die kan je honderderd keer rond draaien maar de ketting word er niet strakker van?
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 30 jun 2012 19:29
door 15melvin15
maak es een foto hoe je het hebt zitten, denk nl dat je hem verkeerd hebt zitten, hij drukt het achterwiel naar achter door op het frame te drukken he.
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 01 jul 2012 16:08
door Hwieck tuning
Update:
Ik heb toch maar mijn tecnigas uitlaat ervan gehaald,omdat die me niet echt beviel.
trok niet naar mijn zin en me top viel tegen(waarschijnlijk omdat me set-up zo standaard is).
Dus bij deze is die te koop.
Ik heb nu er een standaard met dikke bocht erop zitten(ontgrensd)
Trekt echt lekker en ik ga 35.
Maar ik wil wel 40-45 kunnen,dus ik zit te denken om een kleinere tandwiel achter te doen,en een powerfiltertje erop te doen.
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 01 jul 2012 16:09
door Hwieck tuning
Owjaa en hoe ontgrensd je je luchtfilter dan?,ik heb een a35?,die how to is een beetje vaag,misschien iemand foto's?
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 01 jul 2012 18:13
door Borcheld11
als je het luchtfilter hebt open geschroefd. zie je wel een slang zitten. zie je het niet.
dan is het er al uitgehaald.
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 01 jul 2012 22:58
door Hwieck tuning
Oke bedankt,
Hoe kan ik het beste me brommer 45-50 laten lopen met een standaard dikke bocht uitlaat.
Ik zit te denken aan een brom kop,powerfilter,kleiner tandwiel,maar welke?
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 01 jul 2012 23:01
door 15melvin15
26-26 en HD puch kop
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 01 jul 2012 23:53
door Hwieck tuning
Ik zit te denken om een brom kop te nemen en powerfiltertje,maar mijn tomos heeft bij die man waar ik hem vandaag heb,daar stond die buiten,helemaal verroest,en heeft al wel zeker maanden niet meer gelopen.
Ik hoorde van iemand dat als je een volle tank heb dat je er wat goede olie bij in moet gooien,en dat zou je cilinder beter later smeren(dus betere prestatie's),is dit waar?,zoja welke olie,en hoeveel?
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 02 jul 2012 09:40
door 15melvin15
tuurlijk moet je 2takt olie erin gooien, tenminste als je geen 'brommermix' tankt. Daar zit al olie in.
Ga een keer naar de halfords of brezan of zo'n automaterialen zaak, vraag naar GOEIE 2takt olie.
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 02 jul 2012 12:25
door WAXi
laatst was er ook wat ge-etter over olie op het puchforum, wel leuk dat hier dan nu ook zo'n vraag is
antwoord: haal goede full-synthetic olie bij voorkeur van castrol
als je hier aan voldoet hoef je slechts 1:50 of 1:60 te smeren
ik las laatst een stukje over 2-takt olie en daar stond in dat shell het afraadt om zelfs meer als 1:50 te smeren
dit is een antiek begrip en alleen maar slecht voor je brommer
bovendien belastend voor het milieu en je eigen portemonnee
ik durf mijn eigen brommer er zelfs op te wedden dat ik nog met 1:70 jarenlang kan rijden zonder problemen
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 02 jul 2012 12:37
door 15melvin15
teveel smeren verstopt alleen je bougie en uitlaatpoort dus is opzich nog niet erg
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 02 jul 2012 15:04
door Hwieck tuning
Ik tank altijd mix,maar ik bedoel die tomos van mij heeft lang stil gestaan,nu wil ik bij een volle tank mix 100ml pure olie ingooien,ik hoorde dat dan je cilinder en cilinderkop lekker worden gesmeerd en daardoor langer meegaat?
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 02 jul 2012 18:50
door 15melvin15
nergens voor nodig, je versmeert de boel alleenmaar, verstopt de bougie en gaat er slechter van lopen.
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 03 jul 2012 00:20
door Hwieck tuning
Oke bedankt dan weet ik dat ook:D.
Nog een vraag is,hoeveel kilometer ga ik harder met een bullit uitlaat+brom kop+powerfilter?
Re: Hwieckse tomos project
Geplaatst: 03 jul 2012 04:33
door Ping
Nou dat halve rondje laat ik het maar zo noemen,die kan je honderderd keer rond draaien maar de ketting word er niet strakker van?
Waarschijnlijk is er al een kleiner tandwiel gemonteerd
de ketting moet iig ingekort worden.
als deze te lang is kan je idd draaien wat je wilt.
Hoe je die spanner ook monteerd , spannen doet die altijd.
mix is doorgaans altijd 1:50
als je zelf gaat mixen , let dan altijd op dat je niet per ongeluk diesel tankt.
normaal of super maakt voor een keer niet veel uit.
sterker nog , op super rijdt de mijne beter dan op normaal benzine
ik mix zelf met MPM.
met de setup die jij wilt moet je de 50+ zeker redden in combinatie met een 14/12 carb en een 26 atw.
neem je een 24 atw gaat die weer iets harder.
De open luchtfilter is niet nodig , maakt meer herrie en gaat meer verbruiken.
Als het nodig is , kan je ook gaten bijboren in je huidige luchtfilter.
Kijk alleen waar je boort , ivm waar wel en niet de filter in de behuizing zit.
Je wilt geen ongefilterd lucht laten aanzuigen.