Pagina 1 van 1

uitlaat eronder zetten... :|

Geplaatst: 11 feb 2006 13:42
door blahh
zoals je hier ziet is het normaal dat de schoef er van bovenaf komt, en de bout eronder vast:

Afbeelding

maar blijkbaar zat die bij bij 1 zo, en de ander andersom(bout bovenkant).. dus toen ik de uitlaat wou vervangen wil die nu aan 1 kanbt niet vastdraaien..

Hoe krijg ik die schroef er weer goed in?? moet je dan die cilinder eraf halen?? is dit moeilijk of kan ik beter als leek naar de fietsenmaker :?

Geplaatst: 11 feb 2006 13:47
door fido
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb m'n uitlaat met twee inbusjes vastzitten die in de cill. draaien. Je kan dat ook doen, of je koopt twee tapeindjes bij de brommerboer en je draait die erin. Zo zal je cill langer meegaan (de schroefdraad dan) en kan je je uitlaat met twee moertjes loshalen en vastzetten. Gr Fido

Geplaatst: 11 feb 2006 13:57
door blahh
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb m'n uitlaat met twee inbusjes vastzitten die in de cill. draaien. Je kan dat ook doen, of je koopt twee tapeindjes bij de brommerboer en je draait die erin. Zo zal je cill langer meegaan (de schroefdraad dan) en kan je je uitlaat met twee moertjes loshalen en vastzetten. Gr Fido
nou misschien dat dat die schroefdraad verrot is, want als ik de 'schroef' of inbus heten ze? als ik die vast probeer te draaien.. dan draait die door en komt nooit echt vast te zitten...ik kan wel eeuwig draaien.

Geplaatst: 11 feb 2006 14:05
door fido
Dan zal idd je schroefdraad dol zijn, dat is niet zo mooi. Je moet dan of nieuwe tappen (M7) of je moet een andere cill erop zetten.

Er zijn ook speciale busjes waar aan de buitenkant en aan de binnenkant schroefdraad zit, ik weet ff niet hoe ze heten. Maar dan tap je er bv M8 in en draai je er zo'n busje in zodat je weer M6 aan de binnenkant hebt. Ik heb deze dingen alleen nooit echt veel gezien.

Het nadeel als je een grotere draad in de cill tapt is dat je elke uitlaat die je erop legt moet aanpassen (uitboren) omdat anders de bout niet door de flens past...

Succes ermee... Fido

Geplaatst: 11 feb 2006 14:32
door blahh
Dan zal idd je schroefdraad dol zijn, dat is niet zo mooi. Je moet dan of nieuwe tappen (M7) of je moet een andere cill erop zetten.

Er zijn ook speciale busjes waar aan de buitenkant en aan de binnenkant schroefdraad zit, ik weet ff niet hoe ze heten. Maar dan tap je er bv M8 in en draai je er zo'n busje in zodat je weer M6 aan de binnenkant hebt. Ik heb deze dingen alleen nooit echt veel gezien.

Het nadeel als je een grotere draad in de cill tapt is dat je elke uitlaat die je erop legt moet aanpassen (uitboren) omdat anders de bout niet door de flens past...

Succes ermee... Fido
klotezooi.. nieuw cilinder is best duur (65 euro zie ik staan).. en dat alleen voor een schroefje..... maar misschien kan ik dan gelijk kijken naar zo een brommer cilinder :) ik zie Eurokit 50cc en Eurokit 70cc dus 70cc zal wel brommer zijn? maar ik ben echt een leek dus zal een probleem worden het erop te zetten. Misschien toch maar de fiets/brom maker laten kijken.

Geplaatst: 11 feb 2006 14:44
door fido
-Je hebt 50cc, dat is orgineel voor brommers (ook voor snor)
-Je hebt ook 50cc snel, dat is een cillinder met andere poortmap zodat je brommer harder loopt.
-Je hebt ook grotere cillinders bv 65cc 70cc en zelfs 80cc hiermee zal je brommer veel harder lopen als de toegestane 45 km per uur. Maar dat is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Als je een grotere cillinder erop zet zal je alleen ook de rest van je setup aan moeten passen.

Op het forum is veel te vinden over dit onderwerp, dus ik raad je aan wat rond te snuffelen op het forum en zo wat meer over brommers te weten te komen.

Gr Fido

Geplaatst: 11 feb 2006 14:53
door poekelen
met de cillinder naar de brommerboer gaan,
hij tapt hem op naar M8 en zet er een hoilcoil (dat busje waar fido het eerder het over had) in.
en hij is weer gemaakt. is goedkoper dan een nieuwe cillinder

Geplaatst: 11 feb 2006 18:30
door blahh
met de cillinder naar de brommerboer gaan,
hij tapt hem op naar M8 en zet er een hoilcoil (dat busje waar fido het eerder het over had) in.
en hij is weer gemaakt. is goedkoper dan een nieuwe cillinder
oke bedankt man..staat er ook ergens een uitleg hoe je cilinder erafhaalt 8) is dit te doen, of echt een rotklusje? anders sleep ik hele tomos gewoon naar bromboer.

Geplaatst: 11 feb 2006 19:21
door Tossie
Dit is opzich niet zo moeilijk. Je moet alleen goed kijken wat je doet.

Je blok zit op sommige punten vast aan je frame.
Dan moet je de voorste (naar het voorwiel toe) loshalen zodat je je blok iets kan kantelen.
Dan kun je zo eerst de cilinderkop eraf schroeven enzovoort :D

Geplaatst: 12 feb 2006 14:53
door Boytjuh
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb m'n uitlaat met twee inbusjes vastzitten die in de cill. draaien. Je kan dat ook doen, of je koopt twee tapeindjes bij de brommerboer en je draait die erin. Zo zal je cill langer meegaan (de schroefdraad dan) en kan je je uitlaat met twee moertjes loshalen en vastzetten. Gr Fido
Dat is bij brommers verschillend.. meestal zitten er standaard 2 boutjes vast in je cilinder waar je je moeren op meot draaien.. maar die "Staafjes met schroefdraad" zitten ook gewoon in je cilinder gedraaid.. ik draaide er bij me vorige brommer per ongeluk 1 eruit. en dan past er gewoon een m6 in..

Maar stel je cilinder moet eraf.. dan is het zo gedaann
Voordat je begint:
Nieuwe voetpakking halen
Nieuwe kopakking halen
Nieuwe uitlaat pakking halen..
bij elkaar is dat rond de 6/7 euro denk ik
Dan die moeren losdraaien uit je cilinder.. zijn er 4.. met dopsleutel 13 draai je die eruit..
Dan voorzichtig je cilinder kop eraf halen..
Dan echt AL je benzine uit je brommer laten lopen.. als alles eruit is draai je je benzinekraantje eruit..
Dan kan je je cilinder zelf eraf halen..
Oude pakking eraf/eruit halen.. dan beunen totdat je je zin hebt met die boutjes.. dan je voet pakking ertussen.. je cilindeer erop.. je benzinekraantje er weer in draaien..(Doe het voorzichtig.. hij moet er recht op en dat ging bij mij niet.. toen heb ik er een koelblad afgeslagen.. werd een beetje boos) toen pasde die gewoon.. dan je koppakking ertussen.. je kop eropzetten.. weer die 4 moeren erop draaien.. dan je bougie erin.. bougiedop erop.. en knallen maar.. oja.. vergeet je uitlaat er niet op te zetten :P

Misschien heb je hier iets aan als je je cilinder er wel af moet halen.. groetjes.