Pagina 1 van 1

Stationair, trillen, witte rook, starten.

Geplaatst: 23 aug 2013 20:50
door Denisu
Heren/Dame(s),

Aantal vraagjes over Tomosje. Heb al paar topics gelezen maar wil het alsnog even vragen:

1. Maakt het uit als ik hem iets harder stationair laat lopen? Heb het gevoel dat die dan wat stabieler is wanneer ik van volgas moet remmen.
2. Als ik volgas heeft, trillen de pedalen bij me voeten, lijkt wel een trilplaat, is dat normaal?
3. Als ik hem in het begin start, komt er witte rook uit de uitlaat, dit lijkt, als ik aan het rijden ben wat minder te zijn. Sowieso lijkt het als hij stationair staat, dat er beetje witte rook uitkomt.
4. Soms, start die in 1 keer met de choke, maar als ik dan even heb gereden, vervolgens wil ik hem na 15 min. weer starten, moet ik hem vaker kicken (stuk of 5 a 6 keer), dan doet die alsof die weinig toeren heeft, en valt die weer uit soms. Als ik volgas geeft dan start die wel weer. (met choke wilt die helemaal niet starten). Motor is dan nog wel beetje warm.

Thanks!

Re: Stationair, trillen, witte rook, starten.

Geplaatst: 24 aug 2013 01:41
door buitertje
witte rook en slecht starten ik denk dat je krukas kering eruit licht en ook omdat je zegt met dat afremmen, lijkt mij op een lekke kering achter de koppeling. in de wiki staat hoe die vervangen moet worden gelieve wel die andere ook meteen vervangen

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Stationair, trillen, witte rook, starten.

Geplaatst: 28 aug 2013 19:27
door Denisu
Oke, ik zal het eens bekijken.

Kan het kwaad om zo nog ff door te rijden?

Wat voro de overige punten?

Re: Stationair, trillen, witte rook, starten.

Geplaatst: 28 aug 2013 21:07
door buitertje
ja dat kan verkeerd gaan want je verbrand atf olie die nodig is om je blok van binnen te smeren het kan best zijn dat het daardoor meer trilt. alles word vettig en je uitlaat raakt verstopt

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Stationair, trillen, witte rook, starten.

Geplaatst: 28 aug 2013 22:42
door Denisu
Oke, wat zou ik dan volgens jou moeten vervangen (hoe heet dat in de wiki precies, dat ik niet de verkeerde pak).

Zal die dan ook beter starten denk je?
Dus als ik die keering vervangen, zal hij minder trillen?
Hij schokt soms ook een heeeeeel klein beetje.

Zal ook van de week ff eerst een deo test doen, nog niet gedaan.

Re: Stationair, trillen, witte rook, starten.

Geplaatst: 28 aug 2013 22:55
door shadowranger
Zoek maar eens op krukaskeerring vervangen. En idd is het beter om beiden tegelijk te vervangen als set (een in de bak achter de koppeling, de andere achter de ontsteking).
Trillen is een onbalans kwestie of speling lagers. Het kan ook door het slechte ontbranden van het mengsel icm de ATF veroorzaakt worden, maar dat kun je zien aan de bougiekleur. Hetzelfde geldt voor het schokken. Dit kan overlsaan van de ontsteking zijn, of slechte ontbranding