Pagina 1 van 3

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 24 mar 2014 13:45
door arjandrok
[quote="arjandrok"]hallo ik ben arjan drok en ik ben 17 jaar woon in oude pekela (groningen)

ik heb nu 2 jaar een tomos zelf met mijn broer gespoten en in elkaar gezet eerst een half jaartje 50cc gereden.
hier een foto
Afbeelding

toen werd ik daar zat van, dus ik dacht een 70cc uiteindelijk een 65cc airsal met 15/15 en 26/26 vertanding.
loopt super goed draait alleen wel veel toeren door de 26/26 vertanding maar loopt rond de 65/70.
hier een foto

Afbeelding

zo ziet die er nu uit 20maart

Afbeelding


cilinder word minder koppelingen knappen uit elkaar dus besloot ik een nieuw blokje op te bouwen.
nieuw blokje heb ik al nieuwe type (grijze carters)
maar na lang kijken naar een cilinder ben ik tot de conclusie gekomen om een 70cc 45mm zeta te kopen!
eigeljk een beetje het zelfde als een parmakit alleen zeta bestaat al lang niet meer dus deze cilinder uit de oude vooraad te hebben gekregen ben ik heel blij mee!!

1 foto verwijdert ivm adresgegevens

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cilinder word nog even onder handen genomen maar de zuiger vind ik raar er zit namelijk geen sleuven in zoals bij een airsal of dmp.... iemand een idee waarom niet?

binnenkort weer een update.

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 24 mar 2014 17:45
door Borcheld11
gleuven in de zuiger zijn om de tijd dat de inlaat open staat te vergroten voor meer mengsel in de cilinder,
Een dichte zuiger als die voor de poort komt word die gesloten zeg maar, sleuven in de zuiger zorgen ervoor dat er meer tijd is om brandstofmengsel in de cilinder te krijgen tijdens de inlaatslag.

Miss dat het er een dichte zuiger is gebruikt i.v.m poorttiming, Ik weet dit niet helemaal zeker. miss iemand anders?

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 09 apr 2014 20:28
door arjandrok
hallo ik ben arjan drok en ik ben 17 jaar woon in oude pekela (groningen)

ik heb nu 2 jaar een tomos zelf met mijn broer gespoten en in elkaar gezet eerst een half jaartje 50cc gereden.
hier een foto
Afbeelding

toen werd ik daar zat van, dus ik dacht een 70cc uiteindelijk een 65cc airsal met 15/15 en 26/26 vertanding.
loopt super goed draait alleen wel veel toeren door de 26/26 vertanding maar loopt rond de 65/70.
hier een foto

Afbeelding

zo ziet die er nu uit 20maart

Afbeelding


cilinder word minder koppelingen knappen uit elkaar dus besloot ik een nieuw blokje op te bouwen.
nieuw blokje heb ik al nieuwe type (grijze carters)
maar na lang kijken naar een cilinder ben ik tot de conclusie gekomen om een 70cc 45mm zeta te kopen!
eigeljk een beetje het zelfde als een parmakit alleen zeta bestaat al lang niet meer dus deze cilinder uit de oude vooraad te hebben gekregen ben ik heel blij mee!!

1 foto verwijdert ivm adresgegevens

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cilinder word nog even onder handen genomen maar de zuiger vind ik raar er zit namelijk geen sleuven in zoals bij een airsal of dmp.... iemand een idee waarom niet?

binnenkort weer een update.
de 70cc zeta Afbeelding
de 65cc airsal Afbeelding

spoelpoorten zijn kleiner maar cilinder poorten een stuk groter/meer/breder!!

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 09 apr 2014 23:22
door homoetje
Kan je eens een poortmapje maken van die ZETA?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 10 apr 2014 14:51
door mikeo92
Voor en achter 26? Reken maar op overmatige slijtage,

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 12 apr 2014 11:25
door arjandrok
overmatige slijttage? heb ik zowieso voortandwiel trekt krom of de tandjes die klemmen op de as breken af.
ik heb de cilinder net op een nieuw blok zitten dus dat word geen poortmapje..

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 12 apr 2014 11:41
door dingiedong
overmatige slijttage? heb ik zowieso voortandwiel trekt krom of de tandjes die klemmen op de as breken af.
ik heb de cilinder net op een nieuw blok zitten dus dat word geen poortmapje..
LOL vindt je het gek met zon beest van een cilinder :lol:

Zeta was vroeger ook zon beetje een van de lompste cilinders wat je kon krijgen voor je Puch maxi. voor dat de Malossie en Polini membraan cilinders kwamen.

Als ik het goed heb kun je hem vergelijken met een Permakit....zeer snel

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 13 apr 2014 10:30
door homoetje
overmatige slijttage? heb ik zowieso voortandwiel trekt krom of de tandjes die klemmen op de as breken af.
ik heb de cilinder net op een nieuw blok zitten dus dat word geen poortmapje..
Hij bedoeld denk ik slijtage aan je cilinder, maar dat valt ook weer reuze mee.

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 13 apr 2014 11:56
door mikeo92
Tandwielen en ketting, om het feit dat hij 2 gelijke tandwielen gebruikt

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 13 apr 2014 12:37
door homoetje
Echt overdreven om het gelijk overmatige slijtage te noemen IMO, kijk maar eens hoeveel er rond rijden met 26-26, die hoor je nergens over. 26-26 is gewoon een mooie tandwielverhouding tussen trekkracht en top snelheid en word dus veel gebruikt. Waar je beter op kan letten is dat je de tandwielen en ketting tegelijk vervangt wegens het op elkaar inslijten. Tegen de tijd dat je het zooitje moet vervangen zijn de meesten wel een 1/2 jaar of 3/4 jaar verder en zoveel kost een set kettingwielen en een ketting ook weer niet.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 02 mei 2014 15:55
door arjandrok
hallo ik ben arjan drok en ik ben 17 jaar woon in oude pekela (groningen)

ik heb nu 2 jaar een tomos zelf met mijn broer gespoten en in elkaar gezet eerst een half jaartje 50cc gereden.
hier een foto
Afbeelding

toen werd ik daar zat van, dus ik dacht een 70cc uiteindelijk een 65cc airsal met 15/15 en 26/26 vertanding.
loopt super goed draait alleen wel veel toeren door de 26/26 vertanding maar loopt rond de 65/70.
hier een foto

Afbeelding

zo ziet die er nu uit 20maart

Afbeelding


cilinder word minder koppelingen knappen uit elkaar dus besloot ik een nieuw blokje op te bouwen.
nieuw blokje heb ik al nieuwe type (grijze carters)
maar na lang kijken naar een cilinder ben ik tot de conclusie gekomen om een 70cc 45mm zeta te kopen!
eigeljk een beetje het zelfde als een parmakit alleen zeta bestaat al lang niet meer dus deze cilinder uit de oude vooraad te hebben gekregen ben ik heel blij mee!!

1 foto verwijdert ivm adresgegevens

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cilinder word nog even onder handen genomen maar de zuiger vind ik raar er zit namelijk geen sleuven in zoals bij een airsal of dmp.... iemand een idee waarom niet?

binnenkort weer een update.
de 70cc zeta Afbeelding
de 65cc airsal Afbeelding

spoelpoorten zijn kleiner maar cilinder poorten een stuk groter/meer/breder!!


UPDATE!!!! 2 mei!

nieuwe update mijn 17,5mm phgb binnen lang lopen zoeken inverband dat de stelschroeven steeds aan de verkeerde kant zaten maarja een gevonden dus helemaal blij! de zeta op een bijna nieuw blokje!! met puch kop veren aangepast van de koppelingen word nogwel trekveren koppelingen en waarschijnlijk een binnenrotor met een powermaker endy uitlaat.
Afbeelding

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 02 mei 2014 19:26
door homoetje
Toe maar met de zelfdzame spullen eerst een zeta en nu ook nog een powermaker endy. Ziet er netjes uit dat blokje.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 02 mei 2014 23:16
door brother
spulleke!
moet wel lekker lopen, alleen waarom een endy?
koop gewoon een homoet of een de jager.

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 02 mei 2014 23:39
door arjandrok
Ik gooi er een endy onder omdat ik nu een tecno estoril onder een 65 cc airsal heb zitten en powermaker endy is in principe de zelfde uitlaat alleen met een mooiere demper en mooier uiterlijk en ik rijd met 26/26 vertanding dus ik wil trekkracht dus hoemoet valt af.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 23 mei 2014 14:33
door arjandrok
wegens omstandig heden is de 70cc zeta tekoop! plus een 70cc puch kop recht spruitstuk membraam.

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 23 mei 2014 14:33
door arjandrok
wegens omstandig heden is de 70cc zeta tekoop! plus een 70cc puch kop recht spruitstuk membraam.

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 23 mei 2014 15:25
door Borcheld11
pb gestuurd. :)

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 28 mei 2014 21:06
door arjandrok
de zeta is verkocht de cilinder was in laagtoeren gebied wel rap maar bovenin totaal niet.... dus mijn oude versleten airsal erop die ik al 8 maand gebruik en die is veel sneller dan de zeta, Dus de planning een nieuwe airsal kopen en laten tunen of iemand op het forum moet al een snelle airsal tekoop hebben dan hoor ik het weltrouwens heb ik ook een pvl onsteking op me tomos gemaakt wou de zeta ookniet toeren mee draaien en de airsal wel. Nu is mijn vraag op welke afstelling moet de pvl staan ? ik heb van alles gedaan maar staat nu redelijk goed.

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 30 mei 2014 21:45
door brother
ik kan eventueel je airsal wel kietelen heb ik bij me racer en me straat tomos ook gedaan.
en PVL afstelling moet je even kijken wat er op puchforum over word gezegt, ik heb mijn hpi op 2,5 maar das voor straat gebruik niet handig en vooral niet met een standaard koppeling, want hij draait stationair zoveel toeren dat ik hem niet eens op de bok kan laten lopen dus ga nu naar 3mm voor ontsteking.
en vergeet je licht niet!

Re: tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Geplaatst: 18 jun 2014 15:33
door arjandrok
ja mijn airsal loopt alweer redelijk alleen nog even een andere powerfilter en pvl afstellen van de week even naar een metaalbedrijf die mij kettingspanners gaan maken en evt een achteras. maar nogsteeds mijn vraag op hoeveel voorontsteking moet de pvl staan ik las tussen de 1,2/1,7?