Pagina 1 van 1

Tomos schokt bij gas loslaten

Geplaatst: 24 mei 2014 21:29
door bobvdvoort
Hallo Medeforummers,
tomos a35
standaard cilinder + snorkop
bullet uitlaat
26 - 26 vertanding
sproeier afgesteld door tomos dealer
luchtfilter begrenzing verwijderd
topsnelheid 46 op GPS

het probleem
Als ik het gas loslaat dan schokt hij heel erg (alsof je in een oudere diesel auto rijdt, remt zonder koppeling in te drukken, maar net niet hard genoeg remt waardoor hij niet uitvalt maar door bokt) echt schokkerig. Dit gebeurt alleen in de 2e versnelling na wat harder te hebben gereden.
Ik hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen uitleggen. Wat kan dit zijn?

stappen die ik heb ondernomen:
uitlaat ontkoolt
andere uitlaat er onder gehangen
luchtfilter schoongemaakt
ketting gespannen
Cilinderwand gecontroleerd, (zag er goed uit)
zuiger gecontroleerd, (zag er ook goed uit, alleen wat zwart aangeslagen maar dat is normaal ivm verbranding)

Dit mocht echter allemaal niet baten, het gehaper is echter wel erger geworden in de tijd dat ik er mee door blijf rijden. een paar weken terug was het niet zo ernstig als nu.

help help help, want ik wil hem liever niet naar de dealer brengen

Re: Tomos schokt bij gas loslaten

Geplaatst: 25 mei 2014 10:25
door dingiedong
uitlaatpoort gedeeltelijk verstopt
stationeer toerental ietsjes te hoog
ketting te slap gespannen

Re: Tomos schokt bij gas loslaten

Geplaatst: 25 mei 2014 16:21
door leerling1
De koppeling van de tweede versnelling, ik denk dat de segmenten te lang zich aan het huis vastzetten, waardoor met de wissel van 2 naar 1 hard schokt,

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Tomos schokt bij gas loslaten

Geplaatst: 25 mei 2014 19:06
door shadowranger
ik denk een gebroken vraagtekenveertje

Re: Tomos schokt bij gas loslaten

Geplaatst: 26 mei 2014 17:14
door Borcheld11
Als bovenstaande het niet is,
zou je kunnen kijken of atw wel goed vast zit.

Re: Tomos schokt bij gas loslaten

Geplaatst: 23 jun 2014 21:34
door bobvdvoort
ketting te slap zou het kunnen zijn, zal van de week even kijken
uitlaatpoort is open, stationair is precies goed valt net niet uit als ik stil sta.
hoe controleer ik dat leerling1?
en hoe weet ik of het een gebroken vraagtekenveertje is?

het ATW zit goed vast.


sorry voor de late reactie, ik heb een tijdje niet kunnen rijden omdat ik eigenlijk alleen maar aan het werk was eatsleepworkrepeat