Pagina 1 van 1
Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 24 nov 2015 12:07
door TheKapp
Beste Forumers,
Om een lang verhaal kort te houden, ik heb gister een warmloper gehad met mijn gloednieuwe Airsal 65cc. Tijdens het rijden hoorde ik dat er een zuigerveer gebroken was en in mijn uitlaat terecht kwam. Ik weet wat ik verkeerd heb gedaan en het is ook mijn eigen schuld.
Maar goed, thuis dus mijn cilinder eraf gehaald om de schade te bekijken. In de zuiger zaten 2 groeven en is dus niet meer te gebruiken en een zuigerveer was weg. Mijn cilinder zag er naar mijn idee in de eerste instantie nog goed uit, tot ik een kleine groef bij de uitlaatpoort zag. (zie foto)
Mijn vraag is dan ook, is deze cilinder nog te gebruiken als ik bijvoorbeeld de scherpe randjes licht opschuur? Of is het einde oefening?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, Ruud
Re: Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 24 nov 2015 13:14
door ief
Netjes afwerken en geen probleem.
Wat had je verkeerd gedaan dan?
Re: Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 24 nov 2015 15:30
door TheKapp
Netjes afwerken en geen probleem.
Wat had je verkeerd gedaan dan?
Ik vermoed of valse lucht, maar ik ga alles nog eens nalopen.
Ook enig idee hoe ik dit het best kan afwerken?
Re: Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 24 nov 2015 16:55
door ief
Lijkt er op alsof de zuigerveer in de poort is blijven hangen, of dat nu door valse lucht komt, lijkt me sterk maar wie weet. Als je een warmloper had gehad dan had je wel sporen in de cilinder gezien, zie nix.
Rond vijltje met evt. een stukje fijn schuurpapier erom en dan de rand van de poort iets (!!!) ronding geven (misschien bovenkant ook maar even mee nemen en de andere poorten ook bekijken) en dat plekje ook even glad schuren.
Zuigerveer slotspeling even bekijken (los in de cilinder drukken met je zuiger, cm of drie en met voelermaatje meten) Moet rond de 0,2 a 0,3 zitten. En dan er maar weer is op zetten.
Re: Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 24 nov 2015 23:18
door TheKapp
Lijkt er op alsof de zuigerveer in de poort is blijven hangen, of dat nu door valse lucht komt, lijkt me sterk maar wie weet. Als je een warmloper had gehad dan had je wel sporen in de cilinder gezien, zie nix.
Rond vijltje met evt. een stukje fijn schuurpapier erom en dan de rand van de poort iets (!!!) ronding geven (misschien bovenkant ook maar even mee nemen en de andere poorten ook bekijken) en dat plekje ook even glad schuren.
Zuigerveer slotspeling even bekijken (los in de cilinder drukken met je zuiger, cm of drie en met voelermaatje meten) Moet rond de 0,2 a 0,3 zitten. En dan er maar weer is op zetten.
Bedankt voor je snelle antwoord!
Dus de rand van de poort alleen bij het groefje een kleine ronding geven neem ik aan? of de gehele rand?
En dus het groefje in de cilinderwand ook een kleine ronding geven?
Hier nog wat extra foto's vanaf de andere kant.
Re: Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 25 nov 2015 01:38
door ief
Zoek maar is op port chamfering.
Re: Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 08 dec 2015 12:20
door TheKapp
Opgelost, hij doet het weer gelukkig, bedankt! Alleen wordt de cilinder wel erg heet na 1-2 km rijden.. niet meer aan te raken. Volgens mij hoort dat niet, enig idee hoe dat kan?
Afstelling:
65cc Airsal cilinder
Puch HD kop
Dell orto 15/15
Sproeier 70
Technigas Next R uitlaat
Tandwiel verhouding 26/24
Re: Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?
Geplaatst: 08 dec 2015 15:58
door ief
Denk dat dat gewoon normaal is hoor, niet meer kunnen aanraken is een graad of 50 a 60, zo'n ding word wel meer dan dat.