Pagina 1 van 1

Slecht elektrisch starten

Geplaatst: 21 mar 2006 21:32
door Raymond
Ik heb een Tomos Revival nu is het de laatste tijd dat hij elektrische slecht of helemaal niet start maar als ik kick dan is hij met een trap aan.
Ik snap het niet het is net of als ik elektrisch start hij net niet snel genoeg rond draaid,hij draaid wel rond en ook makelijk maar het lijkt erop dat hij met een bepaald toeren moet rond draaien om aan te springen (ontwerp foutje?'.
Accu is net een half jaar oud.

Dit is met warme en koude motor.
Ik denk dat ik eerst maar en eens nieuwe bougie ga halen maar die is ook pas 3000 km oud.

Of heeft iemand hier nog een idee wat het kan zijn.

Geplaatst: 21 mar 2006 21:37
door Robin
Kan namelijk maar 2 dingen zijn. Of de accu of de startmoter. Je blok heeft er verder weinig mee te maken. Probeer eens je accu op te laden met een druppellader. Als hij het dan weer doet en na een tijdje weer het zelfde probleem hebt dan is toch echt je accu kapot. Want dan zal hij zich zelf gaan ontladen en heeft ie te weinig kracht om de startmoter rond te draaien.

Geplaatst: 21 mar 2006 22:13
door Raymond
Maar de startmotor draaid goed rond en ik heb al van andere gehoord dat ze ook problemen hebben met elektrisch starten van de revival, het lijkt erop dat het een ontwerp foutje is hij werkte altijd al slecht allen de laatste tijd nog slechter ga de accu maar eens laden en de accu spaning meten denk ook dat de accu slecht is aaan worden meten, meeschien een cel kapot.

Geplaatst: 21 mar 2006 22:15
door Robin
Zou idd eens even je accu opladen. Mocht het dan weer terug komen.
Koop een nieuwe accu.

Geplaatst: 21 mar 2006 23:41
door freak
als een accu niet genoeg kracht heeft,zal ie langzamer starten.
de kick start werkt sneller,dus hij start wel.
als je accu nog maar een halfjaar oud is mag ie nog niet af zijn.
waarschijnlijjk is de accu,toch ouder dan je denkt.
hij mag dan wel gekocht zijn een half jaar geleden,maar hij kan al wel 3 jaar in de winkel liggen,dat heeft wel invloed op het starten.

Geplaatst: 22 mar 2006 17:26
door Raymond
Lijkt mij niet want ze hadden hem niet op voorraad moest besteld worden een week op moeten wachten , ja kan altijd al een tijd bij de importeur gestaan hebben zal als ik tijd heb eens kijken (meten) was wel een goedkopen accu van een scooter-shop.

Ik denk dat er te weinig stroom bij de startmotor komt moet nog meten maar de op de accu kan ik wel ongeveer 30 seconden starten (niet aan een stuk slecht voor startmotor)voor hij langzamer gaat draaien denk dat ik voor het testen eefe de powerpack erop hang als hij dan wel goed start weet ik ook genoeg.

Geplaatst: 22 mar 2006 18:06
door Robin
Waarom een accu bestellen, weet je niet hoe duur dat is?
Als een scooter accu dezelfde afmeting hebt zou ik gewoon een scooter accu kopen. Zo`n accu is zelfs bij de praxis nog te koop.

Geplaatst: 22 mar 2006 18:31
door Marco
zet het puntje van je bougie eens tussen de 0.06 en 0.8 mm waarschijnlijk is het dan verholpen. was bij mij ook.

of je stopt er een warmte graad 8 bougie in, dan heb je er waarschijnlijk niet zoveel last meer van de je puntje open gaat staan.

dit alles vertel uit eigen ervaring

Geplaatst: 25 mar 2006 13:50
door Raymond
Ligt denk ik toch aan de accu want als ik efe de accu lader erop hang dan start hij direkt erna wel in een keer.
Je merkt ook dat hij dan harder draait, als ik start valt de spanning op de accu gemeten terug naar ongeveer 12,2 volt, en bij de start motor krijg ik 11,2 Volt komt denk ik doordat de draad van relais naar de startmotor erg dun is ,denk dat ik ze zelf maar eens vervang slecht van tomos.

Geplaatst: 25 mar 2006 19:35
door Marco
Ligt denk ik toch aan de accu want als ik efe de accu lader erop hang dan start hij direkt erna wel in een keer.
Je merkt ook dat hij dan harder draait, als ik start valt de spanning op de accu gemeten terug naar ongeveer 12,2 volt, en bij de start motor krijg ik 11,2 Volt komt denk ik doordat de draad van relais naar de startmotor erg dun is ,denk dat ik ze zelf maar eens vervang slecht van tomos.
kan ook zijn dat je accu gewoon versleten is, of!!! je moet hem een keer goed doorladen. pas na 6 km rijden ( dus niet stantionair draaien enz begint de accu pas met goed te laden.

dat van die draden lijkt me sterk, 1v kan nooit zoveel verschil maken. het gaat om het aantal ampere wat de accu geeft, en wat de start *motor vervolgens krijgt. meet dat eens na.

Geplaatst: 25 mar 2006 19:49
door Tossie
of je stopt er een warmte graad 8 bougie in
Dit zou ik niet doen als ik jou was.
Met stand. bougie moet hij prima lopen, zo niet dan zit t probleem in iets anders.

Geplaatst: 25 mar 2006 20:04
door Marco
of je stopt er een warmte graad 8 bougie in
Dit zou ik niet doen als ik jou was.
Met stand. bougie moet hij prima lopen, zo niet dan zit t probleem in iets anders.
even dit: ik hoor van 90% van alle tomos revival dealers. dat cilinder door zijn timingen zoveel vermogen heeft, dat hij evenveel warmte produceert als een 70cc of meer. daarom die warmte graad 8.

en geloof me of niet. 9 van de 10 keer loopt en start de revival er veel beter door

Geplaatst: 25 mar 2006 20:07
door Tossie
Hij kan er wel beter door starten, maar dan is de cilinder koud.
Misschien (ik zeg misschien) als de cil. warm is gaat t problemen opleveren?

Geplaatst: 25 mar 2006 21:33
door Marco
Hij kan er wel beter door starten, maar dan is de cilinder koud.
Misschien (ik zeg misschien) als de cil. warm is gaat t problemen opleveren?
nog nooit van gehoord, en tsja ik heb garantie bij de dealer. waar ik hem kocht, en die dus ook het onderhoud doet, en daar dus ook weer garantie op moet geven