Pagina 1 van 2
70 cc?
Geplaatst: 24 mar 2006 19:28
door tupac1987
ik wil er 70 cc onder legge maar wat kan er daardoor nou allemaal kapot gaan want al je onderdelen zijn toch niet gemaakt om zo hard te gaan?
en bestaat er ook een race krukas voor tomos?
Geplaatst: 24 mar 2006 19:29
door Tobias
Je kunt je tomos krom trekken. En als je een versteveging wil moet je
een paal tussen je tank en je zadel lasen.
Mvg,
Tobias
Geplaatst: 24 mar 2006 19:35
door Tomos_Power1
hey,
nouja er kan altijd wat kapot gaan natuurlijk ook als ie standaard loopt,,
maar er is wel een groter risico
denk aan :
je frame kan krom trekken
voorvork
etc.
wat je er kan tegen doen , verstevigde achterbrug , net wat tobias zecht frame versterken of andere voor vork
motorisch is er van alles mogelijk
maar als je niet zeker bent kan je het beter niet doen,,
wat is precies de gedachte waarom je een 70cc eronder wilt?
heb je brom/snor ?
wat voor snelheid wil je bereiken?
wil je standaard looks behouden?
dan kan/kunnen ik/we je verder helpen

Geplaatst: 24 mar 2006 20:01
door tupac1987
ik wou er 70 cc onderlegge voor het snelle optrekken ik heb een snorblok grote achtertandwiel en trugloop uitlaat, en heb er laatst in het blok een brommervertanding in gezet en trekt nou wel sneller, maar kan wel wat sneller en op top is nog steeds het zelfde daarom wou ik er 70 cc onderlegge maar ben bang dat me onderdelen kapot kunnen gaan in me blok. Wete jullie wat ik het beste kan doen?
Geplaatst: 24 mar 2006 20:31
door Vuile Beunkoe
komop zeg
de vertandingen in je blok, bij 2 speed is snor en brom et zelfde.
Geplaatst: 24 mar 2006 22:07
door freaky_Tomos
neem 65 cc is evensnel als 70cc alleen zuipt 70cc wat meer.
Sommige brommers met 60cc rijden 70cc eruit dus.
Geplaatst: 24 mar 2006 22:14
door TQ Rider
wat er kapot aan kan gaan valt opzich wel mee naja het valt niet mee want eht gaat een aantal koppelings segmenten kosten en als je een snellere acceleratie wil hebben kan je ook beter een 15/15mm carburateur nemen en is het een 1 speed of 2 speed
Geplaatst: 26 mar 2006 22:25
door the_tomos
wat er nog meer kapot kan gaan is je krukas hij is niet voor 70cc gemaakt maar dat zal niet zo snel gaan gebeuren heb al bijna 1000km met 70cc en std kruk gereden maar het kan wel.
en in je blok kan je koppelingshuis snel kapot gaan samen met je koppeling.
Geplaatst: 12 apr 2006 16:32
door tupac1987
ik had bij mij op stage van iemand een blokvertanding gekregen en hij zij dat er wel verschil tusse zat. En bij mari van rens die zal je ook wel kenne want je woont ook in wijche die zij dat er ook verschil in zat tussen brom en snor. maar als dat het niet is wat is dan het verschil tussen brom en snor in het blok?
Geplaatst: 12 apr 2006 16:42
door TQ Rider
het verschil is volgens mij schuine en rechte tanden
Geplaatst: 12 apr 2006 19:59
door Vuile Beunkoe
Mari is een n00b.
een mongool pipo
dus niet naar hem luisteren.
de inte3rne vertanding is hetzelfde, de secundaire niet.
Geplaatst: 12 apr 2006 22:23
door the_tomos
ja van binnen is het hetzelfde idd

Geplaatst: 13 apr 2006 18:54
door tupac1987
en met de secundaire vertanding bedoel je de vetanding buiten het blok zoals het atw?
Geplaatst: 13 apr 2006 18:56
door kevin
nee je hebt bij een bromvertanding 2 vertanding en 2 koppelingen, die 2 vertandingen zxitten op de zelfde as deze noemt men de primaire en secundaire vertanding
Geplaatst: 13 apr 2006 19:30
door freaky_Tomos
nee hoor deze heten allebei primaire vertanding.
secundaire staat namelijk voor 2de en primaire voor 1ste.
primaire vertanind is die in je blok, en secundaire vertanding is die erbuiten dus je atw en je vtw
Geplaatst: 14 apr 2006 11:09
door the_tomos
ja en de primaire is bij snor en brom hetzelfde
Geplaatst: 14 apr 2006 20:29
door tupac1987
ok dank je maar wat is nou het verschil tussen brom en snor behalfe de atw en vtw en cilinder? helemaal nixs dus?
Geplaatst: 14 apr 2006 20:51
door Tomos_Power1
ontsteking verlaat , 14/8 of 14/9 carb ipv 14/12 uitlaat
Geplaatst: 14 apr 2006 21:39
door freaky_Tomos
snor:
carb 14/9
atw 31
vtw 26
ontsteking verlaat
snorkop ( grotere verbrandingsruimte= minder compressie)
brom:
carb 14/12
atw 22
vtw 26
onsteking staat op ultime tijdstip
bromkop (kleinere verbrandingsruimte= meer compressie
Geplaatst: 14 apr 2006 21:50
door the_tomos
wat hierboven staat is het dus als je dat ff onthoud weet je hoe het zit
