Pagina 1 van 1
afstelprobleem
Geplaatst: 25 mar 2006 15:30
door dreeg
moet ik me hpi nou net zoals in de gebruiksaanwijzing staat 3 a 4 mm voor het bdp of net zoals bij iedere andere tomos met een 65cc 1.2 a 1.4 mm voor het bdp???
ik heb 3mm, 3,1mm, 3,2mm enz. tot 4
en 1,2mm, 1,3mm 1,4mm allemaal al geprobeert
ik krijg hem niet afgestelt en krijg hem wel lopend met de choke er op maar dan heeft hij geen kracht en 1x aan het gas komen en/of de choke loslaten en hij valt uit
alles is 100% zeker goed aangesloten
eerst dachten we da de sproeier te groot of te klein was omdat als we het lucht gat dicht hielden starte hij wel heb alle sproeiers getest van 70 t/m 115 maar bij 115 had hij nog stees de zelfde kuren
wie kan mij helpen????
de rest van mijn setup staat hier onder
Geplaatst: 25 mar 2006 18:26
door Vuile Beunkoe
het licht duidelijk NIET aan je hpi,
check valse lucht, en ga dan opnieuw afstellen.
ik verander je topic titel ff
Geplaatst: 25 mar 2006 18:49
door dreeg
hij blaast nergens valse lucht da was het eerste wa ik gecheck had toen ik merkte da hij het nie deed
inmiddels ben ik zover da hij start zonder choke dan loopt hjij heel even en dan valt hij weer uit
als hij start wil hij hem op het begin pakken mar das mar een fractie van een seconde en nog steeds heeft hij geen gas reactie
nog meer mensen met tips
en moet ik de hpi op 3 a 4 mm zetten of 1,2 a 1,4mm
Geplaatst: 25 mar 2006 19:53
door Tossie
inmiddels ben ik zover da hij start zonder choke dan loopt hjij heel even en dan valt hij weer uit.
Met welke maar sproeier is dit?
En je hebt ook alle pakkingen nagekeken?
Geplaatst: 26 mar 2006 03:42
door dreeg
heb alle pakkingen na gekeken en dit is met alle sproeiers met de een doet hij het wel wa beter maar scheelt nie veel
Geplaatst: 26 mar 2006 18:19
door dreeg
heb hem net ongeveer 1 minuut aan het lopen gekregen was wel met de choke erop en nog steeds geen reactie op het gas met choke kon wel gas geven maar dat haalde niks uit en heb alle pakkingen weer gecheckt
als ik hem start zonder choke en gas geef valt hij uit
zou het misschien nie kunnen komen door de opgevulde krukas
(ik hoop en een snelle reactie want wil onderhand wel rije)
Geplaatst: 26 mar 2006 22:03
door freaky_Tomos
als tie effe heeft gelopen moet je bougie nu kleur hebben, dus kijken

Geplaatst: 26 mar 2006 23:40
door dreeg
het is een nieuwe bougi en hij blijft nog gewoon zilverkleurig hij word wel nat van de benzine mar heb hem 1x op zijn langst een halve minut lopend gekregen
en heb net de kurk uit de krukas gehaalt hij start iets beter mar blijft nog steeds niet lopen
ik begin te denken da het aan de onsteking ligt
Geplaatst: 27 mar 2006 13:44
door dreeg
gisteren avond weer op 1,4 vbp gezet en hij start maar valt uit en met iedere aanraking van het gas valt hij uit
net op 5 mm vbp maar hij reageert het zelfde als op 1,4 vbp
aan de stationairschroef draaien heeft ook weiniog zin want of hij nou helemaal uitgedraait is of nie heeft ook geen effect en als hij start wil hij wel rije mar dan mar ff
Geplaatst: 27 mar 2006 14:51
door the_tomos
het licht niet aan die hpi tenzij de stator kapot is maar 115 in een 16/16mm dellorto sha is veels te groot je zit rond de 93 goed met powerfilter ik heb dezelfde setup gehad.
en je hpi moet idd 3mm voorontsteking hebben dan zit het goed verder niks aan klooien.
nieuwe bougie
vlase lucht bij je spruitstuk of carb
Geplaatst: 27 mar 2006 14:53
door dreeg
ik zal vanavond de cilinder er nog mar eens een x af halen en dan een dubbele voetpakking ofzo en alls nog een x checken
Geplaatst: 27 mar 2006 21:51
door dreeg
ik ga morgen nog mar even een ieuwe pakkingset halen en nieuwe keerringen hopen da dan het probleem verholpen is (als de keerring lek is kan hij toch ook avlse lucht zuigen)
Geplaatst: 27 mar 2006 22:19
door the_tomos
ja het kan wel maar die lekken niet zo snel hoor maar pakkingen vervangen is een goed idee en als goed aandraaien
Geplaatst: 27 mar 2006 22:22
door dreeg
maar als ik me pakkingen al allemaal nieuw zijn lijkt me da ook zo sterk en de krukas is al wel een aantal keren uit het blok geweest dus kan zijn da de keerringen daardoor versleten zijn en de carters komen van een hele oude 2 speed met een 10 pen krukas dus is zeker ouder dan 10 jaar en ben de eerste doe het blok helemaal open gehaald heeft
Geplaatst: 27 mar 2006 23:03
door the_tomos
ik neem aan dat ide carters goed zijn dan zal er ook niks met je keeringen gebeuren.
keeringen kunnen levenslang mee dat wil zeggen maximaal 20 jaar voordat ze slecht stroef en gaan lekken.
maar doe maar gewoon in een keer alles goed en als het daar niet aan ligt is het toch echt je afstelling van de carb
Geplaatst: 29 mar 2006 13:41
door dreeg
ik heb alle pakkingen en keeringen vervangen hij lekt nog wel maar een stuk minder en ik weer nu waar de lek zit
de lek zit tussen da witte ringetje wa over je spruitstuk gaat en me carburateur ik weet alleen nog nie hoe ik het opgelost krijgt heb er een rubber ringetje tussen gezet mar da werkte nie een stukje take over het ringetje mar met 1 laagje pastje die er al nie meer in en zou die veel meer valse lucht heeft iemand een tip hij ik dit op kan losse
hij rijd nu wel mar hoogstes 45 km/u en hij heeft gas reactie maar ook nie veel mar das logiesch het die lek
Geplaatst: 29 mar 2006 13:56
door the_tomos
je spruitstuk groter maken door er een bijv. een dun strookje koper of aluminium over heen te buigen.
en anders benzine bestendige tape erover
Geplaatst: 29 mar 2006 13:59
door dreeg
over het spruitstuk zit die goed mar nie tussen de carb en het buisje
Geplaatst: 29 mar 2006 14:34
door dreeg
misschien wa vloeibare pakking
Geplaatst: 29 mar 2006 14:57
door the_tomos
dan heb je een verkeerd buisje te klein