Pagina 1 van 1

snor opvoeren

Geplaatst: 28 jan 2018 21:50
door Blokje
mijn tomos rijdt 25 precies.
Is een standard met dus snorkop en twv 26-33. Carb is origineel en 14/9 als ik me niet vergis met luchtfilter nog begrensd. Uitlaat is ook standaard

Nu trek ik echt prima op, sneller dan alle vespa's e.d. Alleen na 20 km/h loopt die langzaam uit tot 25.

Nu wilde ik de luchtfilter ontgrenzen, dus die lus eruit zegmaar, en dan op bromstand zetten. Ik heb nog tandwiel 22 liggen, zou dat een beetje oke optrekken en ongeveer 35 rijden?

En zit er in de standaard uitlaat een prop?

Re: snor opvoeren

Geplaatst: 29 jan 2018 10:27
door shadowranger
Van 33 naar 22 is net of je niet meer kan optrekken. Hoe kleiner je achtertandwiel des te langzamer je optrekt maar uiteindelijk in snelheid op top hoger uitkomt. Meestal is een tw 28 of 26 een goede compromis tussen optrekken en snelheid. Reken ongeveer 1-4 km/ uur per tand verschil.

Ik neem aan dat er een slinger in de bocht van de uitlaat zit die onder het blok doorloopt. Daar zit voor zover ik weet geen begrenzing in behalve een dunne pijp totaan de sigaar zelf.

Op bromstand zetten is zowiezo beter, zo heb heb je meer koppel onderin ( trekkracht) en loopt de ontsteking niet achter de zuiger aan op top.

Re: snor opvoeren

Geplaatst: 29 jan 2018 11:37
door Blokje
Van 33 naar 22 is net of je niet meer kan optrekken. Hoe kleiner je achtertandwiel des te langzamer je optrekt maar uiteindelijk in snelheid op top hoger uitkomt. Meestal is een tw 28 of 26 een goede compromis tussen optrekken en snelheid. Reken ongeveer 1-4 km/ uur per tand verschil.

Ik neem aan dat er een slinger in de bocht van de uitlaat zit die onder het blok doorloopt. Daar zit voor zover ik weet geen begrenzing in behalve een dunne pijp totaan de sigaar zelf.

Op bromstand zetten is zowiezo beter, zo heb heb je meer koppel onderin ( trekkracht) en loopt de ontsteking niet achter de zuiger aan op top.
Er zit geen slinger in mijn uitlaat. Is gewoon een zwarte originele uitlaat die onderlangs recht loopt.