Pagina 1 van 1

algemeen

Geplaatst: 26 jul 2018 09:39
door snorfietsje
Ik ben nieuw op dit forum . Ik heb een A35 . Een paar dagen geleden een snelle cylinderkop, snelle uitlaat en 15 mm delorto met nieuw spruitstuk gemonteerd. luchtfilter losgemaakt. Hij deed het heel goed. liep ruim 50 km p/u .'s ochtends naar werk prima, 's middags terug en vlak voordat ik thuis was ging steeds moeilijker lopen en op het laatst stopte compleet. Carburateur gecontroleerd alles goed. voldoende benzine uit kraantje. lijkt af en toe een beetje te willen met starten maar nog niets. ontsteking gecontroleerd ,alles goed. prima vonk aan de bougie.
Geen idee waar ik het moet zoeken. Weet iemand iets?

Re: algemeen

Geplaatst: 26 jul 2018 16:47
door shadowranger
Al gecontroleerd op valse lucht? Genoeg smering in de brandstof (warm-/ vastloper)? Kleur van de bougie? Sproeiermaat. Misschien wat meer info zou welkom zijn.

Re: algemeen

Geplaatst: 26 jul 2018 22:33
door snorfietsje
Nogmaals cylinder /kop losgehaald.Geen enkel teken van vastloper oid. nieuwe dubbele voetpakking gemonteerd. carburateur uit elkaar gehaald en gecontroleerd. Tank afgetapt en gevuld met nieuwe benzine/olie mengsel 1-50
bougiekabel vernieuwd , massa contact bobine schoongemaakt. hij lijkt met choke iets te willen aanslaan, rookt maar slaat weer af. geen idee meer waar ik moet zoeken. zal wel iets heel stom eenvoudigs zijn. hij deed het geweldig heenweg 12 km geen probleem, terug weg zelfde tot vlak bij huis ging steeds langzamer , gas geven hielp niet meer tot hij stopte.

Re: algemeen

Geplaatst: 27 jul 2018 15:55
door shadowranger
Rook uit de uitlaat lijkt mij te duiden op verbranding van ATF (bakolie), mede je verhaal dat hij steeds minder hard ging rijden. Ergo krukaskeerring(en) lek. Beiden tegelijk vervangen is mijn advies.

Re: algemeen

Geplaatst: 27 jul 2018 20:17
door snorfietsje
Dat gaan we dan maar proberen. dank voor de tip en ik laat weten of het hielp

Re: algemeen

Geplaatst: 09 aug 2018 17:33
door snorfietsje
Ik zou nog even laten weten of je advies juist was. Ik had weinig tijd vanwege extra drukte vanwege vakantie op mijn werk . eerst aan ontstekingszijde gekeken omdat dat de makkelijkste kant was. keerring vernieuwd maar die leek goed.
Daarna aan versnellingsbak kant gekeken en jawel de keerring was in drie delen in de lengte uit elkaar. losse ring, los stuk rubber en een losse veer. Keerring vervangen en hij loopt weer als de brandweer. Dank voor de goede tip.

Re: algemeen

Geplaatst: 09 aug 2018 17:36
door shadowranger
Graag gedaan. Veel plezier met rijden