Pagina 1 van 1
Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 00:27
door Arnodesoep91!
Tomos met a52 blok
Setup:
Airsal cilinder 44mm 60cc
Dmp hoge druk kop 44mm
Bougie hittegraad 8
15.15 delorto sha
Gaasfilter met aansluit stuk van standaartfilter
15mm spruitstuk met powerbox
Menbraam van airsal
72 sproeier
Technigas Chrome terugloop
Tandwiel 26/26
Ontsteking op bromstand
Na mijn gevoel loopt ie maar 60
Koud veel trekkracht wheelies warm wordt t bagger
Kracht verdwijnt voor 50%
Heb van alles geprobeert qua sproeiers filters niks helpt
Weet iemand iets want ik denk dat er toch meer prestatie moet hebben met zon setup???
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 09:12
door peterzoetermeer
mijn eerste gedachte is versleten zuigerveren
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 12:33
door Arnodesoep91!
Splinternieuwe cilinder met zuiger en zuigerveren nog geen 20 km mee gereden doet ie al vanaf t begin
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 14:17
door peterzoetermeer
verkeerde zuigerveren?
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 14:24
door Arnodesoep91!
Het was een totaal pakket van airsal waar cilinder en zuiger en zuigerveren enzo bij zitten ga er van uit dat dan zuigerveren goed zijn lijkt me??
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 14:53
door fons716
Nieuwe pakkingen zakken in, dus na 1 x goed warm gereden te hebben de kop natrekken als hij afgekoeld is.
Doe eens een deo test als hij warm is, misschien stiekem valse lucht.
Of hij loopt te rijk als hij warm is, koud doet hij het namelijk een stuk beter.
Welke kleur heeft je bougie?
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 19:56
door Arnodesoep91!
Ga ik morgen checken door de klote weer vandaag
Dus in princiepe zou ie koud juist slechter moeten lopen en warm beter en qua pakking geld dat alleen voor koppakking en voetpakking of ook voor membraam pakking?
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 21 dec 2018 23:24
door fons716
Met name de voet en koppakking zakken in.
Carb stel je af zodat hij goed loopt met de motor op bedrijfs temperatuur..koud kan er meer lucht- zuurstof in de cilinder omdat het volume van de lucht dan kleiner is....wordt de lucht warmer dan past er minder in de cilinder en moet de sproeier dus ook kleiner om de juiste lucht en benzine verhouding te krijgen.
Dus als hij goed is afgesteld rijdt je brommer koud te arm en start ook lastiger omdat het mengsel te arm is....daarom zit er ook een choke op je carb.
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 22 dec 2018 00:06
door Arnodesoep91!
Dan denk ik al wat t probleem is want koud start ie namelijk gewoon goed heb er 72 in zitten nu zal morgen 68 proberen omdat ik de tussenmaten niet heb liggen ff kijken hoe ie er op reageerd om te bepalen dak hoger moet of eventueel lager bedankt

Re: Prestatie setup
Geplaatst: 22 dec 2018 10:27
door fons716
Koud start mijn tomos in de winter alleen met choke naar 2 x kicken, zonder choke is het niet te doen en krijg je een lamme poot, weg rijden kan pas naar 1 minuut.
In de zomer lukt het zonder choke maar dan kun je de eerste 30 sec niet rijden want dan valt hij uit.
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 22 dec 2018 16:06
door Arnodesoep91!
Dat heb ik dus niet start gewoon makkelijk zonder choke 1a2 x kicken met choke gelijk als ik de choke er gelijk afklik anders valt ie uit heb deo test gedaan op alle punten en blijft mooi stationair lopen flinke compressie dus lijkt me dat de carburateur beter afgesteld moet worden denk dak met 68 goed in de buurt kom dalijk proberen als ik thuis ben
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 22 dec 2018 16:33
door fons716
Dan is je sproeier idd te groot, Geen idee of je lange afstanden vol gas rijdt anders vindt ik een ngk 8 te koud.
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 07 jan 2019 21:01
door Arnodesoep91!
Alles geprobeert maar als ie warm is trekt ie in lage toeren bagger hogere toeren begint ie pas door te trekken
En als ik vol gas rij en laat gas los en dan weer gas bij geven pakt ie m niet meteen op zakt ff in soort bwoap voor een seconde en dan pakt ie m weer goed en als ik een heel goei stuk gereden heb blijft ie heel erg laag stationair lopen en valt uit
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 07 jan 2019 21:02
door Arnodesoep91!
Als ik tomos gebruik dan heb ik wel drie stukken van een goei 5a8 km lang biogas daarom heb ik hittegraad 8 gepakt
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 07 jan 2019 21:57
door fons716
En als ik vol gas rij en laat gas los en dan weer gas bij geven pakt ie m niet meteen op zakt ff in soort bwoap voor een seconde en dan pakt ie m weer goed.
Dat herken ik, heeft die van mij ook iets last van zins ik de carb aan de zijkant heb, heb het vermoeden dat het aan het lange spruitstuk ligt want met een kort recht spruitstuk had hij het niet.
Als hij echt goed warm is na een lange tijd volgas loopt hij idd zachter stationair, mengsel is dan rijker omdat de lucht meer opgewarmd wordt.
Hoe warmer de lucht, hoe kleiner de sproeier moet....en dat wordt lastig met een carb en lucht gekoelde cilinder.
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 07 jan 2019 22:11
door Arnodesoep91!
Dan zal ik dat is proberen om een recht spruitstuk te gebruiken ik had sproeier 68 geprobeert alleen dan werdt ie snel warm daarom had ik weer een wat grotere erin gezet bang voor vastloper of hoort Mn cilinder snel heet te worden en dat t verder geen kwaad kan heb ZoieZo wat inrij olie in Mn brom mix zitten voor de smering volgens beschrijving
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 07 jan 2019 23:14
door fons716
Te kleine sproeier is idd gevaarlijk, kleur bougie checken.
Sproeier was bij mij kleiner met een recht spruitstuk.
Re: Prestatie setup
Geplaatst: 08 jan 2019 09:29
door peterzoetermeer
ooit over nagedacht dat er in zo'n lang spruitstuk bij deze temperaturen wel eens condensatie tegen de wand van het spruitstuk op kan treden?
Krijgtie eerste te weinig brandstof en als het even later verdampt net te veel.
Isoleren zal weinig helpen, maar is te proberen. Verwarming zou beter zijn, maar hoe?