Pagina 1 van 1
16/16 carburateur
Geplaatst: 05 mar 2021 17:09
door TomosQuadro13
Wanneer ik mijn 16/16 carburateur op het spruitstuk schuif blijft er nog ongeveer 2mm over, kan ik hier door valse lucht krijgen? Ik heb in de carburateur een nylon bus die helemaal tot het einde gaat (zonder rubber er achter) Mijn tomos houdt soms iets in.
Setup:
50cc origineel
Bromzuiger
50cc hd kop
16/16
15mm spruitstuk
Tecno circuit uitlaat
Origineel luchtfilter (ontgrenst)
Sproeier 64
Re: 16/16 carburateur
Geplaatst: 05 mar 2021 20:01
door shadowranger
Je bedoelt dat er tussen carburateur tot de verdikking van het spruitstuk 2 mm over is? Dat zal normaal zijn. Als je een bus hebt die volledig in de carburateur gaat (zonder kraag) dan heb je geen rubber ring nodig. Let er wel op dat deze eerst helemaal in de carburateur tegen het einde zit voordat je hem monteert op het spruitstuk.
Als je valse lucht vermoed kun je een deo test doen.
Re: 16/16 carburateur
Geplaatst: 05 mar 2021 20:12
door TomosQuadro13
Bedankt voor je reactie, ik ga morgen even een valse lucht test doen. Als ik vanuit stilstand ineens vol gas geef trekt hij aardig door, maar wanneer ik een tijdje half gas rij en dan ineens vol gas geef houdt hij eerst 1 a 2 seconde in en dan gaat hij er pas van door. Mijn tomos heeft vergeleken met een originele tomos minder compressie, de voetpakking en koppakking zijn al vernieuwd en daar trekt hij geen valse lucht. Kan ik ook compressieverlies hebben omdat de keerring lek is aan de ontstekingskant? Hij verbrand in ieder geval geen ATF.
Re: 16/16 carburateur
Geplaatst: 05 mar 2021 21:41
door fons716
Denk eerder dat hij lekt langs de zuigerveren...als een zuiger onder de zuigerveren helemaal zwart is lekt hij erg veel en hou je weinig compressie over.