Pagina 1 van 3

harder late lope

Geplaatst: 14 jun 2006 17:21
door raab
hey kheb een s25 snor tomos en die wil k harder late lope ong 50/55

t liefst zonder tandwiele aan te passen want k wil dat ie ook nog wel goed optrekt. ik heb een eicilinder en die heb ik laten tunen ( grotere inlaat en grotere uitlaat en kop afgevlakt) maar hij loopt nog nie harder weet iemand hoe die zo wel harder kan.

Geplaatst: 14 jun 2006 17:37
door Rick
Hoe hard loopt ie nou, en koop een snelle uitlaat zoals technigas next of een homoet, of als je niet zoveel wilt uitgeven en toch een leuk snel(ler) uitlaatje wilt een proma.
je kunt ook nog een iets groter carbje kopen en dan toch iets kleiner achtertandwiel. dan blijf je net zo hard trekken ,maar je top gaat omhoog.

Geplaatst: 14 jun 2006 18:23
door raab
ik heb al een bullet uitlaat hij loopt ong 35...

hoe groot moet de carberateur dan zijn 14/12 ofzo en wat voor een atw 26?

hoe hard zou die dan moeten lopen want dan moet ie ook nog goed afgesteld worden denk k

Geplaatst: 14 jun 2006 18:28
door srtomosmenn
eerst spruitstuk ontgenzen of nieuwe kopen en dan 15/15 cabr dan loopt i wel lekker;)

Geplaatst: 14 jun 2006 18:30
door raab
gwoon spruitstuk uitboren? maar krijgt ie dan nie te veel benzine dan moet k nog ff naar de bougie kijke denk

Geplaatst: 14 jun 2006 18:37
door raab
de inlaat van mn cilinder is trouwens 10-11 mm nou ong en mn spruitstuk ook en carb ook dus als k mn spruitstuk dan uitboor en grotere carb opleg moet ik denk ook andere cilinder of nog grotere inlaat en uitlaat.

Geplaatst: 14 jun 2006 22:32
door Joop56
Is waarschijnlijk 9 mm.

Nee hoeft niet, heb ik ook niet, ik heb bromkop 14/12 carb en 12 mm spruitstuk, gaat hard zat.

Geplaatst: 16 jun 2006 22:42
door raab
dus gwoon brommerkop voor eicilinder 14/12 carb en 12 mm spruitstuk en dan moet ie wel 50/55 kunne hale..

ok bedankt voor de posts

Geplaatst: 16 jun 2006 23:12
door Joop56
Nou met alleen een 14/12 en 12 mm spruit en brommer en std snel uitlaat haalt ie ong 40 mssn 45

Met een proma , bullet, homoet zal hij goed tegen de 50/55 gaan.
Heb zelf ook s25 met 14/12, 12 mm spruit, bromkop, (vandaag nieuw) Proma, 26/28 vertanding en ik weetniet precies hoe hard ik ga. Maar zeker wel 50

Geplaatst: 17 jun 2006 10:54
door freaky_Tomos
ik heb hier nog een bromkop voor eicil liggen, helemaal gepolijst en afgevlakt, bij interesse pb

Geplaatst: 01 jul 2006 22:04
door raab
ff gwoon een vraagje

kheb een bullet uitlaat eronder gehange en die 'getunde'cilinder mar hij rijd maar 35 zou t niet kunnen dat als k miss een grotere sproeier erin zet dat ie dan tog wat harder gaat? en dan zou k willen weten welke sproeier moet k dan hebbe

Geplaatst: 20 jul 2006 23:11
door Brammetjo
het is de inlaat jongen... de inlaat!

als je cylinder goed is en je uitlaat ook. dan is het je inlaat.
17mmtje erop zou ik doen;)

Geplaatst: 20 jul 2006 23:26
door Tomos_Power1
Bullet
14/12 Dellorto carb
13 mm spruitstuk(of orgineel ontgrenzen)

sproeier maat 58 ofso denk ik

Geplaatst: 31 aug 2006 16:36
door raab
ok thnx

maar haalt ie dan wel de 55?

Geplaatst: 31 aug 2006 16:37
door raab
ok thnx

maar haalt ie dan wel de 55?

Geplaatst: 31 aug 2006 16:44
door Robin
eerst spruitstuk ontgenzen of nieuwe kopen en dan 15/15 cabr dan loopt i wel lekker;)
Lekker nuttig om een 15/15 op een orginele cilinder te zetten.

Ik raad de TS aan om beter eerst een snellere cilinder te kopen dit met een brompijp en die 14/12 dan hoef je ook je vertanding niet aan te passen. Je kan als dit niet snel genoeg is altijd nog een 15/15 erbij nemen en een snellere uitlaat. Dan haal je makkelijk 55.

Geplaatst: 01 sep 2006 22:58
door freaky_Tomos

Lekker nuttig om een 15/15 op een orginele cilinder te zetten.
wtf: een std cilinder kan een 1515 carberateur makkelijk aan :roll: :P

Geplaatst: 10 sep 2006 08:45
door vvti-2002
of gewoon een Belg kopen en hier op kenteken laten zetten! Een Belgische Tomos snorfiets loopt standaard al richting de 50.
Ik heb het zelf ook gedaan en ding loopt/trekt gewoon echt goed.
Zit standaard een 14/12 op en achter tandwiel is standaard 22 in Belgie.
Ik heb hem laten keuren bij de RDW en staat bij Tomos bekend als zijnde snorfiets.

Geplaatst: 10 sep 2006 09:56
door Tomos_Power1
eerst spruitstuk ontgenzen of nieuwe kopen en dan 15/15 cabr dan loopt i wel lekker;)
Lekker nuttig om een 15/15 op een orginele cilinder te zetten.

Ik raad de TS aan om beter eerst een snellere cilinder te kopen dit met een brompijp en die 14/12 dan hoef je ook je vertanding niet aan te passen. Je kan als dit niet snel genoeg is altijd nog een 15/15 erbij nemen en een snellere uitlaat. Dan haal je makkelijk 55.

gast wie zet er nou een 14/12 op een 70cc en dat met een brompijp?!

omg , als je gewoon een 14/12 of 15/15 koopt icm een 13mm spruitstuk en dan een snelle uitlaat eronder ; Technigas Next, Homoet, Techno Estoril

als je dan nog niet 55 loopt, ontsteking op brom & bromkop

Geplaatst: 11 sep 2006 10:01
door ex-gast
dat doen mensen die hard willen trekken maar niet willen opvallen

werkt egt leuk : door de std pijp word de powerband naar beneden geschoven waardoor met de juiste afstelling heel veel koppel onderin word gehaald