Berichtdoor Siebmeister » 29 okt 2023 11:10
Ik kon een tijdje niet sleutelen, maar inmiddels weer wel.
De keerringen zijn vervangen, het membraam heb ik maar weer standaard Tomos op gezet in plaats van Polini membraam. De Pick-up ontsteking is goed afgesteld met 0,3mm tussen vliegwiel en pick-up. Er is geen valse lucht te bekennen (ook niet de middencarter pakking). Vraagteken veer was kapot, die is vervangen. Ik ben nu absoluut radeloos, alles zou goed moeten zijn en er zit al veel te veel geld in.
Met sproeier 62 is de bougie een mooie kleur. Hij valt ook niet meer uit bij vol gas, maar hij rijdt nog langzamer weg dan een wandelende oude vrouw. Er is iets goed mis met het vermogen van het blok en ik ben radeloos wat het nu nog kan zijn. Het enige wat ik nog kan bedenken is:
-Cilinder is niet goed (geen krassen, ziet er verder goed uit, was wel een snor cilinder origineel maar dat maakt geloof ik niet uit)
-BOBOtech aluminium zuiger kan niet goed in een gietijzeren cilinder?
-Ontsteking is niet goed? Deze is overgezet van mijn a55 zonder membraam naar nu mijn a52/a5 met membraam, inclusief CDI. Misschien zijn deze ontstekingen/CDI niet geschikt voor een membraam cilinder?
Eenmaal rond de ~30 wil hij wel beter rijden, met een top van ~48.
0-30 gaat echt nog 5x slomer dan op een fiets.
Alle suggesties zijn op dit punt welkom, ik ben zelf radeloos.