Pagina 1 van 2
Luchtfilter
Geplaatst: 25 jun 2006 20:09
door skater_07
Hallo tomos freaks,
Ik wil misschien mijn *standaard luchtifilter vervangen door een andere filter die ik in de winkel zag staan. Dit is een kleine luchtfilter soort kegel vormig. Ik zie hem hier ook wel eens op een plaatje staan. Maar wat is het voordeel van z'n snellere luchtflter ??
Geplaatst: 25 jun 2006 20:13
door skater_07
het gaat om deze luchtfilter, of iig deze soort.
mijn setup is helemaal *standaard snor ik heb alleen een *standaard brom uitlaat er onder en een 24 tands achtertandwiel.
Geplaatst: 25 jun 2006 20:20
door Volty
Hij laat meer lucht door, en maakt een grappig geluid.
Dat kan je als voordeel zien, maar hij gaat meer verbruiken en de politie vindt het 'grappige geluid' ook vrij interessant.
Geplaatst: 25 jun 2006 20:21
door Tomos_Power1
dat is een power 1 powerfilter, je zuigt meer lucht aan , kan je gebruiken om het beter af te stellen , je hebt vet geluid ...
Geplaatst: 25 jun 2006 20:32
door skater_07
heeft het ook nog voordeel met snelheid of optrekken ??
Geplaatst: 25 jun 2006 21:00
door freaky_Tomos
dat is een power 1 powerfilter, je zuigt meer lucht aan , kan je gebruiken om het beter af te stellen , je hebt vet geluid ...
niks beter afstellen, als jij beter kan afstellen met zoon filter dan kan je simpelweg niet afstellen want afstellen gaat ook met een std luchfilter.
@ skater: het filter laat meer lucht door waardoor je ook een grotere sproeier moet monteren, voordeel: je gaat er simpelweg harder van en trekt wat harder op
Geplaatst: 26 jun 2006 08:51
door skater_07
hoe veel harder zal het gaan,?? 5km/h of 15 km/h
Geplaatst: 26 jun 2006 10:33
door poekelen
1 / 3 km/h
Geplaatst: 26 jun 2006 11:48
door skater_07
zo zo dat is niet veel, hoe duur is een die soort luchtflter ongeveer ?
Geplaatst: 26 jun 2006 15:58
door freaky_Tomos
nou poekel dat is niet zo hoor, je schiet er wel degelijk wat mee op: 10km cker weten
Geplaatst: 26 jun 2006 16:07
door Multifix
op een standaard cilinder niet
op een standaard cilinder scheelt het niet veel. het is eigenlijk bedoelt voor op 70cc.
Op een standaard cilinder rijdt ie misschien 1km harder, hij trekt ietsje harder (ook nauwelijks merkbaar). En hij maakt een leuk geluid. (dit geluid is wel erg hard!)
waarschijnlijk kost ie rond de 15 euro
Geplaatst: 26 jun 2006 16:10
door freaky_Tomos
ja een powerfilter is inderdaad bedoelt voor de cilinders met meer cc omdat deze cilinders meer mengsel verbranden moet je ook voor meer lucht zorgen, simpelweg door een powerfilter te grebruiken
Geplaatst: 26 jun 2006 17:01
door skater_07
oooh oke !
Geplaatst: 26 jun 2006 17:14
door freaky_Tomos
een gaatje bijboren in je std lichtfilter is voldoende en je merkt geen geluidstoename.
er zit 1 aanzuigat in je luchtfilter, boor er 1 gaatje van 5mm naast en je kunt al een grotere sproeier monteren, wat weer resulteert in wat harder optrekken etc
Geplaatst: 26 jun 2006 17:37
door ToMat
Ik heb standaard setup op een *standaard snel en een 10 mm bing carb na.
Door die powerfilter ging ik op zn minst 10 km/u harder.
Het kan wel degelijk veel schelen.
Geplaatst: 26 jun 2006 17:40
door skater_07
oke, en wat nou als ik in plaats van een powerfilter een bullet uitlaat onder hang. Heeft dat nog zin qua snelheid en optrekken ?
Geplaatst: 26 jun 2006 18:47
door Joop56
qua snelheid wel, optrekken niet dat ik weet, maar ik denk het niet
Geplaatst: 26 jun 2006 19:18
door skater_07
heeft een bullet meer voordeel dan een powerfilter of niet ?
Geplaatst: 26 jun 2006 20:20
door Multifix
zeker!
bullet maakt minder hard en mooier geluid (vin ik)
een bullet ziet er netjes uit, en met een bullet rij je ongeveer 40-45 (als je voor de rest standaard rijdt)
Geplaatst: 27 jun 2006 09:26
door skater_07
OKe, hoe hard rijd ik dan alles is *standaard ik heb alleen en achtertandwiel van 22. hoe hard rijd ik met dat tandwiel?
Of moet ik een ander tandwiel nemen?