Pagina 1 van 1

blok te warm en rateld

Geplaatst: 06 jul 2006 22:06
door Frank
hallo,

ik heb gister ff een tomosje (a35 orgineel) kunne kope voor weinig. Nu moest er wel ff wat aan gebeuren. Het probleem is als ik stil sta en hij loopt mooi stationair, hoor ik een geratel in het blok. Toen voelde ik aan het blok, wat bleek het blok was gloeiend heet, bijna nog warmer dan de uitlaat. Ik heb gelijk de olie vervangen. Maar ik hou nog het zelfde probleem. Toen wou ik het blok los halen maar die kap zat er steenvast op (heb de schroevn er wel uitgehaald).... :? Nu weet ik dus niet wat die ratel is, en waarom het blok zo warm wordt. En de overschakeling gaat ook niet zo soepel hij komt eerst heel hoog in toeren en schakeld dan pas over. Als iemand weet wat er aan de hand is, ik las al wel iets over een koppelings veer, maar kun je die zelf makkelijk vervangen?

gr frank

Geplaatst: 07 jul 2006 00:01
door Tossie
Als echt alle schroeven eruit zijn kan je beste even met een rubberen! hamer ertegenaan tikken, het kan namelijk zijn dat er een pakking tussen zit.

En loopt de brommer erg hoog stationair?
Dan kan het zijn dat de koppeling al gaat aangrijpen en deze wordt dan uiteraard warm...

Wat is de setup v.d brommer?

Geplaatst: 07 jul 2006 20:30
door Frank
jha met die kap zal ik ff proberen. Verder heb ik de brommer perfect stationair afgesteld dus dat zal het niet zijn.

alles is gewoon orgineel (brom) tomos.

duss...

Geplaatst: 11 jul 2006 18:39
door Frank
maar ik had nog een vraag, het duurt best lang voordat hij overschakeld, en hij komt in de 1e versnelling ook heel hoog in toeren, en als iemand aanhangt heeft die helemaal geen kracht om over te schakelen, is dan de koppeling naar de kloten ofzo :?:

Geplaatst: 11 jul 2006 19:30
door Rick
je vraagtekenveer is zowieso kapot, en miss ook je koppeling wel helemaal gaar.

Geplaatst: 11 jul 2006 22:53
door Frank
oke zal ff kijke,

bedankt

Geplaatst: 14 jul 2006 15:33
door freak
dat laat overschakelen zit um vaak in dat vraag teken veertje.
dat het blok zo heet word is teweinig olie of verkeerde olie.
dat klapperende geluid zal je koppeling zijn die aangrijpt.