Pagina 1 van 1

Tomos Afvoeren

Geplaatst: 30 jul 2006 19:29
door Robin
Ik ben me vertrouwen dik in de tomos verloren. Ik heb sinds eind 2005/ begin 2006 een nieuwe tomos gekocht. Maar dat is sinds die tijd echt een miskoop geweest. Ik ben het gekloot aan die tomos nou wel spuigzat.
Nou zijn er waarschijnlijk mensen die zeggen ga terug naar die dealer waar je hem gekocht hebt. Ik zeg dat ik er nooit meer terug gaat hij heeft vanaf het begin al een gare tomos geleverd en dit kan ik namelijk niet meer aantonen dat dit zo was. Vanaf het begin stotterd de tomos en loopt hij nogal op zeer hoge toeren. Dit was ook al zo dat hij begrenst is geweest. Ik word het kopen van steeds nieuwe onderdelen nou erg spuigzat en ga hem nou de deur uitdoen en inruilen voor wat anders.

Ik heb het stotter probleem verder wel opgelost maar hij loopt nog steeds op zeer hoge toeren. Ik ga daarom me tomos weer helemaal standaard maken en inruilen.

Ik heb het volgende allemaal weleens gekocht:
(dus rekenen maar uit wat zonder van het geld was om daar aan te besteden.)

Pakkingen
Nieuwe uitlaat
Bromkop
Nieuw luchtfilter omdat die andere bewerkt had
nieuwe luchtbuisje omdat die andere bewerkt had
Nieuwe ontsteking
Nieuwe Bobine
Nieuwe spruitstuk
Andere carters omdat ik gezeik had met de voetpakking van het nieuwe type.
Echt heel veel plezier heb ik er nog niet van kunnen hebben. Hij heeft me wel een paar keer naar me werk gebruikt maar niet op een normale manier.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij hopelijk niet te veel toeren meer draait?
Zat zelf te denken om de timingen te verlagen zodat ie slommer word.

Ik wil de snor zuiger en kop weer terug plaatsen
Ik wil de S-bocht uitlaat weer terug plaatsen
en dat was het.
En in me cilinder wil ik de inlaat kanaal van het spruitstuk meer gaan vernauwen.

Geplaatst: 30 jul 2006 21:20
door Robin
Topic kan dicht, heb toch maar besloten om door te gaan.
Heb een nieuwe cilinder besteld, vond dit wat goedkoper dan 1000 euro te betalen voor een nieuwe scooter.
Ga me blokje maar reviseren, zit niks anders op.

Geplaatst: 30 jul 2006 22:25
door Volty
Als ik een tip mag geven; hoge toeren klinkt als valse lucht. Dat is heel makkelijk op te sporen met een busje deodorant. Spuit het op plekken waar valse lucht aangezogen kan worden, en als je brommer dan anders gaat lopen weet je het.

Verder gaat ie volgens verzoek op slot. (waarbij ik me afvraag wat een nieuwe cilinder helpt tegen hoog in toeren lopen).