Pagina 1 van 1
Binnekort 16 dus een scooter en vraag voor de tomos rijders
Geplaatst: 17 sep 2006 22:12
door Spinner T
Ik ben over 2 en halfe maand 16 en jah dan gaat me stiekem rij moatie met pijn weg maar ik ben eingelijk ook wat te groot voor een brommertje.Nu heb ik een vraag kan iemand mij een lijst geven met dre 10 belangrijkte punten waar je bij op moet letten bij een watergekoelde Aprilia Sr? alvast bedankt
MVG Marcel
Geplaatst: 18 sep 2006 18:17
door thomash
hmm een vriend van mij heeft een sr d tech en waar je goed opletten moet is dat alle slangen goed vast zitten, het injectie systeem goed is en vooral dat hij z'n beurtjes heeft gehad, een sr is niet echt een brommer voor de beunhaas.
Geplaatst: 18 sep 2006 18:31
door Robin
Moet je vooral een injectie nemen, je hebt er alleen maar gezeik mee en je kan constant weer terug naar je dealer.
Geplaatst: 18 sep 2006 18:33
door Joop56
Moet goed starten
Geen rare geluiden
Hij moet goed rijden, dus niet inhouden en dan ineens oppakken
Let op beschadigingen
Niet gestolen zijn
etc
etc
etc
etc
Geplaatst: 18 sep 2006 18:54
door Multifix
Het beste kan je denk ik gaan voor een ouwere SR met een mina horizontaal blok.
Ik heb niks van ervaring met di-techt ofzo, maar ik vind het niks
Het ouwe minarelli blok zit simpeler in elkaar en zijn veel meer onderdelen voor. En is veel beter op te voeren

Geplaatst: 23 okt 2006 21:17
door nearox
juist minarelli horizontaal moet je hebben liefst nog dd ook (dubbel schijfrem voor en achter)waar je op moet letten km stand niet teveel gekke geluiden en of alles wel naar behoren werkt banden endsoow bouten mogen er niet vast gerot uitzien
Geplaatst: 23 okt 2006 23:26
door Kwekkeboomkroket
Even je stuur loslaten en kijken of hij wel recht rijd, een kromme voorvork wil je niet. De remmen, of er geen speling op het balhoofd zit. Dat die geen olie lekt oid.
Geplaatst: 24 okt 2006 12:39
door vdWal
zijn een hoop punte.. om op te lette maar te groot voor je tomos.. ik ben 1.95.. en heb nergens moeite mee

Geplaatst: 24 okt 2006 17:36
door jboy
ja maar jij hebt ook een laag stuurtje dus dat helpt al een stuk

want daar moet je ietss langer voor wezen voor dat....

sorry ik ben offtopic bezig...
Geplaatst: 28 okt 2006 17:56
door Spinner T
Tnx voor de tips enzo jongens maar te groot bedoel ik mee dat ik laatst in het winkel centrum reed en dan kun je je zelf zien in de ramen en dat ziet er dan niet uit

hoe je er op zit ik ben ook rond de 1.90 heb ook geen kl8e met me rug enzo dat niet

maar in voordeel met tommy's je trekt ze heel wat sneler op het 8ter wiel dan scooters
Kalm an doen

Geplaatst: 28 okt 2006 18:47
door frankey16
hoe je erop zit moet je zelf wete ik vind het er wel vet uitzien een brommer is stukke beter dan die 100% plastic dingen (dat ziet er toch niet uit)
Geplaatst: 28 okt 2006 19:40
door jroen_tomos
gemotoriseerde tupperware fiets

haha
Geplaatst: 28 okt 2006 20:36
door Boekbak
is goud!
maarja, het belangrijkste is gewoon, niet met injectie nemen wat iemand anders al zegt. want dat is gewoon kl*te
Geplaatst: 28 okt 2006 20:41
door Kwekkeboomkroket
is goud!
maarja, het belangrijkste is gewoon, niet met injectie nemen wat iemand anders al zegt. want dat is gewoon kl*te
Nouja de piaggio purejet werkt best goed hoor, je moet alleen de tsdi van peugeot nooit van je leven nemen, en als zeker niet tweede hands. oja, ook geen injectie nemen als je wilt opfokken (en dat wil je).
Geplaatst: 28 okt 2006 21:28
door Boekbak
ja precies dat bedoel ik ook, zodra je dan gaat sleutelen wordy het niet meer te controleren...
Geplaatst: 29 okt 2006 09:02
door chief
he als je dan echt een serieuze brommer wil koop dan een ks 80 zundapp of een mbx 80

Geplaatst: 30 dec 2006 00:52
door Ciedric
Een Kreidler met een SB 50 of 60cc wil anders ook wel gaan

Geplaatst: 30 dec 2006 10:37
door pieter ZUNDAPP
he als je dan echt een serieuze brommer wil koop dan een ks 80 zundapp of een mbx 80

ks80 loopt standaard 80 km/h met een 100 cc een krappe 100 ,snelste zijn de 116 cc ( parmakit ) maar houd echt bij 110km/h op ,blok is te laag toerig gebouwd
Een ks 50 ( motorfietsje ,5 bak enz ) loop standaard al gauw 90km/h ,tandje groter ,ander uitlaatje en ze lopen vlot 100 ( echte digi km/h )
snelste was 117 met dik 12000 toeren geheel orgineel op 1 tandje meer voor ( oke plat op de tank in de beneluxtunnel ,maar wel met 40 jaar ,2.05 mtr en 130 kg
Neem je bv ook nog een 70 cc watergekoelde zeta op je dapp ,houd niemand je bij ( 115 echte km )
sorry voor het offtopic
Maar belangrijkste is van die rs-jes is het schakelen wat soms erg belabberd kan zijn eea uitgesleten ,blijf je altijd misschakelen > revisie hiervan erg duur

Geplaatst: 01 jan 2007 23:18
door Robin
Moet goed starten
Geen rare geluiden
Hij moet goed rijden, dus niet inhouden en dan ineens oppakken
Let op beschadigingen
Niet gestolen zijn
etc
etc
etc
etc
Hij kan wel goed starten, wilt nog niet zeggen dat ie niet gaar is.
Zou echt aanraden om de verkoper de carterkap eraf te laten halen.
En dan goed naar alles kijken of het er goed uit ziet. Niet dat je gaat rijden en dat je naar 1 maand alles moet gaan vervangen zoals, v-snaar, rollen, koppeling, cilinder. Let trouwens op de prijs, of dit niet te goedkoop is of juist dat de prijs te duur is wat je ervoor krijgt.
Geplaatst: 02 jan 2007 00:24
door Bram112
Maar ik dacht dat je tomos gejat was?