Pagina 1 van 2

Revival met 65CC maar toch geen snelheid

Geplaatst: 05 okt 2006 08:52
door frankey16
Mijn revival is niet vooruit te branden.

zit 65CC airsal op en 17mm carbr maat70 sproeier Tandwildverhoud Voor: stand, Achter: 22 uitlaat: snelle sigaar Top: 55

ik verneem helemaal nix van die power

Hoe kan dat? Ik denk wat hij lult is onmogelijk

En wat moet ik doen om hem 60- 65 te late lope

De brommer boer zegt Tandwiel 22 acther is niet zo goed voor de motor word veel te veel belast en zegt als ik NO28 achter doe dat ie dan op hogere snelheden ook beter doortrekt

plz geef wat bruikbare andwoorden alvast bedankt


en sorry voor kaping van topic :P

Geplaatst: 05 okt 2006 09:13
door Boekbak
spruitstuk is welke maat?
en met die snelle sigaar moet je ook niet verwachten om boven de 55 uit te komen, andere uitlaat zou wel gepast zijn.

Groeten,

Geplaatst: 05 okt 2006 09:49
door Kwekkeboomkroket
Koop een andere uitlaat zo'n sigaar ziet er niet uit!

Geplaatst: 05 okt 2006 11:10
door Tossie
Deze uitlaat is bedoeld als een vervanging voor de standaard, met iets meer topsnelheid. Als je dus echt prestatie's wilt zul je aan een andere kunnen denken.

Je kan ook wel een 17mm nemen maar als je spruitstuk gewoon origineel is verneem je er alsnog niks van.

Geplaatst: 05 okt 2006 12:16
door frankey16
spruitstuk is 12

Geplaatst: 05 okt 2006 12:46
door Tossie
Je zegt een 17mm carb. Van welk merk is dit eigenlijk?

Geplaatst: 05 okt 2006 13:46
door frankey16
een 16,16 mm Delorto, met spruitstuk 12, 60CC airsal, sproeier 70

dit zou toch hard moeten trekke snap er nix van

Geplaatst: 05 okt 2006 13:49
door jroen_tomos
je moet je spruitstuk dan ook vergroten naar 16mm als je 16/16mm carb erop zet, anders heeft het geen nut

Geplaatst: 05 okt 2006 13:51
door frankey16
snap er nix van dit zou goed moeten zijn brommer specialist zei dat no12 wel goed was ik verneem wel wat in trekkracht maar niet het optimale als er een 16 in komt te zitten verneem ik dan harde power?

Geplaatst: 05 okt 2006 14:04
door Brian Tomos
En de mijne rijdt lekker helemaal perfect met een 70cc dmp alleen ik moet dit effe weten.

Op deze setup rijdt mijn revival op de autoteller ( ging laats eeen stuk de snelweg op effe busbaan racen) 90 maar mijn setup is nu 70cc dmp 250 km ingereden 16/16 dellorto, en een 16/16 spruitstuk en een polinie mebraam er zit nu een sproeier 74 in.

frankey je moet alles aanpassen je kan niet een groter carb op een klein spruitstuk wausi kijk naar mijn setup precies op elkaar afgesteld, knuttsel effe veder koop nog effe een spruitstuk en een doppler mebraam enne sukkel waarom pickte je mijn topic laats in met je kk onzin .

Geplaatst: 05 okt 2006 14:06
door Brian Tomos
Mijn revival rijdt perfect Geen vastloper of een warmloper neej niks gewwon lekker rustig beginnen met inrijden en dan elke keer ietsje meer gaan met je brommer hij is nu ook nog niet helemaal ingereden als ik klaar ben dan hoor je me alleen voorbei komen je ziet me niet. Zo fucking snel gaan die revival het snelse tomos blok die er is

Geplaatst: 05 okt 2006 14:08
door frankey16
omdat ik jaloers op jou ben met je 80 KM/h ^^ maar wat voor spruitstuk raad je me aan? en kan ik hem montere zonder de cil eraf te hale

en dat doppler membraan is dat echt nodig is alleen spruitstuk niet genoeg

Geplaatst: 05 okt 2006 14:55
door Brian Tomos
neej dat hoeft niet je moet alleen effe je hdkop eraf halen dan kan je je cilinder iets omhoog doen tot je spruitstuk tegen het oliekraampje komt en dan moet je het spruitstuk eraf halen en als je een 16/16 carb hebt dan is het ook het beste om een 16/16 spruistuk te maken van je oude 12 mm spruistuk en een polinie mebraam is beter voor je cilinder en is weer een beetjuh meer trekkracht en power je weet toch en dat is wat jij toch ook wil kijk een tomos revival ze zijn iets steviger gebouwd en ook iets zwaarder dus het beste is gewoon een 70cc erop zetten en helemaal overnieuwe beginnen ik weet wel een heel goed merk cilinder dmp je kan de kraag van het cilinder er zo opschuiven op je opzetstuk onder je frame en luister nou het is heel belangrijk dat je nog steeds af en toe een dopje olie in je tank gooit is goed voor je cilinder,.
Dus gewoon je orgineel spruiststuk ( die rechts onder je frame vandaan komt) uitboren naar 16 mm gaat heel makkelijk en erg snel

Geplaatst: 05 okt 2006 15:10
door frankey16
Die cilinder houd ik is 63.7 CC opzich wel een hard cilindertje en ik hoef niet zo snel als jou, ik wil power voor de 65-70 KM/h. Ok bedankt voor de Reply de operatie klinkt best moeilijk denk dat ik wel een dagje aan het sluetele ben :P als ik maar ook echt reslutaat boek naa de uitboring

Geplaatst: 05 okt 2006 15:14
door jroen_tomos
als je een 16/16 carb hebt dan is het ook het beste om een 16/16 spruistuk te maken van je oude 12 mm spruistuk
Dat gaat denk ik niet lukken... :roll:
gewoon ff een 15mm spruitstuk kopen en dan uitboren of een 16mm spruitstuk kopen (weet alleen niet of die er zijn)

Geplaatst: 05 okt 2006 16:18
door frankey16
zal ik doen verheug me er al op hoeveel POWER meer krijg ik dan

Geplaatst: 05 okt 2006 17:19
door Brian Tomos
Heej wlke bouwjaar is de revival?

Reedt de revival hiervoor ook al zo zacht?

En de revival moet ook al zit er zo een uitlaat onder hij moet hard boeken.

de mijne reedt helemaal standaardt met alleen een race uitlaat en een gaasfilter, en sproeioer 68 60

Enne waarom lukte het bij mij weldan een standaard spruistuk vergroten naar 16/16

Geplaatst: 05 okt 2006 17:24
door frankey16
bouwjaar is 2003 waarom eigelijk? ja en met 50CC trektje die ook niet goed maar kwam door tandwiel 22 achter denk nu met de 65 CC trekt ie iets beter maar niet denderent met spruit 16 wel?

Geplaatst: 05 okt 2006 17:25
door jroen_tomos

Enne waarom lukte het bij mij weldan een standaard spruistuk vergroten naar 16/16
hoeveel mm heb je over?

Geplaatst: 05 okt 2006 18:13
door freaky_Tomos
geloof mij nou maar dat het door je uitlaat komt :wink:

had ik ook ik reed met een terugloop uitlaat waar op een gegeven moment een gat in zat.
toen heb ik me std uitlaat er voor 2dagen onder gehad, dit reed voor geen meter:
1. inhouden
2. slecht overschakelen
3. lage top

Dit komt omdat alle uitlaat gassen van 65 cc niet door dat kleine tuutje kunnen wat aan het uiteinde van je uitlaat zit.

conclusie: je cilinder krijgt teveel tegendruk van alle uitlaatgassen die blijfen hangen in je uitlaat.

op een gegeven moment dacht ik hieraan terwijl ik op me brommer reed, hier had ik immers alle tijd voor omdat hij fucking langzaam reed :lol:
toen ben ik gestopt en heb ik geprobeert me demper eruit te trekken zodat tie ze gassen kwijt ken :twisted:
maar dit lukte niet :roll:

thuis heb ik een oude demper gepakt en heb ik aan het einde een gaatje van 8mm geboort naast me originele tuutje, dat loste al mijn problemen op.

mischien iet voor jouw :?: