Pagina 1 van 2
hoe krukas opvullen
Geplaatst: 09 okt 2006 11:20
door tm-tuning
heej mensen ik ga nu een helemaal nieuw project beginnen en ga maar eens eerst me blok flink onder handen nemen.
ik ga mijn krukas strax opvullen en heeft iemand daar een beetje ervaring meej? bijv. hoe je het beste te werk kunt gaan en welke materiaal je het beste kunt gebruiken
alvast bedankt, groetjes
Geplaatst: 09 okt 2006 19:33
door chief
ik heb mijn krukas met kurk op gevuld werkt perfect

Geplaatst: 09 okt 2006 20:13
door Tomos_Power1
ik heb mijn krukas met kurk op gevuld werkt perfect

dan heb jij zeker een kurkas

Geplaatst: 10 okt 2006 07:39
door tm-tuning
haha ja ik heb hier het forum een beetje rond gespeurd en zie dat veel mensen kurk gebruiken. dus ik denk dati k dat ook doe, maar waar heb je die kurk gehaald? gewoon van een wijnfles of???
alvast bedankt
laterss
Geplaatst: 10 okt 2006 10:27
door fido
Dat kan best als dat past, je moet hem wss wel even op maat snijden..
Je zou ook twee teflon-bussen kunnen (laten) draaien en die erin slaan.
Geplaatst: 10 okt 2006 15:12
door TQ Rider
helpt dat nou erg veel? en wat helpt het?
Geplaatst: 10 okt 2006 17:45
door chief
ja want de carter compressie neemt toe,waardoor de vullingsgraad toeneemt en als dat gebeurd krijg je meer vermogen

Geplaatst: 10 okt 2006 18:59
door fido
Volgens mij helpt het alleen echt als je je carters een stuk hebt uitgefreest, bij grotere cillinders dus..
Anders loopt het bagger..schijnt...
Geplaatst: 10 okt 2006 19:26
door tm-tuning
ja maar ik ga mijn carters tog flink onder handen nemen dus dat moet goed komen
mensen bedankt

Geplaatst: 10 okt 2006 19:27
door Tossie
Mooi dat het duidelijk is, dan kan hier namelijk een slot op

Geplaatst: 10 okt 2006 21:21
door Vuile Beunkoe
nee geen slot..
meningen in pro wereld zijn nm verdeeld over de carterdruk.
ik wil ervaringen horen. voor en na.
Geplaatst: 10 okt 2006 22:51
door Tomos_Power1
het heeft alleen nut op een snelle setup!
redelijk std setup heeft het geen nut
Geplaatst: 10 okt 2006 23:04
door Tossie
Of het nut heeft is juist de vraag, uit jouw reactie maak ik op dat het altijd zin heeft? Dat is dus niet zo... je kan ook een te hoge druk hebben, en dat is ook weer niet goed.
Geplaatst: 11 okt 2006 08:36
door Vuile Beunkoe
het heeft alleen nut op een snelle setup!
redelijk std setup heeft het geen nut
je bl44t.

Geplaatst: 11 okt 2006 09:01
door Tomos_Power1
Of het nut heeft is juist de vraag, uit jouw reactie maak ik op dat het altijd zin heeft? Dat is dus niet zo... je kan ook een te hoge druk hebben, en dat is ook weer niet goed.
nee, alleen zin op een snelle setup, het heeft totaal geen zin om je krukas op te vullen als je alleen een bullet en en 28 atw hebt bijvoorbeeld.
dat bedoel ik te zeggen, en het kost ook nog is veel tijd
Geplaatst: 11 okt 2006 09:03
door Vuile Beunkoe
je bl44t.

Geplaatst: 11 okt 2006 09:07
door Tomos_Power1
waarom ga jij altijd offtopic?
waarom blaat ik nou weer, tis gewoon zo...
Geplaatst: 11 okt 2006 09:41
door Vuile Beunkoe
dit is zo ontopic als het maar kan.
Denk je er wel overna hoe 2takt werkt? Wat de voor en nadelen, eigenschappen van hoog/lage carterdruk is?
Blijkbaar niet. Op je standaard setup kan je ook best je druk en flow optimaliseren, en regelen voor de prestaties die jij wilt. het kan ook voor een 65airsal, maar imo is dat ook het niet waard.
Mja wie ben ik, om mijn kennis/theorieen als waar te beschouwen...
edit zon reactie van hoge carterdruk is alleen goed op andere setup, is net zon reactie als : ik ga sneller van een grotere sproeier.
Geplaatst: 11 okt 2006 21:43
door Tomos_Power1
het heeft gewoon weinig zin om het te doen op een std setup, wat bereik je ermee?!
kan je m beter eerst verder tunen
Geplaatst: 11 okt 2006 22:27
door TQ Rider
Alle kleine beetjes helpen
