Pagina 1 van 1

ff paar vraagjes

Geplaatst: 13 okt 2006 19:04
door sicktuning
ik heb nu een snor, met alleen nog bromuitlaat
morgen ga ik een beetje verder
ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40
of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen.
en ik ga grotere sproeier kope en erop zetten. is dit erg belangrijk om te doen en kan ik dat gwoon bij de brommerboer halen denk ik wel
en dan ook maar kleiner tandwiel, 26,

gr thom

Geplaatst: 14 okt 2006 00:23
door C. van Klaveren
Heb je een orginele Brom uitlaat ?
Wat voor sproeier zit er in ?
Hoe snel loopt hij nu ?
Trek hij vlot op ?

Het is niet zo simpel om hem goed draaiend, startend en snel te krijgen.

Een iets verkeerde maat sproeier scheelt al 5 `a 10 Km.

Dus rustig aan, precies werken en alles opschrijven wat je doet.
Een soort dagboek bijhouden. Het werkt in je voordeel.

Veel plezier.
Preciesie dwingt respect af, niet de missers die je maakt.

Re: ff paar vraagjes

Geplaatst: 14 okt 2006 10:59
door shadowranger
...(knip)..ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40 of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen....(knip)...gr thom
Spruitstuk ontgrenzen is niet moeilijk. Neem een buisje van dezelfde binnendiameter als de buitenwerkse maat van je spruitstuk met een twee keer zo grote lengte als die van de begrenzingsbus. Een M6 moer in de opening vanaf het membraam laten zakken en een M6 bout en carrosseriering aan de andere kant en je hebt een prachtig stukje gereedschap om je begrenzer eruit "te trekken". WD40 heb je imo niet nodig. Zo vast zit deze bus niet als je het doet op bovenstaande wijze.

Zie ook mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suc6.

Geplaatst: 14 okt 2006 11:35
door sicktuning
tnx voor je reactie, k ga het vanmiddag probere ik laat nog wel wat horen

Geplaatst: 14 okt 2006 20:01
door sicktuning
ik heb alleen nog grotere sproeier gedaan, maat 54, ik had 50
maar ik heb iets fout gedaan neem ik aan want ik rij nu maar 20!
normaal 40
weet iemand het probleem, tnx gr thom

Geplaatst: 14 okt 2006 20:10
door jroen_tomos
Is je sproeier niet te groot? Hij liep toch goed? Waarom wil je dan je sproeier vergroten?

Geplaatst: 14 okt 2006 20:14
door sicktuning
hij maakt een vrij hard ruisend geluid als ik op maximale snelheid rijd,
en sommige mensen zeggen dat ik grotere sproeier moet,
dus ik wilde het eens proberen, maar als ik niet achter het probleem kom en het niet kan fixen
dan zet ik de oude sproeier er weer op en kijke of ie het dan doet

Geplaatst: 14 okt 2006 20:17
door jroen_tomos
Probeer 52 is.. maar k denk dat je gwoon 50 erin moet houden..

Geplaatst: 14 okt 2006 20:49
door shadowranger
@ sicktuning: Voor zover ik het nu begrijp, heb je van een standaard snorfiets alleen het spruitstuk ontgrenst en een bromuitlaat gemonteerd. Maar je carb is nog steeds een 14/9 dellortho? Dan zit daar ook een probleem, want alleen ontgrenzen van je spruitstuk helpt niet. Je moet dan ook een andere carburateur nemen (bijv. 14/12 of 15/15). Wat jroen_tomos zegt is ook mogelijk, je had eerst met de sproeier die erin zat proberen wat deze deed. Wellicht heb je nu teveel mengsel, waardoor je tos "verzuipt". Je kan ook de begrenzing nog uit je filterbox slopen waardoor de mengselverhouding weer wat beter wordt, maar ik denk dat het de 14/9 carburateur de oorzaak nu is, als je tos voor de ontgrenzing wel goed liep.

't Is een kwestie van goed lezen en zoeken op dit forum, want er staan diverse topics over het opvoeren/ ontgrenzen van snorfietsen beschreven. Als je het één verandert heeft dat consequenties voor de rest.

BTW, dat ruisen lijkt mij iets van valse lucht? Is alles wel goed gasdicht?

Geplaatst: 14 okt 2006 21:23
door sicktuning
ik heb het spruitstuk NOG niet ontgrenst, en ik zet weer de 50 sproeier erop.
en ik heb nog een 14/9 dell, dus ik ga ook pas aan ontgrenzen en bromkoppen enzo doen na ik een 14/12 of 15/15 heb gemonteerd
dat lijkt me wel t beste dan, eerst betere carb en dan de rest

Geplaatst: 23 okt 2006 12:56
door chief
die 14/9 is een uitstekende basis om er een 15/15 van te maken met de dremel en een blik bier :wink: doe ik zelf ook altijd

Geplaatst: 23 okt 2006 13:41
door Vuile Beunkoe
die 14/9 is een uitstekende basis om er een 15/15 van te maken met de dremel en een blik bier :wink: doe ik zelf ook altijd
aub dremel dan niet, maar uitdraaien/boren

en al helemaal niet met bier erbij :')

Geplaatst: 23 okt 2006 13:57
door chief
ja wel bier er bij is leuk daar kun je heel creatief van worden en ja draaien is zeker beter maar als ik een draaibank in de schuur zet staat de schuur vol :wink:

Geplaatst: 23 okt 2006 19:18
door sicktuning
waar hebben jullie het over:P

Geplaatst: 23 okt 2006 19:26
door Tossie
Dat heet offtopic geblaat, had je nog vragen die onbeandwoord zijn?

Re: ff paar vraagjes

Geplaatst: 23 okt 2006 21:42
door divided
...(knip)..ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40 of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen....(knip)...gr thom
Spruitstuk ontgrenzen is niet moeilijk. Neem een buisje van dezelfde binnendiameter als de buitenwerkse maat van je spruitstuk met een twee keer zo grote lengte als die van de begrenzingsbus. Een M6 moer in de opening vanaf het membraam laten zakken en een M6 bout en carrosseriering aan de andere kant en je hebt een prachtig stukje gereedschap om je begrenzer eruit "te trekken". WD40 heb je imo niet nodig. Zo vast zit deze bus niet als je het doet op bovenstaande wijze.

Zie ook mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suc6.
haha deze is mooi.
creatief bedacht zal vast goed werken :)

btw levert dat ook resultaat met een std carb 9/12

Re: ff paar vraagjes

Geplaatst: 24 okt 2006 17:30
door shadowranger
haha deze is mooi.
creatief bedacht zal vast goed werken :)

btw levert dat ook resultaat met een std carb 9/12
Je kan enkele kilometers per uur winnen, maar het is beter om je carb ook te vervangen door een groter exemplaar (bijv 14/12 of 15/15), anders wordt je nog begrensd. :roll: