Pagina 1 van 1
van 25 naar 50 cc
Geplaatst: 18 okt 2006 20:14
door roy
hey hey,
ik heb een vraagje,
ik wil van 25 naar 50 cc heb alle spullen al. maar welke sproeiers moet ik ongeveer halen? heb geen flauw idee...
iemand die me dat kan vertellen?
alvast bedankt!
Geplaatst: 18 okt 2006 20:16
door Vuile Beunkoe
er bestaat geen 25cc.
Je wil van snor naar brom setup? Misschien kan je even rondkijken in dit subforum, dit onderwerp wordt vaak behandeld
Geplaatst: 18 okt 2006 20:19
door roy
ja van snor naar brom.
Geplaatst: 18 okt 2006 20:33
door roy
las ook iets van ontsteking vroeger zetten? iemand meer info?
Geplaatst: 18 okt 2006 21:04
door shadowranger
er bestaat geen 25cc.
Je wil van snor naar brom setup? Misschien kan je even rondkijken in dit subforum, dit onderwerp wordt vaak behandeld
25 cc is naar mijn mening de "oude" ei-cylinder S25 snorfiets. Deze heeft een kleinere zuiger (ik meen uit m'n hoofd 25 mm). Nu worden alle motoren met 38 mm zuigers uitgevoerd. Bij snorfietsen wordt in de kop een deel van de verbrandingskamer weggefreesd waardoor er minder compressie en vermogen is. Icm een begrenzer in het spruitstuk en een kleinere carburateur wordt op deze manier het vermogen van een snorfiets gedrukt.
@roy: Als je toch gaat ombouwen, misschien kun je beter investeren in een compleet ander blok met membraaminlaat. Icm elektronische ontsteking is zeker een aanrader.
Geplaatst: 18 okt 2006 21:17
door Vuile Beunkoe
ik heb verschillende ei cilinders gehad en gezien, en ze waren allemaal 38mm boring.
Geplaatst: 18 okt 2006 21:19
door TQ Rider
heb je ook de tandwielen van een brom en 2 versnellingen

Geplaatst: 18 okt 2006 21:20
door shadowranger
Collega van me heeft ook zo'n oude S25 gekocht. Volgens mij had hij het echt over een kleinere zuiger. Ik heb het niet met eigen ogen gezien en kan ook nergens op I-net een afbeelding vinden. Misschien heb je gelijk. Wordt bij deze kop dan ook een hap uitgefreesd?
Ik zal morgen eens bij hem kijken. Tos is nu bij schouwer.
Geplaatst: 18 okt 2006 21:24
door Vuile Beunkoe
nee
ik heb 2 verschillende type eicilinders gezien/gehad. bromversie met dichte spoelpoorten en 12mm inlaat, en een snor versie, open spoelers en 9mm inlaat.
cilinderkoppen waren hetzelfde
Geplaatst: 18 okt 2006 22:20
door nearox
zie ik dit verkeerd of is dit allemaal oftopic?
in orginele brom zit 52 maar alsje nog sneller uitlaatje ofzo neem moetje al snel 56
Geplaatst: 19 okt 2006 20:36
door shadowranger
nee
ik heb 2 verschillende type eicilinders gezien/gehad. bromversie met dichte spoelpoorten en 12mm inlaat, en een snor versie, open spoelers en 9mm inlaat.
cilinderkoppen waren hetzelfde
Heb het ff nagevraagd, je had gelijk.
Verder blijf ik bij wat ik in mijn eerdere postings heb gezegd.