Pagina 1 van 1
spruitstuk eraf halen
Geplaatst: 27 okt 2006 19:37
door sicktuning
misschien een beetje een domme vraag
maar hoe haal ik mijn spruitstuk eraf?
gr thom
Geplaatst: 27 okt 2006 19:47
door shadowranger
Met een (goede) tang de 4 breekbouten losdraaien bij de cylinder. Of ff Dremelen en een zaagsnede maken in de koppen van de bouten, zodat je een schroevendraaier kan gebruiken. Vervang de bouten met een soort met dezelfde lengte als je het weer gaat monteren.
Suc6
Geplaatst: 28 okt 2006 12:20
door Kwekkeboomkroket
De mijne zit met inbusbouten vast.
Geplaatst: 28 okt 2006 12:27
door shadowranger
De mijne zit met inbusbouten vast.
Dan zijn deze al eens vervangen geweest.

Geplaatst: 28 okt 2006 13:32
door sicktuning
ja inderdaard ik dacht al waar heeft shadowranger het over
bij mij ook imbusboutjes
hoe moet ik het dan doen want bij de cilinder zit ie met 2 imbusboutjes vast en 2 dingetjes waar je niet eens schroevendraaier of imbussleuteltje in kan doen
Geplaatst: 28 okt 2006 14:10
door Vuile Beunkoe
Met een (goede) tang de 4 breekbouten losdraaien bij de cylinder. Of ff Dremelen en een zaagsnede maken in de koppen van de bouten, zodat je een schroevendraaier kan gebruiken. Vervang de bouten met een soort met dezelfde lengte als je het weer gaat monteren.
Suc6
ff lezen wat er genoemd wordt

Geplaatst: 28 okt 2006 14:18
door sicktuning
hmm dus je moet gwoon de koppen van de boutjes zagen ofzo dat je er een schroevendraaier in kan stoppen?
Geplaatst: 28 okt 2006 14:21
door Vuile Beunkoe
als je nou eerst leest wat er staat, dan nadenkt wat je zojuist gelezen hebt, en het dan uitvoert ben je klaar.
Geplaatst: 29 okt 2006 11:58
door ex-gast
tussen de 2 afbreek boutjes waar sommige zo'n moeite mee hebben zitten 2 cartel ringetjes die het lostrillen voorkomen
die 2 cartel ringetjes kun je er tussenuit slaan met een goede schroevendraaier / bijtel enz
vaak kun je als je die 2 cartel ringetjes er tussen uit hebt geslaan de 2 afbreek boutjes er met je vingers uit draaien dan wel met een klein tangetje
spaart een hoop hoofdpijn en stress
Geplaatst: 30 okt 2006 16:46
door sicktuning
ok ik heb snedes gezaagd in de koppen en nu heb ik hem eraf
ik heb geprobeert hem te ontgrenzen op de manier die ook op het howto staat en ook op de spijker manier die ook op het howto staat.
allebei is me niet gelukt, ik heb het precies gedaan zoals beschreven
dus ik zoek nu een andere manier
ik denk dat ik gewoon ga verhitten onder het gasfornuis, hopen dat het dan lukt
Geplaatst: 30 okt 2006 18:55
door Marco
bij mijn tomos revival uit 2005, welke ik nieuw heb gekocht bij de dealer.
zat het spruitstuk gewoon vast met inbus boutjes.
dus dat hij dan als een's los is geweest lijkt me onlogisch.
Geplaatst: 30 okt 2006 20:19
door shadowranger
Zoals ik al eens in een ander topic aan je liet weten:
...(knip)..ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40 of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen....(knip)...gr thom
Spruitstuk ontgrenzen is niet moeilijk. Neem een buisje van dezelfde binnendiameter als de buitenwerkse maat van je spruitstuk met een twee keer zo grote lengte als die van de begrenzingsbus. Een M6 moer in de opening vanaf het membraam laten zakken en een M6 bout en carrosseriering aan de andere kant en je hebt een prachtig stukje gereedschap om je begrenzer eruit "te trekken". WD40 heb je imo niet nodig. Zo vast zit deze bus niet als je het doet op bovenstaande wijze.
Zie ook mijn foto's.
Suc6.
Heb je dit al geprobeert???
Edit: Je woont in Apeldoorn, ik ook. Ik wil je wel helpen met het ontgrenzen met mijn "trekkertje". Stuur me even een PB met je NAW gegevens. Kunnen we misschien iets afspreken.
