Pagina 1 van 2

eurokit tomos

Geplaatst: 24 dec 2004 21:22
door quadro
hoeveel slijtage brengt een 65cc eurokit toe aan je brommer? hoe erg slijt hij dan?

en hoe hard zou hij lopen met die 65cc eurokit, 16mm dellorto, malossi filter en een powerone uitlaat??

Geplaatst: 24 dec 2004 21:27
door tomosforum
Het slijt alijd!!
een 65 cc slijt wel iets meer dan een origneel maar dat hou je altijd!

Geplaatst: 24 dec 2004 21:29
door ex-tomosbezitter
Ten eerst welkom op het forum

Hoe hard je met die setup gaat rijden is nooit te zeggen. Het ligt echt aan vele factoren bijv afstelling en slijtage.

Een 70cc is voor een tomos nooit goed. Je bloktandwielen schijnen daar snel van te slijten totdat je geen tanwielen meer hebt. Deze tandwielen zijn best duur. Dus om het zo te zeggen slijt je je blok wel een heel stuk harder.

Geplaatst: 24 dec 2004 22:26
door quadro
ja k denk ik zal me eens aanmelden :lol:
maar is een 50cc eurokit dan een betere optie??

Geplaatst: 24 dec 2004 22:53
door ex-tomosbezitter
ja k denk ik zal me eens aanmelden :lol:
maar is een 50cc eurokit dan een betere optie??
Ja dat denk ik persoonlijk wel.
Het slijt wel harder dan een orginele cilinder. Maar minder dan 70cc
Met die 70cc trek je gelijk al dikke whielies, in iedergeval je houd hem moeilijk aan de grond.
ten tweede heeft die 70cc veel meer kracht dan het blokje houden kan.
Gewoon lekker 50cc houden met tomossen.

Geplaatst: 25 dec 2004 11:01
door Gast
ik kan nu al wheelies maken met mijn helemaal standaard tomos. maar een 50cc snel eurokit is een betere optie? zal hij dat ook harder optrekken??

Geplaatst: 25 dec 2004 12:02
door Snorro
malossi filter:
http://www.50cc.nl/zoek_res.asp?AN=1633 ... 04,%203842

kijk maar goed, en druk maar ff op dat uitroeptekentje acther die malossifilter... het is precies dezelfde die er standaard op zit, er staat ook dat uit uit bovenstaande 3 artikelen bestaat...

je koopt dus precies tzelfde als dat er al op zit, maar dan met een sticker... beetje duur voor een sticker lijkt me.

EDIT, VOLGENS MIJ HEB JE DE VRAAG NIET GOED GELEZEN, WANT DIT VRAAGT DE TS NIET. :wink:

Geplaatst: 25 dec 2004 12:09
door Shin Chan
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je met je brommer rijd...als je em niet vaak gebruikt kan je best een 70cc gebruiken..als je je brum echt veel gebruikt dan zou ik het niet doen

en met die setup die je net zei haal je makkelijk wel de 80...denk

Geplaatst: 25 dec 2004 14:33
door quadro
ik heb niet zon filtertje erop zitten? maar zon dikke (soort puchachtig). dus die filter is nieuw voor mij. maar ik wil zo rond de 75 80 rijden wat is dan de beste keuze:. ik heb al een powerone uitlaat.

plaats de setups maar eventjes

Geplaatst: 25 dec 2004 15:53
door ex-tomosbezitter
ik heb niet zon filtertje erop zitten? maar zon dikke (soort puchachtig). dus die filter is nieuw voor mij. maar ik wil zo rond de 75 80 rijden wat is dan de beste keuze:. ik heb al een powerone uitlaat.

plaats de setups maar eventjes
Dat ga je met die setup die jij al noemde wel halen hoor.
Maar ik snap niet waarom je het nou weer over een filtertje hebt.
Door een ander filter ga je echt niet harder hoor. Het zorgt er alleen voor dat het meer lucht aan kan zuigen (powerfilter) Dan kan je beter in je orginele filter gewoon kleine gaatjes boren. Een powerfilter maakt alleen onnodig lawaai.

Geplaatst: 25 dec 2004 16:00
door quadro
maar die luchtfilter(ori) is tog op 1 of andere manier begrenst? waar zitten nog meer begrenzingen?? bijv membraan ofzo? of inlaat?

ik wil de volgende setup eronder leggen:
50cc eurokit
16mm dellorto
16mm spruitstuk
powerone uitlaat
malossi filter
en originele vertanding

alles is nu nog standaard en loopt 53@ teller. haal ik dan echt de 80???

Geplaatst: 25 dec 2004 23:29
door tomos-racer17
hallo, ik heb zelf een tomos a35 met 65cc airsal, 16mm carbu, eigenmaak power, 64 sproeier, bullit uitlaat, hij loopt 77 digitaal 8) . Beter is anders voor je tomos, maar het gaat bij mij nog goed, Je koppeling slijt er heel hard mee, en krijgt ook speling op achterbrug. Maar ik heb het er voor over. sta je naast een aerox heel stoer staat hij te lachten naar je, en dan rij je hem eruit. :D , het grote nadeel van 65cc is dat je eigenlijk op een motor rijd :cry: . maark zou toch kiezen voor 65 cc of houd anders ori cilinder en probeer die flink te tuning door uitlaatpoort te vergroten.

Geplaatst: 26 dec 2004 11:22
door quadro
ik denk dat ik gewoon een 50cc eurokit koop omdat ik dan ook lekker rondblaas maar tog minder slijtage heb aan mijn brommer.
gewoon beetje laten tunen door mn oom(ervaren daarin) en het blaast wel hard. maar welke carb kan ik dan het beste kopen? 15 of 16mm. want grootste spruitstuk wat te koop is is 15mm.

Geplaatst: 26 dec 2004 15:09
door ex-tomosbezitter
Gewoon 15/15 nemen. Maar als het je niks uitmaakt hoeveel die zuipt dan 16/16 Kijk ook eens in de faq daar staat ook wat over carburateurs.
http://213.148.255.3/~danny/tomos_forum ... c.php?t=65

Geplaatst: 29 dec 2004 21:18
door quadro
maar met 50cc eurokit, 16mm dellorto,powerfilter, powerone uitlaat.

hoe hard zou die dan lopen?

Geplaatst: 30 dec 2004 13:31
door ex-tomosbezitter
Hoe hard is niet te zeggen, dat is van meerder factoren afhankelijk
zoals afstelling en slijtage. Gewoon zelf erachter komen. Maar het gaat wel een heel stuk harder dan orgineel.

Geplaatst: 30 dec 2004 19:25
door quadro
dat is wel de bedoeling ja, en die kosten van slijtage kank wel mee leven. k heb 2 baantjes dus voor het geld hoef ik het niet te laten.

Geplaatst: 01 jan 2005 16:45
door tumba
Een 65cc en een 16mm kan makkelijk op een tomos, het slijt alleen wat harder. Iemand die ik ken rijd er zowat een jaar met die setup rond en hoeft bijna nooit wat te vervangen.

Geplaatst: 02 jan 2005 10:27
door quadro
dat moest ik nou horen, het zal wel hard lopen neem ik aan??

Geplaatst: 03 jan 2005 22:32
door tumba
Dat loopt 75 digitaal vrij hard ja.. Trekt ook hard.