Pagina 1 van 1

de bobine

Geplaatst: 24 mar 2007 23:08
door jboy
ik heb met me ontsteking lopen klooien maar daar is gewoon nixs mis mee. de meneer van de brommer shop zij zelfs dat ie prakties gewoon nieuw is...maar iig mijn brommer ken gewoon niet volgas geven hij begint te stotteren enz. en heb alle valselucht plekjes gecontroleert en ik heb echt de juiste sproeier maar hij verbrandt gewoon niet al mijn benzine want dat loopt zo me uitlaat uit als ie gewoon stationair loopt enz. :oops:

dus stationair loopt ie perfect maar zo dra je gas gaat geven zit ie wel heel erg te stotteren enz. dus ik denk dat dit in t elec gedeelte moet zitten...ken t niet gewoon zijn dat me bobine stuk is ofzo? dat ie niet goed functioneert? :? want ik zit er nou al een week mee te kloten en ik weet nog steed sniet wat t is en ik wil rijden :P 8)

Geplaatst: 25 mar 2007 16:41
door shadowranger
Qua elektrisch kan er meer mis zijn dan alleen een bobine. Ik neem aan dat je wel stelselmatig alle onderdelen hebt gecontroleerd?

- conditie van de punten (voor zover je puntenontsteking hebt)
- opening v/d punten en tijdstip van openen. (voorontsteking)
- ontstekingsspoel(en) nog wel goed?
- magneten op het vliegwiel in orde?
- condensator (alleen puntontsteking) nog goed?
- bobine (laten) doormeten?
- bougiekabel goed?
- aansluiting in bougiekap met bougiekabel schoon?
- Bougie zelf nog wel ok?

Geplaatst: 25 mar 2007 17:50
door jboy
ja dat heb ik allemaal gecontroleerd ik zit in de techniek dus ik weet hoe ik aan de gang moet gaan met zulke dingen :wink: ik heb een elec ontsteking en deze is goed...heb m aan de brommerverkoper laten zien en die zei dat ie in zoeen goede conditie was dat ie eigenlik nieuw is en er waren ook geen plekken van dat r iets verbrand was ofzo op de spoelen dus...maargoed ik heb me bobine nog niet door laten meten...maar als die stuk zou zijn hoe ken t dan dat ie gewoon stationair, vet goed loopt :? ?

Geplaatst: 25 mar 2007 21:07
door Vuile Beunkoe
tsja, volgens mij moet je et zoeken in je carb... Zelfs al heb je GEEN verbranding in je cilinder en is je sproeier 40 maten te groot, zal er geen benzine lópen.

Dus óf je vlotter blijft hangen, of je sproeier sluit niet goed aan, óf wat ook nog kan is dat je membraan niet goed sluit.

Geplaatst: 25 mar 2007 22:48
door jboy
nou, ik heb me pakkingen vervangen door t probleem, bij me spruitstuk want ik dacht idd dat ie daar wel lucht kon aanzuigen...het membraam klepje is nog goed enne...tja ik heb me carbreteur helemaal schoongemaakt enne daar ligt t denk ik niet aan :shock:

maar iig anders vervang ik de pakking in me carbreteur is...die op het klepje boven waar je kabeltje ingaat(kom ff niet op de naam)...en dna maar hopen dat ie t doet...en ik kijk morgen ff naar me uitlaatpoort want mischien is die wel verstopt :oops:

maar als hij verstopt is dan koop ik wel de *standaard snel uitlaat ben ik iig van dat probleem af :) e dan verander ik ff me tandwiel verhouding zodat ie nog netjes 50 loopt en dan heb ik ook lekkere trekkracht volgens mij :wink: , maja eerst maar ff kijke of dat t wel is :P

Geplaatst: 25 mar 2007 23:44
door ex-gast
wat is de afstand bij jou , tussen de electroden van de bougie ?

tzal niet de 1e keer zijn dat dat het probleem geeft die jij noemd

Geplaatst: 02 apr 2007 18:39
door jboy
nou niet anders als toen ie t wel goed/normaal deed :?

Geplaatst: 02 apr 2007 20:33
door TQ Rider
Heb ik ook gehad licht aan je afstelling wat voor filter heb je?

Geplaatst: 02 apr 2007 21:34
door jboy
ik weet nu wat t is...me hele uitlaat zat vol met olie maja...ff schoon gebrandt en morgen ff een pakking halen...(had m ff gestart zonderuitlaat en hij maakte zo veel toeren als ie kon dus :) ).