Pagina 1 van 1
reserve tank tomos
Geplaatst: 29 mei 2007 11:37
door mike007
et is niet echt belangrijk, maar ik zou het toch wel eens willen weten hoe groot de reserve tank is van een tomos.(taxxity) normaal met reserve is ie totaal 4 liter.ik denk 0.75 liter maar weet niet zkr.
beneden bij het bezine kraatje staan dan 3 standen met reserve/dicht/on,
nu had ik eerst een stuk op reservetank gereden omdat ik heb gehoord dat je die benzine die daar in zit af entoe ook moet gebruiken.
maar nu is de vraag: als je eerst rijdt op de reserve tank en daarna op de gewone tank, wordt ie dan weer automatische bijgevult omdat de normale tank nog vol zit of niet?
laat het a.u.b ff weten
en nog iets, heb een week geleden men snorbrommer 2dehands ergens gehaald en dat ding rijd nu gwn makkelijk 40 terwijl er alleen een versneld stn. uitlaat onderlicht, ik zo graag willen weten hoe dat kan(door het inrijden/alleen de uitlaat of mescien ook andere onderdelen.)
en hoe duur een grote beurt en kleine beurt voor een brommer kost gemiddeld.
Alvast Bedankt
Geplaatst: 29 mei 2007 11:42
door Jan-Pieter
je reserf is een halve liter!! en j reservetank zit volgens mij gewoon onder j gewone tank dus dat wordt gewoon van bovenaf weer aangevuld (as j tank vol zit natuurlijk

) dus as j op j resrve rijd ken j evenveel rijden as j op j gewone tank rijd!
Geplaatst: 29 mei 2007 11:48
door mike007
ok..! bedankt voor het snelle antwoord, heb je mescien nog antwoord op de 2 andere vragen>?
kan et ook nie zijn dat er met andere onderdelen is gerotzooit, want hij rijd nu gwn al ruim 15 km te hard i.p.v 25 duss... en ik dacht dat je zelf met een goeie uitlaat max. 10 erbij kon krijgen.
Geplaatst: 29 mei 2007 11:56
door Jan-Pieter
een uitlaat hoef j niet in te rijden hoor

hij kan na verloop van tijd wl meer/minder prestaties geven!
maar een stndrd snel is wat dikker aan het begin en heeft geen s-bocht dus dat scheelt al gauw best wat kilometertjes!!
en een beurt?? kzout nie weten!! ik doe alles zelf!
Geplaatst: 29 mei 2007 16:10
door Bram112
Bromkop?
Geplaatst: 29 mei 2007 18:37
door freaky_Tomos
kijk mensen:
het werkt doodsimpel:
je hebt je benzinekraan.
daar zit een filter omheen.
in het midden van dit filter zit een buisje ter dikte van een balpenvulling.
met normale stand (on) loopt de benzine door dit buisje heen.
.................................................mengsmering niveau daalt omdat men rijd en verbrandt.
dan komt de benzine voorbij het buisje, de benzine kan er niet meer doorheen omdat het buisje boven de benzine uitsteekt.
dan zet men hem op reserve, en gaat de benzine niet meer door het buisje heen, maar door een apart gaatje wat nog wel binnen het filter zit
als je ooit eens je benzinekraan vervangt moet je je oude kraan maar eens goed onderzoeken

Geplaatst: 30 mei 2007 16:10
door mike007
ok bedankt, maar ik heb nog iets, bij sommige tankstations kun je gwn brommerbenzine(benzine met olie bedoel ik) tanken alleen dat kost 1 euro per 0,58 liter(staat op zown plaatje).
je kunt zelf ook wel mengen en dat is nog goedkoper, maar welke benzine heb ik dan nodig en welke olie.
en of het slecht is als je eerst tank dan 2 km rijdt en thuis ff de olie erbijgooit in een mengverhouding van 1 op 50?
Geplaatst: 30 mei 2007 16:21
door flopper
een tomos loopt op benzine die olie is voor de smering
dus bedenk zelf maar waar er KAN gebeuren ik zeg niet dat het zo is
maar ik zeg probeer het uit (ik zou het niet zelf proberen)

Geplaatst: 30 mei 2007 19:41
door steeksleutel
je haalt bij het tankstation euro 95. en idd 1:50 mengen,je kan bij een brommer winkel(of ergens anders) speciale 2-takt olie halen, deze olie is speciaal om door je benzine te mengen. doe ik ook altijd. je moet gewoon goed opletten hoeveel olie je erin doet.
Geplaatst: 30 mei 2007 22:15
door Bennie
is zelf mengen echt goedkoper?
Geplaatst: 31 mei 2007 08:07
door shadowranger
Goedkoper misschien niet, wel zekerder.
Geplaatst: 31 mei 2007 10:18
door mike007
et is volgens mij wel goedkoper, en et is voor mij wel een stuk handiger omdat ik dan niet een heel stuk moet rijden om ff te tanken.bedankt voor alle antwoorden en hier dan men laatste vraag

ik heb gekeken op men cilinderkop en daar staat dus D25 is dus een snorkop denk ik dus de snelheid zal alleen maar liggen dan aan die uitlaat blijkbaar of mescien ook tandwiel.
et hoort meschien niet hier, maar als ik een Techno reverse /techigas reverse/Next Reverse welke ik dan het beste kan pakken en hoeveel km/u dat zal gaan schelen met wat ik nu heb.?
Geplaatst: 31 mei 2007 10:56
door X-PloiD
BP Station bij ons mengt 1:40 sinds een jaar ong. me tomosje loopt 1:45 - 1:50