Pas op met een afgevlakte kop
Geplaatst: 03 jul 2007 23:33
Geachte Tomos freacks,
Ter algemene info.
Ik ben de laatste 2 weken bezig met de cilinderkoppen en heb ik o.a. de volgende ervaring beleefd.
Ik reed met zowel de nieuwe als de "oude" Tomos met de normale Snorkop zonder pakking er tussen. Ze zijn er wat sterker door en ze lopen "zogenaamd" ook 1 ½ Km harder. (Dezelfde 1 ½Km die hij voorheen ook harder liep met de wind mee)
Nu heb ik op die "oude" een Bromkop gemonteerd. Voordeel: Hij is nog wat sterker en hij loopt 3 Km harder.
Daar is meer over te melden maar daar is geen tijd voor.
Het gaat in deze om het volgende:
Nu had ik geen 2 Bromkoppen, dus (dat had ik ook wel eens op deze site gelezen) als je de Snorkop afvlakt kom je tot hetzelfde resultaat.
Dat leek mij vreemd [ik heb tenslotte voorheen de inhoud van de koppen wel eens bemeten] en dat is ook zo. Ergo: Het resultaat is niet hetzelfde.
Maar ik heb de moeite genomen om het te testen.
Snorkop keurig afgevlakt (op een bandschuurmachine en na geschuurd [15min] op een vel waterproof schuurpapier bij moe op de aanrecht.
Toen gemonteerd (zonder koppakking) en gestart.
Resultaat :K-deng K-deng K-deng K-deng geluid na het starten. Gelijk maar afgezet. Bleek dat zuiger tegen de kop aankwam.
Koppakking gemonteerd. Geluid weg en hij rijdt nog beterder. Veel souplesse bij langzaam rijden.
Het is maar dat jullie het weten. Als je dus de kop afvlakt moet je wel de koppakking monteren.
Ik heb natuurlijk het e.e.a. gefotografeerd, maar de tijd ontbreekt. Morgen ga ik weer naar me zomerverblijf aan de Middelandse Zee.
Maar ik kom er nog op terug. Ik ben nu eindelijk met pensioen, dus ik heb de tijd.
Ik heb ook een hele serie gemaakt over hoe het precies met de onsteking afstelling zit. Maar dat komt als ik weer terug in Holland ben.
groeten aan jullie allen en ook een fijne vakantie
Ter algemene info.
Ik ben de laatste 2 weken bezig met de cilinderkoppen en heb ik o.a. de volgende ervaring beleefd.
Ik reed met zowel de nieuwe als de "oude" Tomos met de normale Snorkop zonder pakking er tussen. Ze zijn er wat sterker door en ze lopen "zogenaamd" ook 1 ½ Km harder. (Dezelfde 1 ½Km die hij voorheen ook harder liep met de wind mee)
Nu heb ik op die "oude" een Bromkop gemonteerd. Voordeel: Hij is nog wat sterker en hij loopt 3 Km harder.
Daar is meer over te melden maar daar is geen tijd voor.
Het gaat in deze om het volgende:
Nu had ik geen 2 Bromkoppen, dus (dat had ik ook wel eens op deze site gelezen) als je de Snorkop afvlakt kom je tot hetzelfde resultaat.
Dat leek mij vreemd [ik heb tenslotte voorheen de inhoud van de koppen wel eens bemeten] en dat is ook zo. Ergo: Het resultaat is niet hetzelfde.
Maar ik heb de moeite genomen om het te testen.
Snorkop keurig afgevlakt (op een bandschuurmachine en na geschuurd [15min] op een vel waterproof schuurpapier bij moe op de aanrecht.
Toen gemonteerd (zonder koppakking) en gestart.
Resultaat :K-deng K-deng K-deng K-deng geluid na het starten. Gelijk maar afgezet. Bleek dat zuiger tegen de kop aankwam.
Koppakking gemonteerd. Geluid weg en hij rijdt nog beterder. Veel souplesse bij langzaam rijden.
Het is maar dat jullie het weten. Als je dus de kop afvlakt moet je wel de koppakking monteren.
Ik heb natuurlijk het e.e.a. gefotografeerd, maar de tijd ontbreekt. Morgen ga ik weer naar me zomerverblijf aan de Middelandse Zee.
Maar ik kom er nog op terug. Ik ben nu eindelijk met pensioen, dus ik heb de tijd.
Ik heb ook een hele serie gemaakt over hoe het precies met de onsteking afstelling zit. Maar dat komt als ik weer terug in Holland ben.
groeten aan jullie allen en ook een fijne vakantie