Pagina 1 van 1

wat doet 15mm carb. op stnd snor setup?

Geplaatst: 24 jul 2007 20:54
door T1nge
ik zou graag willen weten wat doet 15mm carb. op stnd snor setup? maakt het veel verschil ipv de 12mm? en word de brommer daardoor ook veel minder zuinig?

mvg

Geplaatst: 24 jul 2007 21:49
door Techneut
De snorfiets zal ietsjes meer gaan gebruiken en ook maar een ietsje harder trekken. Verder is het verschil te klein om te merken. Een uitlaat met een iets dikkere kortere bocht heeft veel meer zin. Dan loopt hij gelijk ongeveer 35 kmh

Geplaatst: 25 jul 2007 12:23
door T1nge
naar de uitlaat vroeg ik niet, die ligt er allang onder maar toch bedankt.

Re: wat doet 15mm carb. op stnd snor setup?

Geplaatst: 26 jul 2007 10:28
door BramvT
ik zou graag willen weten wat doet 15mm carb. op stnd snor setup? maakt het veel verschil ipv de 12mm? en word de brommer daardoor ook veel minder zuinig?

mvg
Ik begrijp het af en toe niet....als jullie graag snel willen rijden, waarom dan geen Tomos nemen met geel kenteken ? 8)
(dan mag je harder)

Mijn snortomos gaat nu eigenlijk al veel te snel (tegen de 40 km), terwijl er niks aan gevijld is, er gewoon een standaard carburateur op zit, maar nu sinds kort een uitlaat zonder die rare S-bocht en dikkere beginpijp.

Ik heb het alleen gedaan om wat gemakkelijker de fietsers te passeren op de fietspaden...verder tuf ik rustig zo'n 30 km per uur. :wink:

Geplaatst: 26 jul 2007 10:58
door DRAGON88
15/15 carb iets harder trekken en je hep gewoon wat meer power tegen de wind in maar je gaat niet gek harder ofz.

Re: wat doet 15mm carb. op stnd snor setup?

Geplaatst: 26 jul 2007 10:59
door DRAGON88
ik zou graag willen weten wat doet 15mm carb. op stnd snor setup? maakt het veel verschil ipv de 12mm? en word de brommer daardoor ook veel minder zuinig?

mvg
Ik begrijp het af en toe niet....als jullie graag snel willen rijden, waarom dan geen Tomos nemen met geel kenteken ? 8)
(dan mag je harder)

Mijn snortomos gaat nu eigenlijk al veel te snel (tegen de 40 km), terwijl er niks aan gevijld is, er gewoon een standaard carburateur op zit, maar nu sinds kort een uitlaat zonder die rare S-bocht en dikkere beginpijp.

Ik heb het alleen gedaan om wat gemakkelijker de fietsers te passeren op de fietspaden...verder tuf ik rustig zo'n 30 km per uur. :wink:
40 veel ste snel :lol: mij snortomos gaat 65 en val nog in slaap, maarja das mijn mening :P

Geplaatst: 26 jul 2007 13:22
door Techneut
Hihihi, wat dacht je van een volledig standaard snortomos, met zelfs zon dunne spagetti uitlaat. Maar wel een snelle zuiger erin met gaten aan de inlaatkant. Loopt zeker 35 op zn achterwiel. Das pas fietsers inhalen.

Geplaatst: 26 jul 2007 15:36
door T1nge
haha ik vind dat het niet hard genoeg kan, maar techneut maakt dat ding niet vet veel overtoeren? :lol: ik moet elke dag over een ontzettend saai lang fietspad rijden, dus hoe sneller ik er ben hoe beter :P

Geplaatst: 26 jul 2007 21:18
door Techneut
Natuurlijk maakt dat overtoeren, wat dacht je. Nee als je gewoon snel wil zijn neem een brommer i.p.v. een snorfiets. Goed, die helm is lastig, maar wel je eigen veiligheid. Bedoel, je hersenen op het asfalt is ook niet fijn. En geloof mij, ik heb ze binnen zien komen hoor. Tomosjes van nog geen 15 cm hoog maar wel 3 meter lang. Dan wil je niet denken aan de persoon die daar op heeft gezeten.

Geplaatst: 26 jul 2007 22:54
door T1nge
ja klopt daar heb je zeker gelijk aan, ik rij op andere voertuigen boven de 50 altijd helm maar eigenlijk moet het altijd

Geplaatst: 27 jul 2007 09:23
door DRAGON88
gewoon dik opvoeren en niet op je bek gaan, je hoeft toch alleen maar rechte stukken dus dat kan makkelijk wat harder :idea: en als je te veel overtoeren heb gooi dan een kleiner achtertandwiel erop :wink:

Geplaatst: 01 aug 2007 22:48
door tm-tuning
gewoon lekker 9 mm of maximaal 12 mm carburateur erop gooien 15mm heb je alleen nodig op 65 of 70cc.

is trowuens ook klote om af te stellen op snortomosje