Pagina 1 van 2

Wiellagers zijn overleden..!

Geplaatst: 19 aug 2007 17:02
door Thomazzi
Mensen, hier mijn probleem.

Had een stukje uit mijn ketting gehaald, en me wiel der weer in gezet, maar toen slingerde mijn acherwiel toen ik een endje ging rijden, toen ben ik weer terug gereden, en toen had ik me achterwiel der weer uut gehaald, bleek dat die KUT lagers waren versleten, maar hoe de fock kunnen ze nu alweer kapot zijn, want ik heb ze 2 maand geleden ook al vervangen, ook toen mijn acherwiel slingerde.

Want zo blijf ik bezig met mijn geld de sloot in te gooien.
En heeft 1 van jullie ook een idee wat ik hier nu weer aan kwijt ben, toen heb ik ze bij een kameraad van mij gerapareerd die er nog een paar had liggen, maar nu wil ik dus na de bromboer gaan, en dat die mensen hem maar repareren.

En hoe komt het dat die lagers weer kapot zijn?
Zet het wiel der altijd met veel geduld en beleid in..!

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op weten!
Greetz Thomazzi

Geplaatst: 19 aug 2007 17:34
door flopper
ik zeg maar wat Ik denk....

ben je niet het zwarte spacertje/tussenstukje vergeten?

en anders lagers hoeven opzich niet duur tezijn ga naar een grote auto garage met een van de lagers, daarzullen ze ze wel hebben.

maar je zegt dat je ze twee maanden geleden heb vervangen lijkt me sterk dat ze nu al weer stuk zijn.. tenzij het natuurlijk al gebruikte lagers waren.

Geplaatst: 19 aug 2007 17:51
door shadowranger
Heb je met het vervangen van de lagers wel weer die metalen bus in het wiel ertussen gedaan, net als de zwarte spacer naast je wiel? Als je je moeren zonder die metalen tussenbus aandraait, heb je je lagers zo weer aan gort gedraaid.

Geplaatst: 19 aug 2007 18:36
door Thomazzi
Alles wat er in zat, toen ik het er uit haalde, heb ik er weer keurig nieuw, en op zun plek er terug in gedaan, zoals het was, maar nu heb ik het wel der weer uitgehaald, en der weer op zun plaats in gezet, maar toen slingerde het wiel weer, en waren de lagers versleten..

Geplaatst: 19 aug 2007 19:31
door Vuile Beunkoe
zaten ze er wel recht in?

hoe heb je ze gemonteert?

Geplaatst: 19 aug 2007 20:50
door Thomazzi
Geen idee, ik heb ze zelf niet gerepareerd, maar een kameraad bij die heeft ze gerapareerd die bij een bromfiets winkel werkt..
En ik neem aan, dat hij die dingen der wel normaal heeft ingezet, ook omdat hij daar werkt.

Maar ik kan der wel weer nieuwe in pleuren, maar straks heb ik dit over 2 maand weer en kan ik weer overnieuw beginnen met dit gekloot..!

Geplaatst: 19 aug 2007 21:02
door flopper
Waren het wel nieuwe lagers, heeft het wiel ook goed gedraaid met de ''nieuwe lagers'' aan het begin. misschien is hij iets vergeten te monteren.
Je kan het ff checken voor de zekerheid.

Geplaatst: 19 aug 2007 22:17
door Thomazzi
Ik heb net na die gast toe gebeld, en hij heeft mij verzekerd dat het nieuwe lagers waren, en dat hij alles goed gemonteerd heeft, zoals het ook moet.

Ik heb niet voor niets 15euro aan die gast gegeven om het te repareren, dan moet het ook wel goed wezen:P

Maarja, morgen ff na de bromboer, en haal wel weer nieuwe lagers, en geef hem een beurtje, dan ben ik van het gesodemieter af.

Maar als ik er nu weer nieuwe lagers in doe, en alles goed monteer, heb ik dit probleem over 2 maand dan weer..?

Geplaatst: 20 aug 2007 00:53
door Techneut
Voor je de lagers er in doet, goed voldouwen met kogellagervet, en stop desnoods een beetje extra in de spacer tussen de lagers. Standaard worden die lagers nieuw geleverd met erg weinig vet en heb je het probleem zo weer.

Geplaatst: 20 aug 2007 11:31
door Thomazzi
Dus daar lag het aan..?!

Geplaatst: 20 aug 2007 13:26
door Vuile Beunkoe
Kán

Geplaatst: 20 aug 2007 20:18
door shadowranger
Voor je de lagers er in doet, goed voldouwen met kogellagervet, en stop desnoods een beetje extra in de spacer tussen de lagers. Standaard worden die lagers nieuw geleverd met erg weinig vet en heb je het probleem zo weer.
De wiellagers zijn voorzien van stofkappen en kunnen niet gesmeerd worden. Dit ter voorkoming dat er remstof in de lagers komt. Ik rij al ruim 35000 km met dezelfde originele wiellagers rond, ik heb ze nog nooit vervangen. (Hetzelfde geldt ook voor de koppeling :P )

@ Thomazzi: Misschien kun je je wel eens laten informeren over eventuele tegemoedkoming bij die bromboer met betrekking tot het erg snel "overlijden" van de wiellagers. Ik vraag me af of je aanspraak mag maken op reparatiegarantie of consumentengarantie. Je mag er toch vanuit gaan als een proffesional je lagers vervangt je er langer plezier van mag hebben dan 2 maanden? Of is het door die "vriend" op de beunmanier (hamer en breekijzer) gedaan?? :roll:

Geplaatst: 20 aug 2007 20:35
door Thomazzi
Nee, dat was bij de bromboer, maar ik heb die kant vandaag opgebeld, en ik hoef de helft maar te betalen, maar ik snap nog steeds niet dat ze zo snel kapot gaan, maar in ieder geval bedankt, ik haal gewoon nieuwe lagers voor 50% korting, en ik monteer ze zelf wel, weet ik in ieder geval dat goed zit.

Hier ken een slotje op!

Geplaatst: 20 aug 2007 20:36
door Thomazzi
En bedankt trouwens voor de vele reacties!

Geplaatst: 20 aug 2007 20:37
door shadowranger
At your service :wink:

Geplaatst: 21 aug 2007 07:34
door Techneut
Even een reactie op shadowranger. Ja je hebt gelijk, de originele lagers zijn afgedicht met kunstof, maar de vervangende vaak niet. die zijn meestal alleen aan de buitenkant afgedicht met metaal. Dus kijk even wat voor lagers je krijgt.

Geplaatst: 21 aug 2007 11:13
door Thomazzi
Doe ik, zit er trouwens verschil tussen de ene lager en de andere?

Geplaatst: 21 aug 2007 11:39
door flopper
Even een reactie op shadowranger. Ja je hebt gelijk, de originele lagers zijn afgedicht met kunstof, maar de vervangende vaak niet. die zijn meestal alleen aan de buitenkant afgedicht met metaal. Dus kijk even wat voor lagers je krijgt.
quotte op thomazzi
nee er zit geen verschil tussen

Geplaatst: 21 aug 2007 11:42
door Thomazzi
Ok!
Vandaag nieuwe lagers + 15/15 spruitstuk halen, want me brommer rijd ma 60, ben laatst ingehaald door een vespa ciao :shock:

Geplaatst: 21 aug 2007 11:42
door Thomazzi
snor